• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies vpn goed opzetten in win 10/firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfamale123

Vaak hier
Lid geworden
26 aug 2015
Berichten
677
Waarderingsscore
2
Ik kan in win 10 een vpn verbinding instellen,dan met de app vd vpn provider en dan ook nog eens
in de eigenschappen van internet.

Hoe weet ik welke invoegtoepassingen veilig zijn die ingeschakeld zijn(invoegtoepassingen uitgevoerd zonder toestemming).
 
Vertel allereerst welke van de 2 vpn's jij daarvoor wilt gebruiken? Welke browser wil jij instellen? Je kunt toch ook alleen de vpn zelf gebruiken of is er een reden waarom jij dit via Windows 10 wilt gebruiken?
 
En om welke invoertoepassingen gaat het?
 
Deze Rubensky:

5c476f34de2a4-Invoegtoepassingen.png


5c476f6f57608-Invoegtoepassingen0.png


5c476f85d1943-Invoegtoepassingen1.png





en deze:
Naam Shockwave Flash Object
Uitgever Microsoft Windows Third Party Application Component
Status Ingeschakeld
Architectuur 32 en 64 bits
 
Aan Aarie25,ik wil Mullvad gebruiken daarvoor en firefox.
 
Hoi,

Ik snap niet zo goed wat je wil. Als je een vpn installeert en inschakelt, geldt dat voor je hele systeem. Alle data die van jouw pc afkomt (via welk programma of browser dan ook), word versleuteld via 1 van de Mullvad servers waar je op dat moment mee verbonden bent. Het is niet zo dat je voor elk programma apart je vpn moet instellen... In het geval van Mullvad is het kwestie van de Mullvad app installeren, je aanmelden en klaar is kees...

Peanut
 
Omdat quandor zei dat alleen de app vd vpn niet voldoende is en dat een vpn verbinding goed instellen wat meer dan een appje all1 is!?
 
Ik snap die screenshots niet in combinatie met mijn vraag. Kan je de invoertoepassingen gewoon even benoemen?
 
Als je een vpn dienst afneemt is het altijd goed om te kijken of er ook een kill switch voorziening is. Een kill switch voorkomt dat je eigen ip adres zichtbaar is voor derden (bijv. een stichting Brein), in het geval van het verlies van je vpn verbinding met Mullvad. Als je eenmaal een verbinding gemaakt heb met Mullvad, kan het ook geen kwaad om even te browsen naar IP/DNS Detect. Dan kan je meteen checken of je vpn verbinding geslaagd is en behoorlijk werkt en of er geen ip of dns leak is, waardaar je eigen ip adres alsnog zichtbaar is. Er zijn op internet verschillende tests te vinden om de kwaliteit van je vpn verbinding te testen. Let ook op dat je geolocatie in je browser uitgeschakeld staat. Voor elke browser is daar een aparte beschrijving te vinden op internet. En zoek ook maar eens op webrtc leak, dan weet je dat dat ook een punt is waar je moet letten als je met een browser aan de gang gaat.. Voor wat betreft betalen met bitcoin en herleidbaarheid: bij Mullvad kan je ook contant betalen. Kwestie van je contributie in een envelop stoppen en daarbij je accountnummer te vermelden en dit naar Mullvad op te sturen. Mullvad weet jouw specifieke adresgegevens niet, maar kan aan de hand van je accountnummer je vpn verbinding actief houden, zodra ze je contributie binnen hebben.
Suc6
 
Laatst bewerkt:
@alfamale123 : ik kan mij niet herinneren dit :

Omdat quandor zei dat alleen de app vd vpn niet voldoende is en dat een vpn verbinding goed instellen wat meer dan een appje all1 is!?

geschreven te hebben. Ik heb in het algemeen het nut van een VPN ter discussie gesteld, maar omdat ik zelf daarom nooit een VPN heb gebuikt, kan ik mij niet voorstellen dat ik iets geschreven zou hebben over instellingen. Maar goed, kun je mij vertellen waar ik dat geschreven zou hebben, want als er iets door mij zou zijn geschreven wat in die richting gaat, dan moet ik dat corrigeren. Van het instellen van een VPN heb ik 0 verstand, ik heb er nog nooit 1 ingesteld.
 
Ik denk dat Alfamale abuis is met hetgeen ik (Peanut) geschreven heb over het gebruik van een VPN. Daar valt namelijk nog meer in te stellen dan het lukraak installeren van een app. Dat heb ik in mijn eerste comment wel gezegd als reactie op zijn "invoegtoepassingen", maar heb het daarna toch weer wat genuanceerd, mbt bepaalde instellingen en controles.

(Grappig om te horen Quandor dat je nog nooit een vpn ingesteld cq. gebruikt hebt, maar daar blijkbaar toch een hele duidelijke mening over heb gevormd...)
 
Ja, idd. want als je de 'internationale' meningen / ervaringen van users / deskundigen leest, dan kom ik als leek tot geen andere conclusie dat een VPN ongeveer dezelfde waarde heeft als winterbanden in Nederland.
 
Nou doe je het wel voorkomen dat een vpn zo lek als een mandje is en heel makkelijk is te kraken. Nogmaals, de ene vpn is de ander niet. 100 % waterdicht is het niet nee, maar voor 99,9% biedt het (mits goed afgesteld , een goede provider en je zelf ook weet waar je mee bezig bent) anonimiteit en privacy. Je moet natuurlijk niet op facebook of welke social media dan ook gaan rondbazuinen dat je de nieuwste film van die en die hebt binnengehaald, dan schiet het doel van een vpn dan natuurlijk ook voorbij. Of een film met VPN aan gaan downloaden om dan vervolgens de bijbehorende ondertitel zonder VPN aan te gaan zoeken Da's natuurlijk ook niet slim. Kortom, met beleid gebruiken en niet denken dat zo'n app alles uit handen neemt.
 
Nogmaals, (gelet op eerdere postings van mij over VPN) VPN is imho hetzelfde als winterbanden in Nederland, (soms behulpzaam, maar in 90% van de tijd nutteloos, -mogelijk zelfs slechter- ic. je systeem gaat trager werken), verder kan ik er helaas weinig aan toevoegen.
 
Laatst bewerkt:
Nu heb ik in win 10 een vpn opgezet maar krijg em niet weg.Ziehier:

5c5ef73977e66-Naamloos.png
 
Om een VPN-verbinding te verwijderen in Instellingen

1. Open Instellingen en klik / tik op hetpictogram Netwerk en internet .

2. Klik / tik op VPN aan de linkerkant, klik / tik op de losgekoppelde VPN (bijv .: "MPN") aan de rechterkant die u wilt verwijderen en klik / tik op deknop Verwijderen . (zie screenshot hieronder)

146657d1501614672-remove-vpn-connection-windows-10-a-remove_vpn_connection_settings-1.jpg

3. Klik / tik op Verwijderen om te bevestigen. (zie screenshot hieronder)

146658d1501614672-remove-vpn-connection-windows-10-a-remove_vpn_connection_settings-2.jpg

4. Als u klaar bent, kunt u Instellingen sluiten als u dat wilt.
 
Sorry,ik bedoel dat ik em niet weg krijg,niet opgestart :(
Heb hem ingesteld maar hij geeft die melding in het rood!?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan