• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Voor de virusscanner liefhebbers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Zoekend naar de performans van Malwarebytes premium (AV) kwam ik dit tegen:
Dit is het enige dat ik zo snel van Malwarebytes kon vinden. Het dateert echter van voor Malwarebytes zich als virusscanner presenteert:
Kaspersky verwijdert beste virussen, MSE en Malwarebytes slecht | GratisSoftware.nl
en
Malwarebytes is tracking missed detections in traditional antivirus. In deze laatste link wordt uitgelegd hoe Malwarebytes naar virus(scanners) kijkt.
Met name deze kaart van Malwarebytes vond ik zelf wel leuk: Remediation map
 
We moeten afwachten wanneer traditionele AV-test laboratoriums Malwarebytes serieus nemen en meenemen in tests.

Avtest.org heeft tijdens een test van scanners overigens vastgesteld, dat op dit moment Malwarebytes steken laat vallen bij herkenning en opruimen!
 
Daarom gebruik ik Kaspersky free er nog naast.
Maar kijk ook een naar de kaart (Remediation map) . Daarin vindt Malwarebytes nog al wat bedreigingen die door anderen gemist worden. Blijkbaar ligt het met veldtesten anders dan met lab. testen.
Zie ook dit artikel: Malwarebytes is tracking missed detections in traditional antivirus
Wat betreft het meenemen van Malwarebytes in de tests: Mss wacht AV-comparatives tot er voldoende marktpenetratie is.
 
"Leuke"maps:(. Moeten we onze computers mss wat vaker uit laten staan. Vooral die Live Cyber is erg duidelijk.
 
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik zou ook niet alle uitslagen letterlijk nemen. Het ging er mij alleen om dat Malwarebytes vindt dat een fieldtest niet het zelfde resultaat hoeft op te leveren dan een lab. test.
En natuurlijk, elke producent heeft zijn eigen verhaal om zijn resultaten goed te praten.
 
Ja dat klopt iedereen zal zijn product goed aanprijzen. Ik heb zelf het idee dat Malwarebytes de laatste tijd juist minder goed zijn werk doet. Daarom zou een test wel goed zijn om het zeker te weten.
 
"Ik heb zelf het idee dat Malwarebytes de laatste tijd juist minder goed zijn werk doet."
Waar baseer je dat op? Ze hebben immers hun functionaliteit flink uitgebreid, onderdelen opgekocht (Adware cleaner en JRT). Het is volgens mij onvermijdelijk dat daarbij wat hick-ups (ook in de organisatie) kunnen optreden.
"Daarom zou een test wel goed zijn om het zeker te weten."
Dat zou wel helpen ja. Inhoudelijk heb ik nl. ook geen beeld.
 
Toch komt het hier op het forum vaak voor dat mbam niets vindt en Jrt en Adwcleaner of andere scanners wel veel vinden.
Maar daarom hoop ik dat Mbam eens goed wordt getest om te laten zien dat ik het verkeerd heb.
 
Dank je abraham54. Dat geeft aan dat ik Kaspersky free nog maar even zal laten staan. Later eventueel te vervangen door Bitdefender.
Vraag:
Is de door MB geïntegreerde functie van Adwarecleaner en JRT minder dan de afzonderlijke scanners?
Hoe komt het dat diverse virusexperts MB toch zo veel aanbevelen als MB toch duidelijke steken laat vallen. Is/was er "free" mss niets beters?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is de door MB geïntegreerde functie van Adwarecleaner en JRT minder dan de afzonderlijke scanners?
Nu ga je ervan uit dat AdwCleaner en JRT al geïntegreerd zijn in Malwarebytes, maar is dat ook zo?
Die plannen zijn er wel, getuige dit artikel van 21 oktober 2016: https://blog.malwarebytes.com/malwarebytes-news/2016/10/malwarebytes-acquires-adwcleaner/
Citaat daaruit:
Short term, we will work to give the product a facelift and enhance its detection ability. Over a longer period, we hope to learn from and integrate the technology into our flagship product, Malwarebytes Anti-Malware. AdwCleaner will remain free as a standalone product.

Hoe ver staat het met die plannen? vraag ik me af. Is er al sprake van integratie van functies van AdwCleaner (en JRT) in Malwarebytes 3?
 
"Nu ga je ervan uit dat AdwCleaner en JRT al geïntegreerd zijn in Malwarebytes, maar is dat ook zo?"
Daar ging ik idd. van uit. Ik weet niet meer waarom. Maar: Assumptions are the mother of all .......
 
MBAM was, is en blijft een uniek tool denk ik.
Maar ik zit er over na te denken een en ander te gaan combineren met de scanner van Kaspersky.

Kaspers Free vervangen door Bitdefender is duurder dan ver te gaan op Kaspersky Internet Security.
 
Ik heb nog even gezocht naar recente informatie over de integratie van AdwCleaner (en JRT) in Malwarebytes en stuitte op dit topic: Malwarebytes ("whole") vs. Malwarebytes AdwCleaner - Anti-Virus, Anti-Malware, and Privacy Software
Het lijkt me dat quietman7 (moderator op het forum van BleepingComputer) toch wel op de hoogte zal zijn van de meest recente ontwikkelingen.
Volgens hem heeft Malwarebytes de verdere ontwikkeling van JRT gestopt, omdat alle functionaliteiten van JRT nu opgenomen zijn in AdwCleaner.
Nergens lees ik of (een deel van) de functionaliteit van AdwCleaner op dit moment al geïntegreerd is in Malwarebytes.
 
@Abraham54: Ik ga uit van de free versies. Zowel Kaspersky voor één jaar en daarna Bitdefender free ( Als die dan nog beschikbaar is.) Anders wordt het (weer) AVG. En dit dan samen met Malwarebytes. (Daar naast heb ik ook nog Trusteer rapport van ING (mss voegt dat niets toe behalve vertraging?) en scan ik soms met een on-line tool van Trend Micro (Housecall).

@porrelaar: Interessant. JRT wordt dus gestopt en AWC mogelijk geïntegreerd. Dank jullie.
 
Welke bank gebruik jij, want Trusteer werkt naar wat ik heb begrepen niet met de ING website.

En wil je een werkelijk lichtdraaiende en goed beveiligende antivirus hebben, dan is Avira Free 2018 een heel goede optie.
 
Ik gebruik de ABN. Trusteer wordt echter gratis verstrekt door ING (of van de Trusteer site).
IBM Security Trusteer Rapport
Bij mij werk(te) het gewoon, ware het niet dat de laatste FF niet ondersteund wordt (achterin je URL balk komt dan het symbool van Trusteer en dat moet je aanklikken om de betreffende site op te nemen in de database van beschermde sites.
 
Ik heb ooit Trusteer gebruikt.
Totdat het tool niet meer updaten wou.
Opnieuw installeren ging niet en ik moest een speciaal verwijdertool downloaden en gebruiken.

Op de Trusteer website om het verwijder tool te downloaden, moest ik mijn e-mailadres ingeven.
Daarop werd gemeld dat dit een niet bestaand e-mailadres betrof.
Dat was voor mij toen de bekende druppel...

Ik heb met Unlocker alles van Trusteer verwijderd - klusje van een goed halfuur.
Na opnieuw opstarten zonder Trusteer was mijn notebook een stuk sneller!

Sindsdien gebruik ik Trusteer niet meer en raad ik het ook niet te gaan gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan