• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Wachtwoord outlook niet meer bekend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tungsten

Gevestigd lid
Lid geworden
10 mrt 2007
Berichten
364
Waarderingsscore
3
Ik heb onlangs Mozilla Thunderbird email op mijn PC geïnstalleerd. Dat is allemaal goed verlopen en werkt naar tevredenheid.

Mijn zuster heeft outlook op haar windows 10 PC staan en daar wil ze vanaf vanwege de warrige lay-out en onoverzichtelijkheid.
Ik ben dat met haar eens.
Ze wil dus ook Thunderbird hebben.

Probleem is, dat zij het wachtwoord van outlook niet meer weet na zoveel jaar. Ik wist het ook niet meer op mijn PC en heb via het programma "NIRSOFT" dat heel makkelijk kunnen achterhalen.

Dat wilde ik dus ook bij mijn zuster gaan doen. Haar windows defender blokkeerde de installatie van "NIRSOFT". Er zou een virus aanwezig zijn (??). Nadat ik defender had uitgeschakeld tijdelijk lukte de installatie wel.

Echter "NIRSOFT" kan het paswoord niet vinden van outlook. Meerdere pogingen ondernomen.

Hoe komen we nu aan dat paswoord van outlook? Zijn er nog meer trucs omdat te achterhalen?

Dat paswoord heb ik nodig om Thunderbird te installeren (voor alle duidelijkheid).
 
Heeft jou zus geen beveiliging vraag ingesteld?
Want dan zou zij zo weer een nieuw wachtwoord kunnen aanmaken.


Je zou het volgende eens kunnen proberen.

  1. Ga naar Microsoft en klik op Ik ben mijn wachtwoord vergeten
  2. Vink aan: Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Volgende
  3. Vul je e-mailadres of telefoonnummer in, en typ de code over.
  4. Je krijgt nu één of meer mogelijkheden aangeboden om een beveilingscode te ontvangen waarmee je het wachtwoord opnieuw in kan stellen. Bijvoorbeeld opsturen naar een ander e-mailadres dat je hebt opgegeven.
  5. Er wordt een bevestiging gevraagd, bijvoorbeeld het aanvullen van het andere e-mailadres.
  6. Als de bevestiging correct is wordt een code opgestuurd.
  7. Ga naar je mailprogramma om de code op te halen.
  8. Ga terug naar de Microsoft pagina en klik op Code verzenden
  9. Volg de instructies om het wachtwoord opnieuw in te stellen.
 
Welk type van email is het (provider, Hotmail, gmail, …)? Normaliter kan je daar melden dat je je wachtoord kwijt bent en krijg je via enkele verificaties de kans om een nieuw in te stellen. Toch veel veiligere en makkelijker dan al die foefel-software om achter sterretjes een paswoord uit te lezen (en dan nadien schrikken als de pc gehackt wordt).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan