• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vreemde melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

RazendeRoeland

Bekend gezicht
Lid geworden
12 nov 2006
Berichten
173
Waarderingsscore
1
Een van m'n hobbuy's is fietsen. Dat houdt in dat ik oom regelmatig op het Fiets forum kijk, daar vragen stel en reageer op andere vragen. Normaal gesproken gaat dat zonder problemen, maar nu krijg ik steeds onderstaande melding waardoor ik niet meer kan reageren of nieuwe berichten plaatsen. Weet iemand hier waarom ik wordt geblokkeerd? Of is dit weer een of ander virus?.

Je IP 82.151.32.180 is geblokkeerd omdat het op een zwarte lijst staat. Voor meer informatie bekijk http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=82.151.32.180.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
jij zult contact moeten opnemen met 1 van de beheerders op dat fiets forum vermoed ik ..
 
dan ga ik eens kijken of ik daarvoor wel een reactie kan invoeren die niet geblokt wordt.
 
Misschien heeft iemand jou aangemeld als spammer.
Of heb jij een huisregel overtreden.
Dus zoals Emi al aangeeft kun je het daar beter even vragen.
 
Misschien heeft iemand jou aangemeld als spammer.
Nee het ligt iets anders.
Oftewel het ip staat bij spamhaus op de blacklist, er staat iets bij van lage reputatie.
Het enige wat je kunt doen is:
a.) Dit melden bij je internet provider, want het is zijn ip. En normaliter horen dynamische ip's wel in de blacklist maar niet bij SBLCSS.
b.) Vragen aan de forum beheerder of hij de Spamhaus controle wil uitzetten of wil beperken tot XBL en evt. PBL of zo.

Wij hadden bedrijfsmatig op de hosting servers vaker problemen met listed dynamische ip's want dat is normaal dat die gelist zijn.
Daarom zijn we gestopt met zen.spamhaus.org maar gebruiken alleen nog sbl/xbl van spamhaus of andere ACL's zoals Spamcop en anderen.
 
Ik zal dit bericht posten bij de moderators van de website van fiets. Hopelijk kunnen ze hier iets mee, snappen ze hoe dit werkt. In ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan