• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

W7 > W10

Status
Niet open voor verdere reacties.

JP53

Junior lid
Lid geworden
31 jul 2015
Berichten
89
Waarderingsscore
0
Tja....., toch maar eens serieus gaan nadenken over updaten (?)
Maar, wat is verstandig / het beste te doen:
Officieel via Microsoft kopen, toch wel prijzig voor zo'n E.140,-
of
Indirect met een wel heel goedkoop (E.10,- ?) aan te schaffen licensie code via een al dan niet vage website?

Ik wil uiteraard niet voor verrassingen komen te staan en neem aan dat je in het 2e geval toch eea eerst zal moeten downloaden van de Microsoft website?
 
Indien jij een legale Windows 7 hebt, kan je die gewoon updaten naar Windows 10.

Of nog beter: met de licentie van Windows 7 kan jij Windows 10 schoon installeren.
 
Dank voor je snelle reactie.
Ik heb een legale W7, dus W10 dan downloaden via de Microsoft website en als om de code gevraagd wordt die van W7 gebruiken ?
Gewoon "over W7 installeren" ?
Ik had destijds al een USB stick image/systeem backup aangemaakt, moet ik een nieuwe aanmaken alvorens een update uit te voeren?
Uiteraard maak ik regelmatig al een normale backup op een externe HD.

PS. Ik zie nergens een download link bij Microsoft? Alleen maar kopen via de winkelwagen?
 
Dank voor de support, in het weekend toch maar eens gaan upgraden :cool:
 
PS. Nog een nieuwe Image aanmaken?
 
Dat mag altijd.

Bovendien: upgrade jij van uit Windows 7 - ook dan kan je binnen een aantal dagen een rollback maken (map Windows.old).
 
Nogmaals bedankt!
 
Als je windows 10 installeert vanuit windows 7 (als upgrade, zeg maar) met of zonder behoud van apps en data, en windows 10 staat erop, dan kan je later sowieso onbeperkt een schone (het)installatie van windows 10 uitvoeren want het (nieuwe en gratis) licentienummer wordt dan opgeslagen in het bios van je moederbord. Dan kan je een schone installatie uitvoeren zonder een licentienummer in te vullen (kan je dan gewoon overslaan). Alles officieel via een digitale licentie. Alvorens te starten is het inderdaad slim/aangeraden om een image/backup te maken van je vorige installatie. Zo kan je snel terugkeren mocht er ergens iets misgaan. Meestal is dit ook een mooi moment om over te schakelen van HDD naar SSD, je weet niet wat je meemaakt qua snelheidswinst. Succes en hou ons op de hoogte.
 
In mijn laptop is er plaats voor 2 disks.
De HDD al een tijd geleden vervangen door een SSD.
Samen met een externe HDD is deze oude HDD de backup plus een originele kopie van alles.
Inderdaad, je weet niet wat je meemaakt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan