• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

VTS bestanden naar AVI

Status
Niet open voor verdere reacties.

peejeesee

Nieuw lid
Lid geworden
28 jul 2012
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Ik download graag films en de meeste zijn in AVI. Dus geen probleem. Maar ook -zoals nu - heb ik bestanden die zijn in VTS formaat (VTS_01_0.IFO en VTS_01-0.VOB en VTS_01_1.VOB) en dat gaat dan zo door tot VTS_09_0.IFO en VTS_09_0.VOB en VTS_09_1.VOB.

Ik kan VTS bestanden omzetten naar AVI bestanden maar ik weet niet welke VTS bestanden samen de film zijn.

Er zitten ook nog BUP-bestanden bij. Wat zijn dat?

Wie helpT?
 
die VTS bestanden zijn DVD bestanden ...
jij wilt dus deze omzetten van dvd naar avi
ik doe juist het omgekeerde d.w.z. van de gedownloade AVI maak ik VTS (DVD) bestanden
als ik dus een AVI heb gedownload laad ik deze in ConvertXtoDVD en zet ik eerst om naar VTS bestanden , daarna ontleed ik elk deel , de bestanden die dan meegekomen zijn die niets met de film te maken hebben haal ik er dan uit ...nadien heb ik dan enkel de VTS bestanden van de film zelf , en deze zet ik dan op een usb in mpeg1 ..
zodoende plug ik de usb in op de dvd player en bekijk ik de film op tv zonder deze telkens te moeten branden op een dvd


om een antwoord te geven op de vraag ?
wat zijn BUP bestanden ??
dit is de ondertitteling ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De vraag is dus: hoe weet je welke bestanden iets met de film te maken hebben?
En ..... hoe zet je ze in MPEG1 want dan kan ik ze ook via de USB op de DVD speler zien. En wat doe je met de ondertiteling?
 
ik gebruik dus het tool ConvertXtoDVD om uit te zoeken welke vts bestanden enkel de film vertegen woordigen...
de vts bestanden die niets met de film te maken heeft verwijder ik dan via het menu welke te zien is als ConvertXtoDVD de film geladen heeft ...

de film bestanden :
((
hoe weet ik welke bestanden er verwijderdt mogen worden :
dit kun je nagaan door elk bestand in het menu van ConvertXtoDVD aan te klikken en te bekijken in het voor pre-vieuw scherm....
stel je dan vast dat dit bijv: een reclame boodschap is ,
dan sluit je eerst dit pre-vieuw scherm en je klikt dan met rechts op het bestand in het menu links en je verwijder deze uit de menu lijst )))
deze stap herhaal je telkens tot enkel de film bestanden over blijven ...

de ondertiteling
((soms dien je eerst de ondertitteling op te halen , dus dan download je de betreffende NL.srt file en deze voeg je dan te samen in het menu van ConvertXtoDVD))
deze stel ik dan in (( in het menu links )) dat deze mee ingebakken word ((als nederlandse subs)) en standaardt mee opstart met de film...
is het gene behaalt wat je verwachte ,dan dien je enkel deze te her-converteren met ConvertXtoDVD...
het eind resultaat is dat ik nu enkel de film verkregen heb met ingebakken ondertitteling...

((opgelet de vorige geladen film bestanden met al de extra's bevind zich ook nog op de pc , deze dien je te verwijderen ))).
de film fragmenten die opnieuw werden geconverteerd met ConvertXtoDVD worden opgeslagen in de map ConvertXtoDVD .
de film kopieer ik vandaar uit naar mijn G partitie in de map FILMS nadien maak ik de map ConvertXtoDVD terug leeg ..
om deze dan in mpeg1 op een usb stick te krijgen gebruik ik weer een andere tool , namelijk de WinAVI all in one converter .

dus effe samen gevat ....je dient over 2 volwaardige tools te beschikken ...

1..ConvertXtoDVD tool.
(( hiermee bewerk je de film en voeg je desnoods ook de ondertitteling toe , of vergroot je het beeld zodat er gn zwarte randen zijn ))

2..WinAVI ALL-in-one Converter
((hiermee zet je de VTS (dvd )) bestanden om naar MPEG1 en gelijktijdig converteer je deze naar de usb stick )) die je naderhand via de dvd recorder kunt afspelen op de tv .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ConvertXto DVD (proefversie) gedownload en kan nu zien welke bestanden in de vrplay geen film zijn.

Ik gebruik Freemake Video Converter om het overgebleven bestand naar AVI te wijzigen.

Blijven nog twee vragen over: de BUP-bestanden (audio bestanden) hoe krijg ik die naar een ander formaat? (srt) En hoe doe je het om de ondertiteling "in te bakken" in je MPEG1?
 
je beschik nu over de bup bestanden dit zijn dus in feite de srt files maar door dat jij VTS bestanden heb werd de srt file ook omgezet naar bup..
dus om van BUP , SRT file's te bekomen dien je de volledige VTS bestanden te converteren naar AVI of MPEG1
de ondertiteling dien je met het ConvertXtoDVD in te stellen als standaard , deze word dan tijdens het converteren ingebakken je verkrijgt dan VTS bestanden ..of te wel een DVD
daarop open ik dan het tool WinAVI all in one ..en ik laad deze VTS bestanden op ....deze converteer ik dan weer naar MPEG1 maar laat deze rechtstreeks naar de usb stick weg schrijven ( dus niet naar de pc )
daardoor blijven mijn VTS bestanden bewaart ...

sorry ik wilde een bijlage hier neer zetten maar der blijkt nu dat dit niet mogelijk is , krijgt een blanco veld te zien !!!
50155273ec9a9-Snap_2012.07.29_17.09.07_009.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
HI,
I am late. When you open a DVD disc, usually you will find two folders there: AUDIO_TS and VIDEO_TS. AUDIO_TS folder is generally empty because it is used primarily for DVD-Audio. While VIDEO_TS folder contains files with BUP, VOB, and IFO extension. All of them play respective important roles so that a DVD player can recognize them and play DVD smoothly.
Source from Top 1 BUP IFO VOB Converter for Converting DVD Video Files
VOB (Video OBjects): VOB is the container format in DVD-Video media, which contains digital video & audio, subtitles, DVD menus and navigation contents multiplexed together into a stream form.
IFO (InFOrmation): IFO file is an important document to control the VOB file playback process.
BUP (BackUP): The BUP file is exactly the same as the IFO file, which is a backup of the IFO file.
 
welk nut heeft het om hier nu nog een bericht neer te schrijven en dan nog wel in het Engels terwijl dit een Nederlandstalige forum is ...
 
Ik denk dat dit geen lid uit Nederland is.
Ik zal dit topic sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan