• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Waarom het woordje "snelkoppeling" op bureaublad ?

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 166019

Gast
Vroeg me af, maakt praktisch weinig uit misschien, maar klein scherm vult het wat snel. En dacht dat automatisch alles wat op bureaublad stond een snelkoppeling was, maar misschien niet waar, gezien onder enkele het er niet apart stond bij vermeld. Toch, klein icoontje met afkorting leek me wat opgeruimder.

Ps Voor je zelf onverhoopt hierom in je hoofd haalt om het overal te gaan wissen, toen ik het deed, begonnen benamingen en koppelingen door elkaar te raken, dus kwam wat corrigeerwerk achterweg (viel mee, niet veel pictogrammen zelf, maar toch) eigen risico, wilde ik maar zeggen. alvast misschien bedankt voor de aandacht.
 
je kan het woord "snelkoppeling " er vervolgens gewoon weg halen ..
rechts klik op deze snelkoppeling en kies "naam aanpassen " verwijder verrvolgens enkel het woord "snelkoppeling "
*géén enkel van op mijn bureaublad vermelde "snelkoppelingen " vermeld het woord snelkoppeling !

Ashampoo_Snap_vrijdag 29 november 2019_15h14m49s_001_.jpg
 
Ja, zover was ik dus al, maar 'ké.
 
Je zou ook gewoon een executable, ofwel een .exe, ofwel een uitvoerbaar programma, direct op je bureaublad kunnen plaatsen. Om dat onderscheid te behouden, zeg maar om die flexabiliteit van Windows te behouden, zal elke snelkoppeling in zijn naam herkenbaar zijn als zodanig.
Zoals gezegd, je kan ze hernoemen.

Het verschil is natuurlijk dat je een snelkoppeling kan verwijderen zonder het doel (programma, map, of document) te verwijderen, omdat die snelkoppeling alleen verwijst naar een programma of object ergens anders op schijf.
Een programma op je bureaublad verwijderen zou gelijk het doel verwijderen.
Herkenbaarheid kan dus gewenst zijn.

Je kan ook selecteren (één klik), een seconde wachten, en dan de naam klikken (één), dan kan je ook de naam wijzigen.
 
Laatst bewerkt:
(foutje)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan