• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vraag over VMWare

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Gevestigd lid
Lid geworden
14 feb 2010
Berichten
288
Waarderingsscore
0
Als ik in VMWare workstation 12 player (de gratis versie) via 'Netwerkverbinding maken' een netwerkmap van mijn fysieke pc wil toevoegen (al zeer vaak zonder problemen gedaan) krijg ik nu de vraag of ik mijn netwerkreferenties wil invoeren. Maar dit lukt niet (zie bijlage). Blijft maar melden dat het wachtwoord onjuist is. Omdat het wachtwoord (en gebruikersnaam) al jaren op 3 andere apparaten goed werkt, moet het wachtwoord echt goed zijn. Ik heb geen idee wat het probleem kan zijn.
Wellicht kan iemand mij helpen bij dit vervelende probleem

Werk met Windows 10 (versie 1511) , ook in VMware (vanochtend nog nieuwe versie geinstalleerd), In windows 8.1 hetzelfde probleem..

wachtwoord-window-2.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is je pc lid van een domain? kies dan andere gebruiker en doe het volgende: domain\gebruikersnaam is hij geen lid van het domain gebruik dan .\gebruikersnaam
 
Bedankt voor je reactie...

Nee, ik ben geen lid van een domain. Heb het natuurlijk wel geprobeerd met .\gebruikersnaam, maar helaas. Hij blijft maar zeuren over het wachtwoord.
Je gaat aan alles twijfelen. Wel 10 x opnieuw ingetikt, in Word ingetikt en gekopieerd, maar nee dus.. Het zijn toch gewoon dezelfde aanmeldgegevens als in het mailaccount, in mijn geval van xs4all? Merkwaardig, gebruik al jaren VMWare, ging tot een paar dagen geleden altijd goed...
 
Gebruik je wel de inloggegevens van je pc? gebruikersnaam en wachtwoord?

probeer dan het volgende \\pcnaam\gebruikersnaam
 
start VMWare eens op maar ga dan naar de instellingen activeer het gast account
 
Gelukt!!!

Ik snap er echt niks van. In mijn hoofd zat gebrand dat dit met de aanmeldgegevens van Xs4all moest. Temeer dit met googelen een keer werd bevestigd. Die persoon was dus, net als ik, ook 'in de war'. Bovendien heb ik nog ergens opgeschreven dat het zo moest; beetje dom, moet ik zeggen. Ook mede, omdat het maar zelden nodig is om de aanmeldgegevens in te voeren. Alleen bij herinstallatie of zo.

Maar goed, het is dus gelukt met de aanmeldgegevens van Windows. Inmiddels in dikke letters opgeschreven.

Rubensky, Ik wil je hartelijk danken voor de prima tip!!!

--- Update ---

Emi, bedankt voor je reactie. Is inmiddels opgelost, zie mijn reactie op tip van Rubensky!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Graag gedaan! Kan ons allemaal een keer overkomen gewoon een vergissing :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan