• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vraag over een notatie in C#

Status
Niet open voor verdere reacties.

marconist

Junior lid
Lid geworden
6 aug 2010
Berichten
83
Waarderingsscore
2
Beste forumleden,
ik ben bezig met behulp van coordinaten plaats locaties op satellietfoto's te zetten.

Een voorbeeld waarbij dat wel lukt:
<Placemark>
<name>Amsterdam</name>
<description>24.03.2015 22:45:48</description>
<Style>
<LabelStyle>
<color>A600FFFF</color>
<scale>0.785714285714286</scale>
</LabelStyle>
<IconStyle>
<scale>0.5</scale>
<Icon>
<href>files\1.png</href>
</Icon>
<hotSpot x="0.5" y="0" xunits="fraction" yunits="fraction"/>
</IconStyle>
</Style>
<Point>
<extrude>1</extrude>
<coordinates>4.895168666666667,52.3702163333333,0 </coordinates>
</Point>
</Placemark>

Zolang de Longitude waarden maar positief zijn verschijnen de plaats locaties netjes op de juiste positie, echter wordt de waarde negatief dan verschijnen er geen plaatsen op de foto, b.v. :
<coordinates>-3.70146666666667,40.4143083333333,0 </coordinates>

Weet iemand waarom dat niet lukt en wat de oplossing is. Ik stuur een satelliet foto hierbij op met een aantal plaats namen. Let a.u.b niet op de layout, dat komt in een later stadium wel.

Cees
 

Bijlagen

  • 2019-10-6-16-4-59-610_65_result-rectified.jpg
    2019-10-6-16-4-59-610_65_result-rectified.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 7
Helaas weet ik niets van C#. Wel lees ik dat de normale notatie is om eerst de latitude (breedte) te noteren, en dan pas de longitude (lengte). Jij doet het omgedraaid.
En wat ik mij ook snel afvraag is of de coördinaten die je gebruikt wel op je specifieke foto voor komen, of dat ze misschien buiten het kader vallen. +40 breedte en -3 lengte, ligt in midden Spanje. Het staat in ieder geval wel binnen die bijgeleverde foto.
 
. . . Wel lees ik dat de normale notatie is om eerst de latitude (breedte) te noteren, en dan pas de longitude (lengte). Jij doet het omgedraaid.
Mochten de coördinaten verwisseld zijn dan is die plaats aan de oostkust van Afrika.
 
Ik heb helaas niet source van de execute file, maar wel de de source van de originele config instellingen. Daaruit blijkt dat, in tegenstelling wat je verwacht, toch eerst de Long coordinaten moeten worden ingevoerd en dat blijkt ook uit door mijn eerdere coordinaten, Amsterdam, die wel goed zijn.
Ik hoop op verdere opmerkingen van meerdere forumleden die wel bekend zijn met C#. Bedankt voor jouw respons.
 
De coördinaten bevinden zich in Spanje.

Dit soort problemen zijn echter lastig op te lossen zonder de code.
Zonder code kunnen het nogal veel dingen zijn.

Dit klinkt als een fout bij het berekenen van de locatie, wat ook weer heel verschillend kan zijn in wat er fout gaat (+/- niet goed, etc). Of de plaatsing op de afbeelding (het is goed berekent maar wordt niet laten zien omdat daar wat fout gaat, kunnen ook verschillende dingen zijn). Of er wordt een unsigned int gebruikt ergens, terwijl je een signed int nodig hebt voor negatieve getallen.

Dus als je code hebt van dat wat het berekent en laat zien, zou dat erg kunnen helpen bij het oplossen van je probleem. Zonder, is er te weinig context om je probleem op te lossen.
 
Da's nou jammer, die heb ik helaas niet. Toch blijft het tegenstrijdig waarom bv. Dublin, ook een negative waarde, wel op de kaart komt. Maar je zult wel gelijk hebben, ik ga eens proberen de (Russische) ontwerper op te sporen. Ook jij bedankt voor je respons.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan