• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

VTS.VOB-file met vaste ondertiteling omzetten in mp4- of m4v-file incl. die ondertiteling voor Movie

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Gewaardeerd
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
1.739
Waarderingsscore
14
Ik heb een dvd (met VTS.VOB-files) die niet op mijn computer wordt vertoond. Ik heb die echter wel nodig om te bewerken met Moviemaker voor een filmquiz. Normaal gebruik ik daar Handbrake voor omdat die losse subs (srt) erbij kan zetten. Moviemaker kan dat niet.
Deze dvd heeft echter al ondertitels. Handbrake kan die sub natuurlijk niet vinden om die erbij te zetten voor het maken van een m4v-file. En Moviemaker kan dat ook niet.
Hoe/waarmee krijg ik nu die VTS.VOB-file met ondertiteling als mp4/m4v-file om verder te bewerken in Moviemaker?
 
Toch te moeilijk..h?
 
Probeer eens met subtitle edit. Of anders ccextractor of video updater tools. Als je de losse subs eenmaal hebt, zijn deze vast wel weer aan je rip toe te voegen.
 
Die ccextractor werkt goed! Hij haalt de srt eruit en dan kan ik die daarna weer inbranden in de mp4-file met Handbrake. Je krijgt dan weer de M4v-file met ondertiteling. Maar die wordt vervolgens nog steeds niet herkend door Moviemaker. Als je dan toch een gewenst fragment uit de video knipt en vervolgens opslaat dan zit de srt er wel ingebakken. Je wordt dan eerst dus toch op het verkeerde been gezet. Maar uiteindelijk gaat het goed! Hartelijk dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan