• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wachtwoord omzeilen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjhettema

Nieuw lid
Lid geworden
9 mei 2010
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Om mijn (windows xp) laptop te benaderen wordt gevraagd om een wachtwoord. Dit wachtwoord is er door de vorige gebruiker opgezet maar is niet meer bekend. (Hoe) kan ik dit wachtwoord omzeilen/verwijderen zodat mijn laptop zonder wachtwoord te benaderen is?
 
Je kan tijdens het opstarten(als die dingen zegt van u persoonlijke instellingen worden geladen) proberen twee keer achter elkaar Ctrl + alt + delete in te drukken en dan het administrator account aanklikken

Of je voert bij gebruikersnaam Administrator in en het wachtwoord veld laat je leeg


Als dit niet werkt moet je een boot cd maken die wachtwoorden achterhaalt
 
Hij gaat natuurlijk geen persoonlijke instellingen laden ddd. Zonder wachtwoord gebeurd dat niet.

Je dient 2 X ctrl + alt + delete te drukken bij het inlogscherm. Dan moet er een venster verschijnen waar je in kan loggen als administrator simpelweg door administrator in te vullen als gebruikersnaam en het veld voor het wachtwoord leeg te laten. negen van de tien keer is er geen administrator wachtwoord ingesteld.

Anders kun je gebruik maken van bijvoorbeeld active@.
 
Dank voor jullie bijdrage maar het werkt niet. Komt waarschijnlijk omdat de computer in het verleden ook geschikt is gemaakt voor netwerkgebruik. Nog andere mogelijkheden die ik kan toepassen.
 
Wat bedoel je met netwerkgberuik?
Is de computer in een bedrijf gebruikt?
Want dan is het meestal zo dat je een cnetrale accountserver hebt, en dat er op die PC alleen maar Windows staat, zonder account, en dat je met een domein werkt om in te kunnen loggen

In dat geval moet je Windows opnieuw installeren

Maar heb je de Active @ tip van Polley al geprobeerd?
 
Je heb altijd 1 account op een windows xp machine. Er moet sowieso een account zijn met administrator rechten.

Hoe dan ook, elk lokaal account kun je het wachtwoord van verwijderen met active@. Werkt perfect. Wel even goed de gebruiksaanwijzing bekijken.
 
Wat ik altijd deed bij XP was opstarten in veilige modus en in de veilige modus de wachtwoorden verwijderen van de accounts.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan