• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Waarom heeft Microsoft Windows 10 zoveel bugs?

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Waarom heeft Microsoft Windows 10 zoveel bugs?
Ex-werknemer vertelt u waarom!

 
Bedankt voor het plaatsen van het linkje. Ik heb het niet bekeken. Reden? Mijn eigen computer en die van een stuk of 10 tot 15 familieleden / contacten die ik onderhoud, 'draaien' onder Windows 10 en hebben eigenlijk nooit problemen..

Misschien komt het omdat ik er bij hen constant op hamer geen leuke / nuttige / interessante software van het internet te downloaden en te installeren én om met de vingertjes van de instellingen van Windows af te blijven.

Zonder namen te noemen durf ik wel te stellen dat er 2 handjesvol users op dit forum en nog een ander 'gelieerd' forum aanwezig zijn die om de week / twee weken wel een nieuw probleem hebben. Waarom? Lees mijn bericht nog eens door, het (vermoedelijke) antwoord staat in de 2e alinea.
 
Misschien komt het omdat ik er bij hen constant op hamer geen leuke / nuttige / interessante software van het internet te downloaden en te installeren én om met de vingertjes van de instellingen van Windows af te blijven.
Dus wat jij ongeveer zegt is dat zolang ik op mijn stoel achter de PC blijf zitten ik niet op straat overreden kan worden ? Goed idee 💅

Die omschrijving, het niet afwijken van het standaard plaatje, is ongeveer waar die video over gaat. Microsoft die een testteam overboord gekieperd heeft die in het verleden juist de niet standaard configuraties testte.
 
Die omschrijving, het niet afwijken van het standaard plaatje, is ongeveer waar die video over gaat.
Hmmz... ik hoorde hem thans eindeloos lullen over het feit dat bug reports niet zouden worden ingediend of niet genoeg, of dat minidumps maar een deel van de code van een probleem zouden geven terwijl een bug vaak over veel meer code gaat en je daar dus eigenlijk een grote memorydump voor zou moeten hebben.
En dan inderdaad ook nog een test team weg. Maar ik hoorde toch een redelijke tijd lullen over hoe het kan dat zaken niet als bugs gezien werden of niet gereproduceerd konden worden om het op te lossen. Dit vanwege de nodige onmogelijkheden om afdoende info te kunnen krijgen.
Verder ook omdat W10 de laatste Windows is en je eerst wat SP's kreeg en daarna een totale nieuw Windows versie terwijl je nu grotere updates krijgt die in feite hetzelfde zijn als nieuwe Windows versies.
Heb er wel naar geluisterd maar er is me eerlijk gezegd ook wel het nodige ontgaan omdat het te snel en eentonig gepraat was.
Ik hoorde niet echt iets nieuws eigenlijk.
 
Toch een beetje appels met peren vergelijken, want quandor heeft het (ook) over 3th party software wat hij als instabiele factor ziet, terwijl de video het over het Windows OS heeft.

Als je vanaf 01:20 tot 06:20 luistert, gaat het over het oude testmethoden ('flesh and blood team') en de nieuwe telemetrie methode (bugreport). Dat laatste heeft de nadelen dat het alleen crashes rapporteert, en niet de 'irritante foutjes', en dat het ook nog de klant belast met (desastreuze) fouten, en het derde probleem met het bugreport is dat een fout zich buiten het minidump geheugendeel kan bevinden, en een full memory dump is tegenwoordig zo groot dat je de mensen er voor zou moeten betalen om dat te uploaden.
Hij sluit ook af met een oproep dat oude flesh and blood testteam weer in te voeren.
Heb er wel naar geluisterd maar er is me eerlijk gezegd ook wel het nodige ontgaan omdat het te snel en eentonig gepraat was.
Ik hoorde niet echt iets nieuws eigenlijk.
Ik vond het niet eentonig, maar voor mij zit er dan ook wel iets nieuws in.
Ongelofelijk snel is het zeker, het eind is een zege.
 
Laatst bewerkt:
Het gegeven dat er twee insider rings zijn, waarvan verwacht wordt dat juist daardoor MS extra info over problemen krijgt, werkt niet goed.
Het is ieder half jaar weer, dat de vrijwel definitieve versie in de slow ring nog weer urgente problemen oplevert.
Denk daarbij aan de bug die met de 1809 versie meekwam, waardoor niet goed verplaatste documenten verwijderd werden!
De slow ring had dat probleem gemeld, maar MS dacht dat het wel zou meevallen en bracht de betreffende 1809 versie wel uit om deze drie weken later weer terug te trekken!
 
Ik volg het e.e.a. altijd redelijk op de voet (Microsoft problemen / bugs / internationale meldingen over bugs / problemen etc. etc.)

Enigste dat ik niet echt begrijp is dat ik met een stuk of 17 machines (waarvan 2 van mijzelf) eigenlijk nooit problemen ondervind. De 15 'overige' machines staan bij een bont gezelschap aan familieleden / kennissen, waarvan de beroepen variëren van onderwijzeres, politieman, bouwkundige, verpleegster, AOW'er, fabrieksarbeider en een varkensboer, kortom mensen met een heel divers interessepatroon qua software / computergebruik. Allen hebben ze Windows 10 en zeer, zéér zelden heeft er iemand serieuze problemen met zijn machine. Zouden die 17 machines in allerlei verschillende woningen en in gebruik bij allerlei verschillende mensen, dan niet reprsentatief zijn v.w.b. een deel van het wereldwijde probleemhouderspercentage of hebben zij en ik gewoon altijd mazzel of zou heel misschien toch de 3rd party software en / of het friemelen aan allerlei Windowsinstellingen een rolletje van betekenis kunnen spelen?

Ik weet niet of ik het op dit forum postte maar ik schreef eerder dat het mij opvalt dat er een stuk of wat 'users' zijn die iedere week / twee weken wel weer een nieuw euveltje met hun Windowsmachine / software hebben. Na een diepe zucht vraag ik mij dan steeds weer af : "Wat doe je in godsnaam de ganse tijd met de machine"?
 
Laatst bewerkt:
ben ook tevreden over windows tot voor een maand versie 7 pro, nu windows 10 home waarbij update versie 1909 niet wil installeren mijn installateur zegt
“niets doen dat komt wel in orde bij volgende update” het vormt zo te zien niet echt een probleem. Op macfreak forum onlangs gelezen dat Mac gebruikers gelukkiger zouden zijn dan windows gebruikers ( zou onderzocht zijn) er is zelfs een freaker die stelde dat Mac gebruikers misschien intelligenter zouden zijn dan windows gebruikers, arrogant he!
catmen
 
Er zijn nu eenmaal MAC-gebruikers, die omdat ze meer voor hun MAC-PC moesten betalen dan Windows gebruikers, zich daardoor beter voelen dan welk andere PC-gebruiker en dat ook ten toon spreiden.
Het gros denkt ook nog steeds zonder antivirus te kunnen werken.........
 
Ik zou het eerder omdraaien, MAC's draaien probleemloos naar wat ik ervan begrepen heb. Als er geen problemen op te lossen zijn, hoef je je intelligentie niet aan te spreken. Dat is wel wat anders met Windows machines, maar ik ben nooit iets tegen gekomen wat ik niet heb op kunnen lossen... dus wie is er nu intelligent... Overigens met Quandor eens dat je het best zo weinig mogelijk moet rommelen met instellingen en third party software... en altijd goede systeem en data backups maken natuurlijk.. voor het geval dat....
 
ex werknemers zijn vanzelfsprekend betrouwbare bronnen.

Wat mij betreft is w10 een dijk van een os
Ik ben echt niet kieskeurig qua te installeren software maar ondervind desondanks eigenlijk nooit problemen.

mac probleemloos?
nagenoeg als je een geval bent dat altijd netjes tussen de lijntjes kleurt en ook de rest van je apparatuur van die club wilt betrekken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan