• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wachtwoord wijzigen van een "oudje"

Status
Niet open voor verdere reacties.

wulp5

Gevestigd lid
Lid geworden
22 jan 2008
Berichten
245
Waarderingsscore
2
Hallo,
Ik probeer me te amuseren met oude laptops.
Zo ben ik nu bezig met een Toshiba Satellite S1800-100; oorspronkelijk met een Millenium-versie, maar nu voorzien van een Windows XP. Bij het opstarten wordt een wachtwoord gevraagd (dat ik overigens ken). Dat wachtwoord wil ik nu verwijderen.
Ik las ergens dat dit gemakkelijk te doen is door naar de instellingen te gaan, het wachtwoord aan te klikken, vervolgens het wachtwoord-vak leeg te laten en vervolgens de wijzigingen op te slaan.
Wanneer ik dat doe, blijkt het oude wachtwoord echter nog steeds gevraagd te worden...
Heeft iemand nog een idee wat ik verkeerd doe?
Alvast bedankt!
 
Hallo,

Heb je het over de Windows wachtwoord?
Gebruik jij een lokaal account of een Microsoft account?
 
Heb je het ook zoals hier onder gedaan?

Hoe kan ik bij het opstarten van windows ervoor zorgen dat er niet meer om een wachtwoord wordt gevraagd
Dit kan via Start dan Uitvoeren
hier intypen control userpasswords2 (en dan OK of enter)
het scherm Gebruikersaccounts verschijnt
Het vinkje Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken uitzetten
klik op OK
Er komt de vraag met welke gebruiker automatisch moet worden ingelogd.
Hier nog één keer de gebruikersnaam en wachtwoord (2x ter beveiliging) invullen.
Na OK logt Windows automatisch in.
 
Aarie,

Het gaat hier om een Windows XP kijk maar waar het topic staat... En die kon je niet aanmelden met een Microsoft account...
 
Oke goed om te weten, want dat wist ik niet.
Bedankt voor het verbeteren.
 
Dag Arie / Dag moderator...
Alvast bedankt voor jullie reacties, al heb ik intussen nog geen oplossing...
Sorry voor de laattijdigheid, maar door een of andere instelling (??) krijg ik geen mail wanneer er een (poging tot) antwoord is geplaatst. Ik zal maar eens geregeld komen kijken...
 
Bedankt, dat kende ik niet!
Ga ik morgen proberen; ik laat het antwoord nog achter.

Intussen geprobeerd, maar niet gelukt.
Het zal een bios-wachtwoord zijn waar ik bij geraak (Esc-F1) maar ik slaag er niet in dat te wijzigen.

Dus moet ik maar wat verder zoeken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt een bios wachtwoord wissen door de cmd batterij er even uit te halen.
Zie deze video hoe je dat kunt doen.
 
Lol, een bios wachtwoord dus, die ken je zeg je, dan kun je hem in de bios ook wissen.
 
Lol, een bios wachtwoord dus, die ken je zeg je, dan kun je hem in de bios ook wissen.
Wel, net terug van vakantie, veel lol gehad, maar deze 'lol' begrijp ik niet...
Ik ken idd het bios-wachtwoord, geraak idd in de bios, maar weet niet wat dan te doen.
Als jij 't weet, geef dan een seintje...
Als je me verder wil helpen, stuur ik je alle printscreens op. Misschien kan je me dan vertellen wat ik verder moet doen?
Alvast bedankt.
 
Toshiba
Met de gegeven info kom ik niet ver.
Haal de manual op als die niet hebt, staat het in hoe je het bios wachtwoord cleared.
En zelf het bios nalopen is ook niet erg enerverend, veel staat er niet in.

Ons eerst op het verkeerde been zetten was de lol.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan