• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[Vraag] Windows 10 en huidige bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

NCFG

Junior lid
Lid geworden
26 jun 2015
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Hoi allemaal,

Misschien een gekke vraag, maar weet iemand of bij het installeren van Windows 10 alle huidige bestanden verloren gaan?
 
jij heb eerder nog nooit een upgrade gedaan veronderstel ik !
je bestanden met name documenten , muziek en films blijven behouden ..
wat betreft de programma's word er eerst een controle gedaan of er programma's zijn die mogelijk problemen geven bij de upgrade zelf ...
er word vermeld dat deze programma's niet meegenomen worden naar de upgrade ...er word een lijst aangemaakt van de programma's die niet meegenomen worden naar de upgrade Windows 10 deze lijst word op je bureaublad vermeld nadat de upgrade gedaan is ..
je kan dan vermits deze lijst te raadplegen de programma's opnieuw installeren indien er aangekochte programma's zijn die verwijderd werden dan dien je over deze setup.exe te beschikken als ook over de licentie om deze opnieuw te kunnen activeren .
 
Ook wordt gecontroleerd of de gebruikte antivirus nog courant is, zo niet wordt deze verwijderd en komt Windows Defender aka Microsoft Security Essentials er voor in de plaats.
Upgrade jij vanuit Windows 7 dan verdwijnen de gadgets en de Windows games.
 
bij het installeren van Windows 10 alle huidige bestanden verloren gaan?

Bij het installeren van Windows 10 op de partitie waarop nu een andere Windowsversie staat, wordt deze partitie geformatteerd en ben je al je persoonlijke bestanden kwijt. Een verstandige computergebruiker heeft preventief sowieso meerdere kopien van zijn persoonlijk materiaal op verschillende locaties.
 
hier word "bij het installeren " waarschijnlijk wel de upgrade zelf bedoeld en niet datgene waarvoor het woord installeren staat met name een verse installatie !
 
Zou kunnen, maar ik lees duidelijk installeren hoor. :acurate:
 
Upgraden of installeren, laat het me anders formuleren.

Huidig maak ik gebruik van Windows 7 en dat moet dan vervangen worden door Windows 10 door middel van de download etc. Maar ik begrijp dat een back-up van de belangrijke bestanden geen slecht idee is.

Bedankt allemaal!
 
je bedoeld dat je wenst gebruik te maken van de aanbieding betreffende het gratis upgraden naar de Windows 10 op 29 juli...
dan is het geen installeren ...de Windows 7 dient opgestart te zijn om deze te kunnen upgraden ...
mogelijk krijgen we hier dan wederom 2 mogelijkheden om te upgraden ..
optie 1 is met behoud van bestanden en persoonlijke instellingen ...
optie 2 is een upgrade zonder dat er rekening word gehouden met je bestanden ...


hier onder kun je de upgrade werkwijze nalezen van de Windows7 naar de Windows 8...deze heb ik destijds genoteerd ...

UPGRADE WIN7 > WINDOWS 8 PRO 64bit
**neem er nota van dat je niet naar een andere bit versie kunt upgraden ...m.a.w. is je Win7 een 32bit systeem kun je niet upgraden naar de Win 8 64 bit .

-Start de windows 7 op.

-Plaats de Windows 8 upgrade dvd in de drive , start deze dan ook op .

-Het voorbereiden gaat van start.
Selecteer de eerste optie om ook de updates mee te nemen en klik op volgende .
De updates worden opgehaald.

-Geef de upgrade code in die je verkregen heb bij aankoop van deze upgrade versie.

-De code word vervolgens ook gecontrolleert
en je klikt verder op volgende bij aanvaarding van deze code .

-Ga akkoord met de voorwaarden opgelegd door Microsoft.

-Klik op volgende met behoud van instellingen en bestanden .

-De installatie word verder voorbereid .

-Indien er nu word vast gesteld dat er software aanwezig is op de Windows welke je gebruikt die niet geschikt is voor de Windows 8 ( pro) dan zal dit je ook vermeld worden ...
Er word je dan tevens ook aangeraden om deze te verwijderen voor al leer je verder gaat !
In mijn geval gaf deze enkel een melding over de Acronis true image 2011
dat deze dus niet geschikt was .Al de overige software blijft behouden ( dit zijn er 114 ..).

-Na het verwijderen van de software die niet geschikt is word de pc de eerste maal herstart ..
Deze gaat dan ook verder na de herstart daar waar hij gestopt was .

-Je dient een bevestiging te geven om door te gaan met de upgrade.
Je dient tevens een bevestiging te geven om je keuze te bevestigen dat je de Windows 8 ( pro)
wenst te Installeren met behoud van je instellingen en bestanden .

-De setup (upgrade) gaat nu van start .

-De pc word verschillende malen heropgestart ( telkens als de 100% behaald is )
laat alles op zijn beloop .

-De 3de keer dat de pc zich herstart zie je de vermelding Apparaten voorbereiden
Bij 100% herstart de pc zich...

- Nu zie je de vermelding Voorbereiden Ook hier herstart de pc zich als de 100% is behaald.
( Hier sprong de schermbeveiliging aan op 92% * effe de muis bewegen zonder te klikken )

-Nadat de pc herstart is worden nu uw instellingen verplaatst ..
Het betreft hier om de instellingen dus die je wenste te behouden van de vorige versie .

-In de volgende stap kun je je eigen persoonlijke voorkeuren instellen ...
Neem er nota van dat het beeldscherm van kleur veranderd ,dit is niets om je ongerust te maken !

**De pc herstart nog n maal en deze is dan klaar voor gebruik .

--- Update ---

er word hier boven gesproken over de upgrade dvd ....
wel indien nu ook Microsoft het toelaat dan kunnen we nu ook bij de upgrade Windows 10 kiezen of we de upgrade rechtstreeks online willen doen of op een latere tijd stip ....
indien we dus kunnen kiezen voor een latere tijd stip dan krijgen we wellicht ook hier weer 3 opties te zien ( dit is nog af te wachten !!)
maar stel dat Microsoft dezelfde werkwijze hanteert dan kiezen we voor een latere tijd stip ..
de 3 opties zijn dan ..
- maak je een usb stick aan voorzien van de upgrade ( licentie nummer word je meegedeeld )
-maak je een Windows 10 upgrade dvd aan (ook hier word je dan de licentie meegedeeld )
- maak je een iso bestand aan en ook hier word je de upgrade licentie meegedeeld ....
**noteer dat je zeker deze dient op te schrijven anders is het niet mogelijk om de upgrade op een latere tijdstip uit te voeren ...
***kies je om de upgrade rechtstreeks online te doen word de upgrade licentie je niet meegedeeld deze word dan rechtstreeks verwerkt in de upgrade zelf .
 
Ja klopt Emi, bedankt voor de info!

Nog een andere vraag dan betreft het upgraden. Ik heb in de informatie van Microsoft zelf gelezen dat Windows 10 in beginsel geen bepaalde systeemvereisten behoeft. Toch vraag ik mij af of de upgrade de prestaties van mijn laptop zowel positief als negatief kan benvloeden. Iemand hier ervaring mee of kan iemand hierover meer vertellen?

Zelf heb ik een:
Model: HP G62 Notebook PC
Processor: Intel(R) Core(TM) i3 CPU M330 @ 2.13GHZ 2.13GHZ
Genstalleerd geheugen (RAM): 3.00GB (2.86GB beschikbaar)
Type systeem: 64bitsbesturingssysteem
 
ik kan enkel spreken van mijn eigen bevindingen ..op deze 13 jaar oude desktop.
d.w.z. dat ik hier op dit 13 jaar oude systeem dat ooit werd aangekocht met de XP home edition 32bit er nu momenteel toch de Windows 8.1 pro x64 bit mee draait zonder problemen ...de prestatie index is niet hoger dan 5.7 op dit systeem door de verouderde processor maar dan nog voldoet deze ruimschoots aan mijn eisen ..
wetende dat ik gene gamer ben en de desktop enkel maar gebruik voor het normale werk ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan