• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vreemde tekens in word e.d na openen msn chatlog

Status
Niet open voor verdere reacties.

compaq

Junior lid
Lid geworden
18 feb 2012
Berichten
77
Waarderingsscore
1
Goede middag allemaal. Lang niet meer gepost hier.
Maar weer terug en gelijk met een vraag.
Ik heb pas mijn oude acer laptop weer aangezet en zag een oud chatlog van mij.
Nu wou ik deze graag openen maar als ik dit doe krijg ik vreemde leestekens.
Voorbeeld: ÆØÝ/ ^ÿ&š .
heeft iemand enig idee waarmee ik dit volgens windows TXT bestand mee kan openen?
Let wel dit was een msn gesprek dus zal ik mogelijk een reader nodig hebben die dit openen kan.
ben hier al een hele week elke avond aan het zoeken geweest over hoe en wat en kom niks verder.
Tekst naar Arial zetten bv werkt ook niet.

Mvg robert
 
Ziet er naar uit dat dit ASCII code is. Vermoedelijk weinig tot niets aan te doen als je geen MSN chat meer kunt installeren (gaat ook niet meer dacht ik).
Installeer Editpad Lite (gratis). Open het bestand met Editpad Lite.
Selecteer alles (of gebruik ctrl-a om alles te selecteren), klik bovenaan op Convert, dan "Text encoding", selecteer dan "Windows 1252; Western European" of misschien nog beter (linksboven) "Unicode, UTF8" en klik op OK.

Als je geluk hebt wordt het daarna weer leesbaar.

Dit kun je ook ongeveer op dezelfde manier proberen met Notepad++ als je die fijner vindt.
 
beste Black Tiger.
heb het geprobeert alleen veranderd er helaas niks.
zou niet weten weten wat ik anders nog proberen moet.
Alle tips met acties die ik zou kunnen uitvoeren staan al zo aangevinkt helaas,
Dit soort tekst blijft staan helaas: %~¥è%£Y
 
Staan die al zo aangevinkt? Je zou verwachten dat het als ASCII staat aangegeven. Je zou nog iets anders kunnen proberen maar ik ben toch bang dat het niet gaat lukken.
De kans is er ook nog eens dat het gewoon door msn gecodeerd is en alleen met msn te lezen is of de logs op een of andere wijze corrupt zijn geraakt.
Misschien heeft nog iemand anders tips voor je?
 
TXT zeg je, maar ik lees dat chatlogs in .XML worden bewaard.
Open eens een nieuw tabblad in je browser, en sleep daar vanuit de Verkenner zo'n bestand op dat lege venster ?

Open ook eens met een Wordpad ?

TXT dat zou ASCII moeten zijn, en gewoon te openen met een plain editor.
Laadt er anders eens eentje in Notepad (Kladblok), daarmee kan je vaak info uit de eerste regels halen (ook naar de laatste regel kijken), maar als het grote bestanden zijn moet je wel even geduld hebben met laden.

Je kan ook nog proberen (met een kopie) de extensie te wijzigen in .XML (voor de browser) of .RTF (voor Wordpad of Word)
 
Laatst bewerkt:
Dit is hoe alles staat. kom er niet uit.
 

Bijlagen

  • 2019-10-20.png
    2019-10-20.png
    229,2 KB · Weergaven: 21
Simpele gedachte, maar Je hebt de computer waarop de logs gemaakt zijn, kan je daar dan msn misschien nog op openen ?
 
erikdenhouter zei:
TXT dat zou ASCII moeten zijn, en gewoon te openen met een plain editor.
Editpad Lite is ook een gewone simpele editor waar je alleen wat meer mee kunt. ;)
Dus als hij 'm daar niet met opent hoef je ook niet met Notepad++ of notepad of wordpad te proberen. Kende jij Editpad Lite nog niet?
Ook erg handig om php bestanden mee te lezen en te bewerken met name vanwege de mogelijkheid te converteren naar linux, zodat opmaaktekens verdwijnen die problemen kunnen veroorzaken.

Met MSN openen schreef ik ook al dus dat lijkt mij ook de enige mogelijkheid die over blijft.
 
Msn staat er nog wel op maar je kan niet on aangemeld de logs bekijken. En inloggen kan helaas al jaren niet meer helaas
 
heb via een site een werkende versie van msn gevonden. en ook daarin krijg ik hem niet open ivm niet opgeslagen op de pc die ik nu gebruik.
 
Ik ben bang dat je echte en oude pc of laptop zult moeten nemen, soms kun je er nog wel eens eentje bij familie of een kennis krijgen die nog wat op zolder heeft. Als je msn daarop aan de praat krijgt en de logs daarheen kopiëert heb je misschien geluk.
Ik heb bijv. nog wel ergens een oude XP laptop liggen als het daarmee werkt en op zolder nog een laptop met Windows 98se.
 
Heb 2 laptops met xp en de originele schijf waar de logs op staan. Helaas wil dat beestje geen internet meer pakken. De andere wel maar valt niks in te openen helaas.
 
heb zelfs nog een sunrace met een van de eerste windows versies haha.. is een 386er :D die oude acer krijg ik echt met geen mogelijkheid op internet helaas en dat is de gene waar t opstaat en mogelijk zou kunnen openen. mocht iemand willen weten waar je het kan downloaden zodat je weer kan msnen kan je me wel een bericht sturen(site is niet van mij hoor) we gaan nog eens verder klungelen om wat voor elkaar te krijgen;)
 
beste allemaal. Ik heb ze in msn weten te plakken. De bestanden heb ik in de chatlog met mijn vrouw geplaatst. Alleen de chatlogs die dus gisteren gemaakt zijn zijn xml. De geplaatste zijn .contact. Ik zoek me suf naar converters die mogelijk het bestand naar xml weet te zetten. Als iemand wat weet hoor ik het graag.
 
Ik zou niet weten of er een convertor is, maar is er geen mogelijkheid tot copieren en plakken?
Dat als teksten leesbaar zijn dat je ze gewoon allemaal selecteert en dan kopieert en plakt naar tekstbestanden?
 
Wat ik nou raar vind is dat er op Internet wel wordt gesproken dat oude msn chats als .txt konden worden opgeslagen, maar dat die dan ook gewoon met een Kladblok gelezen kunnen worden. Weet je zeker dat de extensie punt-TXT is ? En dat dat de chats zelf zijn ? Kan je het pad naar de map laten zien ?

Er zijn overigens nogal verschillen in de msn programma's, dus als je daar info over hebt.

Ik heb pas mijn oude acer laptop weer aangezet en zag een oud chatlog van mij.
Nu wou ik deze graag openen maar als ik dit doe krijg ik vreemde leestekens.
Voorbeeld: ÆØÝ/ ^ÿ&š .
heeft iemand enig idee waarmee ik dit volgens windows TXT bestand mee kan openen?
Hoe open je die ? Dubbelklik ? Rechtsklik en 'Openen met. . . ' bekeken ?

Je beste kans is volgens mij dat je op DIE laptop blijft om te proberen.
 
Laatst bewerkt:
@ erikdenhouter ik heb hier 2 xp laptops en een windows 10 computer waar ik op probeer. die acer (de bewuste laptop) wil met geen mogelijkheid op internet. hij blijft zeggen dat hij geen ip heeft en geen certificaten ontvangt wat het dus onmogelijk maakt hem met de werkende msn aan de gang te krijgen. Eerste foto is het bestand wat nieuw is. 2e is het oude. je ziet dat er een xml bestand is(1) en een windowslivecontact(2)
 

Bijlagen

  • 2019-10-22.png
    2019-10-22.png
    254,6 KB · Weergaven: 9
  • 2019-10-22 (2).png
    2019-10-22 (2).png
    137,6 KB · Weergaven: 6
Live messenger zou een los programma op de laptop moeten zijn, ik vermoed dat dat zonder Internet te doen is. Misschien kom je wel voor het inlogscherm te staan ?

Het bestand wat je toont is een windowslivecontact-bestand van 2,79 kB, daar staan contactgegevens in van waarschijnlijk één persoon. Dat ziet er niet uit als een chat.
De eerder getoonde brei van karakters daar kan ik niet lezen hoe de bestandsnaam is, maar dat lijkt versleuteld.

Probeer op je originele laptop hier te kijken:

Windows XP.
C:\Documents and Settings\<username>\My Documents\My Received Files\<username>\History

Windows Vista, 7, or 8:
C:\Users\<username>\Documents\My Received Files\<username>\History


"The WINDOWSLIVECONTACT file type is primarily associated with Windows Live Messenger by Microsoft Corporation. These should be in the hidden folder C:\Documents and Settings\[user name]\Contacts and will likely be a series of files with scrambled names for the contacts."

Indien toepasbaar:
My Documents\My Chat Logs\MonthName YearNumber.

Misschien een zoekopdracht in je Verkenner naar .xml te beginnen in je documentenmap ?
 
Laatst bewerkt:
terloops effe vermelden dat het installeren van de Windows live Messenger nog wel gaat via de wlsetup-nl (132MB) maar het niet meer mogelijk is om je aan te melden ..en daardoor deze ook niet meer te gebruiken is .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan