• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Waarschuwing domeinnaam... Oplichting?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Vandaag werd ik gebeld door een jongeman van i-hostbv.nl dat een variant op mijn domeinnaam zou worden vastgelegd door een andere partij. Uiteraard wilde men mij hiervoor waarschuwen...
Ik wil op deze plaats alle forumleden waarschuwen voor deze praktijken.
Allereerst is het discutabel of er inderdaad een aanvraag is gedaan, maar het het doel is uiteindelijk om de domeinnaam aan jou te verkopen voor een relatief laag bedrag. De vraag is dan vaak om dit gelijk maar voor 10 of 15 jaar vast te leggen: is wel zo gemakkelijk, toch...?
 
Wel netjes dat ze jou waarschuwen ;)
Wel jammer dat er toch genoeg mensen intrappen in dat soort praatjes.
 
Tja, ik vergeleek ze met het mailaanbod wat ik van een Chinese provider kreeg.
Werd de jongeman boos... Hoe ik het in m'n hoofd haalde om hem te vergelijken met Chinezen!
En aan m'n stem kon hij ook wel horen dat ik hem niet serieus nam...
Kortom, hij werd steeds onvriendelijker, waarna ik het het gesprek heb beëindigd (terwijl hij nog voortsputterde).
 
Goede actie!
Tegenwoordig proberen ze van alles om aan geld te komen.
Gelukkig was jij zo slim dat je meteen wist dat dit niet echt was.
Want er zullen er genoeg zijn die wel geld betalen om hun domeinnaam veilig te stellen.
Terwijl je dit veel goedkoper en betrouwbaar kunt regelen.
 
Ik ben ook al eens benaderd door een beller met het feit dat iemand uit mijn omgeving een op mijn bedrijfsnaam lijkende domein zou willen registreren, maar dat ik toch de eerste keus zou hebben (ook gelijk voor minimaal 5 jaar registreren). Ik heb toen maar door gegeven dat ik het geen probleem vond en hem vriendelijk bedankt voor het bellen. Tegenwoordig neem ik anonieme bellers al niet eens meer op, 99 van de 100 keer is het een verkooppraatje.
 
Ik pak anoniem wel op omdat het niet altijd verkopers zijn. Maar gelukkig heb je binnen 1 seconde door, dat het een verkoper is. Vooral omdat ze altijd beginnen met
een zeer goedemorgen/goedemiddag.
Dan zeg ik al gelijk geen interesse, voordat zij hun verhaal kunnen doen. Dat vinden ze niet leuk, maar ik kap het gelijk verder af.
 
We hebben al eens eerder een topic gehad. Dat topic hete toen domeinnaam kapen. en werd gestart door houthakker op 6 maart 2017. Voor de mensen met interesse::

Domeinnaam kapen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan