• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Waar moet ik op letten bij aanschaf Ultrawide monitor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurveekyl

Gevestigd lid
Lid geworden
3 nov 2011
Berichten
425
Waarderingsscore
4

Ik doe veel aan beeldbewerking (Edius) en heb lang nagedacht om een tweede scherm bij te plaatsen maar door plaatsgebrek zie ik mij genoodzaakt een UW monitor aan te schaffen in de plaats.
Ik ben GEEN gamer, enkel grafische toepassingen zoals Photoshop en beeldbewerking zijn mijn voornaamste bezigheden. Voor deze applicaties zou ik dan ook graag visueel meer ruimte willen.
Dus denk ik aan een UltraWide monitor van 3440x1440 px (21:9 dus). Liefst een scherm grootte van 34" of 35".
Maar je hebt er al van een 300 euro maar je hebt er dan ook van ver boven de 1000 euro???
Welke raden jullie mij aan en quasi merk is LG aan te raden want deze zitten goed in prijs.
Mijn videokaart is een MSI GTX 960 GAMING 2G, is dit voldoende voor een UW monitor of moet die ook worden vernieuwd???
Graag jullie mening waarvoor uiteraard op voorbaat een mooie dank...
Mvg. Kurt
 
Zou een MVA uitzoeken voor het contrast o.a., indien er ergens een shop is waar je ze eerst kunt zien is ook aan te raden.

En wat is je max. budget?
 
Hog een budget rond de 500€.
 
Ik zou in jouw geval gaan voor een IPS of VA monitor (geen TN LED), voor grafisch werk zijn de kleuren beter (lees: echter). Ik heb ook IPS monitors voor mijn hoofdpc (alle Adobe programma's) en een TN led monitors voor mijn test pc (met dezelfde programma's als backup). Het verschil is groot, bij de TN vallen rasters tot 20% gewoon weg in de achtergrond en zijn de kleuren te hevig. De LG 34WK500-P.AEU ( klik hier ) vind ik al een goede prijs/kwaliteit.
 
Oke, thanks. Weet genoeg en kijk nog eens rond. In elk geval bedankt voor de reacties.
Mvg. Kurt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan