• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Waarom beschermen partijen smartphone verkeerszondaars?

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum
A

Abraham54

Gast
VVD wil dat politie standaard telefoon uitleest bij verkeersongeluk
dinsdag 28 november 2017, 17:08 door Redactie, 51 reacties
De VVD wil dat politie bij een verkeersongeluk standaard de telefoon van de betrokkenen uitleest om zo te kijken of er tijdens het rijden geen gebruik van is gemaakt. Dat laat VVD-Kamerlid Remco Dijkstra tegenover de Telegraaf weten. De politie kan nu al telefoons uitlezen, maar dat wordt op dit moment te weinig gedaan, waardoor die informatie ook niet bij rechtszaken kan worden gebruikt, aldus Dijkstra.

Het voorstel van Dijkstra kan niet rekenen op steun van coalitiegenoten CDA en D66, meldt het AD. Wel willen beide partijen een nieuwe campagne om mensen te waarschuwen voor het gebruik van de telefoon in het verkeer. Zelfs wanneer de politie een smartphone uitleest kan niet altijd worden bewezen of mensen hiervan tijdens het rijden gebruik hebben gemaakt. Zo oordeelde de rechter vorige week in een zaak over een dodelijk verkeersongeluk dat niet kon worden vastgesteld of de bestuurder tijdens het rijden een WhatsApp-bericht had verstuurd.

VVD wil dat politie standaard telefoon uitleest bij verkeersongeluk - Security.NL



De gegevens van de provider opvragen!
Dat gebeurt in Duitsland standaard bij verkeersongevallen!
Schijnbaar is in Nederland de Telefoonlobby zeer machtig.
 
Dit lijkt mij wel een goede manier om dat soort gedrag aan te pakken.
Ik zie veel te veel mensen appen in de auto.
Hopelijk dat het dan minder wordt, maar ik ben er bang voor.
Maar goed als dit al niet door de kamer komt, houd het al snel op.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan