• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vraagje over Axcrypt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferna

Vaak hier
Lid geworden
3 nov 2008
Berichten
629
Waarderingsscore
0
Hallo,

Vandaag de nieuwe versie van Axcrypt genstalleerd 1.7.2614
Een groot probleem:
Als ik vroeger n bestand had gedecrypt door 2 x het paswoord in te voeren, waren daarna alle versleutelde bestanden- ( tijdelijk gedurende de sessie)- bereikbaar zonder dat weer te moeten doen.
Nu ik die "update" heb gedaan werkt dat niet meer, telkens ik een versleuteld bestand wil openen moet ik weer 2 x het paswoord invoeren.
Zeer vervelend.
Daar was destijds iets voor ingesteld, maar ik heb geen idee meer wat dat was.
Ben ook niet zo kundig op dat gebied.
Wie helpt mij even ??

Vast dank,

Vriendelijke groet,

Ferna
 
Ik maakte deze kopie:

TIP: Is het originele bestand met AxCrypt overschreven en is het wachtwoord vergeten of het sleutelbestand kwijt, dan wordt het praktisch onmogelijk nog toegang tot het bestand te krijgen. Het is ook niet overbodig de installatiesoftware te bewaren. Blijkt de betreffende website na een herinstallatie van Windows niet meer te bestaan, dan bent u ook het haasje!

Dus hoofdwachtwoord en je sleutelbestand.

Je nieuwe update is de schuld maar wat heeft die gedaan...kan je geen systeem herstel proberen tot voor de update?

Ik blijf nog even denken...

Door die update verschilt er iets, net alsof je een herinstallatie had gedaan met je windows.,
Maar dan andersom, en zo'n klein stormpje in een glas water, dat er wel "haast" een oplossing voor moet wezen.

Ik zou nu niet zelf gaan verwijderen en opnieuw downloaden..
.een systeem herstel is het enige wat ik als veilig bestempel.

Er staat duidelijk in de kopie dat je dezelfde installatie moet hebben. Misschien heb je die now wel als setup.exe bestandje op je hdd. ff zoeken. (nog helemaal niets mee doen) even op een slimme vogel hopen met goed advies
Ik ben geen cryptoloog, en snap er zelf niets van. Kan net zo goed een cookie zijn...

Je hebt meer een password of wachtwoord probleem !
Maak anders een nieuw topic aan met die titel:""wachtwoordprobleem""...

Zit je instelling onder de internet opties knop onder security wel goed? Staat tussen advanced en privecy als je bij tools opties hebt aangeklikt
Met hoofdwachtwoord, m.a.w. vult de browser niet al die andere wachtwoorden in?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan