• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Voordelige licentie van Office Microsoft Office

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem269

Gevestigd lid
Lid geworden
22 dec 2014
Berichten
215
Waarderingsscore
8
Hallo, iemand enig idee waar/hoe je bij een vertrouwde aanbieder voordelig aan een licentie voor Microsoft Office komt?|
 
Hallo, iemand enig idee waar/hoe je bij een vertrouwde aanbieder voordelig aan een licentie voor Microsoft Office komt?|
Nog voordeliger dan in het bericht hiervoor?

Microsoft heeft recent (maand of 3 geleden) zijn licentiebepalingen aangepast. Tegenwoordig mag je met meerdere apparaten op 1 licentie 'werken'. Zoek dus een familielid / kennis / collega op die reeds een licentie heeft en betaal hem / haar een enkel tientje en "lift" mee op diens licentie. De licenties zijn niet IP gebonden, dus is het geheel legaal. Binnen mijn gezin (met uitwonende kinderen) 'werken' wij al 3 jaar zo.

Doe hetzelfde met je virusscanner (doe ik ook : 3 jaar voor 10 devices en die 10 devices mogen 'overal' staan) en bijv. voor Netflix en je bespaart jezelf en / of je familieleden vele tientjes.)

Zelfs mijn Usenetprovider (I-Telligent) staat officieel accountsharing toe (er zijn maar weinig usenet providers die dit toestaan) en omdat de provider 40 lijnen biedt, deel ik mijn account met mijn beide kinderen (ieder 13 lijnen)
 
Laatst bewerkt:
Begrijp ik. Een mogelijk risico van de MP is het kopen van een corporate licentie. Dat kán een koopje zijn, maar het vervelende van zo'n corporate licentie is dat ook die aan een bepaald maximum zitten qua hoeveelheid. Als je de pech hebt dat verkoper verkoopt, verkoopt en maar verkoopt, dan loop je dus een risico.
 
Als Engels orf Duits als gebruikstaal voor je office is ....
Suche nach office 2019 | Rakuten

En die van 5 of 9 euro doen t net zo goed als de duurdere, mss dat taalpakketten in de duurdere beter te installeren zijn.

Mocht je een bekende hebben die in t onderwijs werkt vraag eens of die bij slim.nl een account heeft.
 
prijs van een flesje (goedkope of redelijke) wijn.
 
Je moet je niks aantrekken van de taal, je haalt de versie bij Microsoft zelf, dus Nederlandstalig installeren, wel telefonisch activeren, heb er zo al een paar aangeschaft laatste voor 6.9 euro.
 
Wel opletten met sommige van die goedkope licenties. Het gaat soms om groepslicenties zoals Office 2019 bij Rakuten en dan heb je de "Enterprise"-versie nodig om te kunnen installeren, werkt niet op de retail-versie. Op zich geen probleem want die kan je ook on-line wel ergens vinden (bij mij is dat toch gelukt). Download via Microsoft zelf blijf ik altijd steken op de 32-bit versie terwijl ik steeds de 64-bit versie wil gebruiken (niet aanpasbaar). Je kan die licenties ook niet registreren bij je Microsoft-account.
 
Rakuten kan ik niet aan raden.
2 weken geleden daar een key gekocht en bleek al gebruikt te zijn. Ook bleek de verkoper niet rakuten maar kangersoft te zijn. Geen enkel antwoord op verschillende mails gekregen. Dus naar centen kan ik fluiten. Mij zien ze daar niet meer. Dan liever bij Varsio, deze licentie kan aan het account gekoppeld worden en blijft bruikbaar zonder beperkingen enerlei.
 
Heb er reeds 2 maal een licentie aangekocht van office 2016, kon online eveneens niet geactiveerd worden, staat er ook bij dat je telefonisch moet activeren.
 
Ik had een paar dagen eerder ook nog een licentie aangekocht bij een andere verkoper (ook duits) maar toen ik de e-mails met de codes kreeg bleek deze identiek dezelfde key te hebben. Hoe groot kan de kans zijn om 2 dezelfde keys te krijgen? Logisch dat deze niet werkten (ook niet telefonisch). In 30 jaar nog niet gezien.
 
Misschien dezelfde aanbieder maar onder een andere naam? Op het moment dat bekend wordt dat een aanbieder 'nep' licenties verkoopt en hij z'n omzet terug ziet lopen begint hij zijn zaken onder een nieuwe naam maar met dezelfde licenties, totdat iedereen weer weet.... enz.
 
Als je in Google zoekt naar "Kangersoft Office 2016" (bijvoorbeeld) kom je hardnekkig bij "Kingsoft" terecht.
Als je via Google "Rakuten" zoekt en naar "Office 2016" kom je snel op een pagina met heel veel keus. Ik heb noch met Rakuten noch met Varsio ooit problemen gehad. Rakuten is goedkoper maar ingewikkelder met tussentijdse mails, en het duurt drie dagen. Bij Varsio flitst het code en de instructies meteen binnen, maar is een paar euro duurder.
Verder zag ik dat die Kingsoft in feite de gratis WPS-office is (zonder email programma zoals Outlook)
 
Laatst bewerkt:
De 2e verkoper deed zich voor of het ook een Duitse firma was maar eenmaal besteld kwamen de mail uit Rusland. Deze 2e verkoper heeft dezelfde dag wel het bedrag teruggestort, de 1e heb ik nog steeds geen antwoord gekregen (gelukkig was deze maar 5€. Ik heb eerder al 2 office 2016 licenties gekocht bij Varsio, was wel duurder maar een uitstekende service. Bovendien zijn deze licenties aan het account gekoppeld en kan je zoveel installeren als je maar wil (op dezelfde pc of een nieuwe pc, dezelfde licentie kan je wel steeds voor maar één pc gebruiken). Ik wacht nu tot Varsio weer eens een actie doet. In de kerstperiode heb ik een office 2019 versie voor 32€ gekocht bij Varsio maar ik heb er nog één nodig voor mijn 2e laptop.
Kangersoft is via deze link: Kangersoft
 
Laatst bewerkt:
Stimmt genau. Na een nieuwe install W 10 kon ik met een (verouderde? niet meer in gebruik zijnde?) code van een vorige bestelling (Varsio) Office 2016 weer moeiteloos downloaden en installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan