• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Waarom is Adobe Flash onveilig?

A

Abraham54

Gast
Waarom is Adobe Flash onveilig?
De Flash Player is in de jaren '90 ontwikkeld door Macromedia. In 2005 heeft Adobe het bedrijf gekocht en de Flash Player overgenomen.
  • De Flash Player is geen onafhankelijk programma, maar een plug-in voor de browser.
    Deze uitbreiding zorgt ervoor dat Flash-inhoud zoals video's of animaties in de browser worden uitgevoerd.
  • Voor fraudeurs is het helaas zeer eenvoudig geworden om de Flash Player te gebruiken als toegangsdeur tot uw PC.
    Als u een website opent met een gemanipuleerde Flash-inhoud, kan dit voldoende zijn om malware of spionage te verzenden.
  • De reden voor deze onzekerheid van de Flash Player is waarschijnlijk zijn complexiteit.
    Flash biedt tal van functies en interfaces, die altijd als intermediair tussen de website en de browser fungeren.
    Het aanvalsoppervlak is dus ook zeer groot.
  • Het is onduidelijk of Flash vanaf het begin vol gaten zat en een herstart nodig was voor een veilige Flash,
    of dat de verdere ontwikkeling van Flash door Adobe niet zo belangrijk was.
    Het gebruik van Flash was immers altijd gratis en verdiende, in tegenstelling tot andere Adobe-producten zoals Photoshop, niet te veel geld.
  • Maar één ding is zeker: Flash is al enkele jaren bijna verouderd.
    De nieuwe HTML5-standaard is in opkomst. Flash zal in 2020 definitief worden stopgezet door Adobe.
 
Ik had laatst nog een melding gekregen dat Adobe Flash Player niet meer gebruikt werd en kan worden verwijderd. Toch bezoek ik regelmatig websites die niet werken zonder die plugin. Je kunt de plugin ook inschakelen op alleen de websites die je vertrouwd.
 
De plugin is en blijft onbetrouwbaar. Ik weet natuurlijk niet om welke websites het gaat maar waarschijnlijk om oude websites die niet up to date zijn.
 
@Migats21 -
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Geef eens een paar links, waar volgens jou de Adobe Flashplayer nog benodigd wordt.
 
Momenteel hadden we de opdracht gekregen om kinderen te begeleiden in dit programma. Online werkt het alleen op Flash Player
 
Bij nader inzien had ik eens beter gekeken. De beta versie van dit programma werkt zonder Adobe Flash Player. Ik had het dus mis
 
Ik heb even de bron van die pagina bekeken.

Ga je er heen met een oude Internet Explorer-versie, die niet compatibel is met HTML 5, dan zal je inderdaad moeten terugvallen op Adobe Flashplayer!
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan