• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vraag m.b.t. Thin Client HP t5135.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marsie

to DIY ornot to DIY
Lid geworden
3 feb 2016
Berichten
23
Waarderingsscore
0
Hoi.

Heb 2 Thin Clients: HP t5135.
Werken allebei.

Bij opstarten, kom je uiteindelijk hier
tc screen ok.jpg


Nu ben ik bij 1 vd clients ergens beland, waar ikniet meer uit kom, ook niet na reboot.

Dit gebeurt er bij opstarten: ( netwerkkabel aangesloten )
tc 1.jpg

tc 2.jpg

tc 3.jpg

tc 4.jpg
 
tc 5.jpg


Met het opstarten krijg ik wel ff het windowsscherm, maar gaat dan over naar een wit scherm etc, zie plaatjes.

Hoe krijg ik dit weg? Zodat ik met opstarten weer gewoon in het windowsscherm kom.

Alvast bedankt.

--- Update ---

Oja: de besturingssystemen staan op een vast chip/printplaatje die op de mini-ATA/mini-IDE conenctor is geplaatst.
 
Hoi, tnx.

Heb de thin clients open. Op de mini-ATA/mini-IDE kunnen ook laptop HHD aangesloten worden en dat gaat uiteindelijk ook gebeuren.
( Uiteindelijk worden het internetradiootjes met iets "LINUX" als basis. Heb er al damn-small-linux opgehad werkend vanaf USB-stick )

Maar wil graag weten hoe ik weer de "foute" client weer in de toestand krijg dat ie na het opstarten in het windows-scherm komt en niet
"verder gaat" zoals in de afbeeldingen.

Mvg.
 
Hoi,

ah ok ja, besturings-systeem is misschien een beetje een groot woord....

Ik bedoel dat gene wat er "draait". De goede client kan dit iig: ( ff op netwerk aangesloten )
tc ok.jpg



Ik ga toch is overwegen of ik de clients als clients ga gebruiken en via een servertje opzet.

Mvg
 
Na wat stilte ivm andere projecten, weer hier beland...

De client wil ik niet als client gebruiken maar als opslag via netwerk.
Heb 2 (volwaardige) pc's waarop ik werk op verschillende plaatsen. Wat ik wil doen is aan de router/switch/netwerk
een client hangen met ( meerdere )HDD, zodat ik op 1 plaats mijn bestanden heb.

Iemand een hint qua programma wat ik dan op die client moet zetten?


Mvg.
 
Hoi,

na wat googlen kom ik uit op FreeNAS.

Zullen zien...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan