• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

wat aan te schaffen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anniemarie

Nieuw lid
Lid geworden
11 mei 2017
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Hallo,
Hopelijk is er iemand die mij kan helpen. Ik ben zelf een apple gebruiker, maar mijn zoon niet.
Hij wil nu een nieuwe computer (pc, labtop of workstation). En dat willen wij graag voor hem kopen, maar de vraag is wat? Hij moet er goed op kunnen werken 3d max en maya, 4k textures, substance painter en photoshop. Maar uiteraard zijn games ook erg belangrijk (Ark, Rust, G-mod, en andere games voor in de toekomst). Daarnaast moet hij snel kunnen renderen.

Kan iemand mij adviseren? Alvast bedankt!

groetjes Anniemarie
 
Budget?
Zou het bij een desktop houden, monitor en OS ook nodig?
En met een snelle game videokaart kan er ook gerendeerd worden alleen foto's bewerken gaat weer sneller met een snelle CPU, een i7 b.v.
 
Budget?
Zou het bij een desktop houden, monitor en OS ook nodig?
En met een snelle game videokaart kan er ook gerendeerd worden alleen foto's bewerken gaat weer sneller met een snelle CPU, een i7 b.v.

Hij heeft een monitor, een wacom cintig 22hd en windows 8. En kan een snelle videokaart gecombineerd worden met een snelle CPU? Ik heb er echt totaal geen verstand van. Het budget ligt rond de twee duizend, maar als het veel beter wordt met een hoger budget is dat zeker ook een mogelijkheid.
 
Voor tweeduizend euro kun je best een leuke pc in elkaar zetten. Gaat ie ook op dat scherm gamen? Want dan zijn wat dat betreft de eisen niet vreselijk hoog.
 
Voor tweeduizend euro kun je best een leuke pc in elkaar zetten. Gaat ie ook op dat scherm gamen? Want dan zijn wat dat betreft de eisen niet vreselijk hoog.

Op de wacom? Die is voor het tekenen/ontwerpen...

--- Update ---

Budget genoeg.
Zelf in elkaar zetten of laten doen?

Een opzetje, kast is persoonlijk en de assemblage kosten zitten erbij.
De rest is zelf ook aan te passen, zoals miss. een grotere SSD, dat is die M2 nvme protocol.
https://azerty.nl/basket/?code=YTox...5O2k6MTtpOjE1NTE0ODA7aToxO2k6Njc1NjQzO2k6MTt9

Inelkaar laten zetten.. maar misschien een grotere SSD? Wat doet die precies? Sorry ben een leek op computer gebied...

--- Update ---

Wat is het verschil tussen een workstation en een pc? Sorry voor mijn stomme vragen, heb er echt geen verstand van...
 
Een SSD is opslagmedium zoals een harde schijf, die zit er ook bij voor opslag.
De SSD kan gebruikt worden voor het OS en veelgebruikte programma's.

En een workstation is ook een PC maar niet om mee te gamen.

Er is nog ruimte in het budget om er een monitor bij aan te schaffen, toetsenbord en muis moeten ook nog.
Iemand in de familie die ermee kan helpen?
 
Een SSD is opslagmedium zoals een harde schijf, die zit er ook bij voor opslag.
De SSD kan gebruikt worden voor het OS en veelgebruikte programma's.

En een workstation is ook een PC maar niet om mee te gamen.

Er is nog ruimte in het budget om er een monitor bij aan te schaffen, toetsenbord en muis moeten ook nog.
Iemand in de familie die ermee kan helpen?

Hij heeft een monitor, toetsenbord en muis. Hij heeft nu een simpele computer, maar die heeft zijn beste tijd gehad.
Maar de rest is nog prima.
Dus een PC is voor hem beter dan een workstation? En hij kan dan goed werken in 3d programma's? Hij is bezig met een opleiding waar hij veel 3-d modellen maakt. Hij wil daar mee door, dus ik zou graag een computer willen waar hij de komende jaren mee vooruit kan (denk aan VR). Het budget kan zeker tot de drie duizend als dat nodig is. het belangrijkste is een computer die aan de eisen voldoet.
 
PC is de algemene naam voor allerlei soorten computers.

Zou wel willen weten welke programma's er gebruikt gaan worden, meeste belasten de CPU het zwaarst en in die lijst staat een van de snelste in de lijn voor particulieren.

Het zal een compromis machine worden als er mee gegamed moet worden.
 
Ik weet niet of je mijn eerdere post gezien hebt - maar ga je voor een Dell Precision Workstation krijg je twee Windows licenties (Windows 7 Prof en Windows 10 Prof)
En met je budget kan je een perfecte computer het liefst met nVidia Quadro kaart compileren.
Dan heeft je zoon een perfecte kaart voor zijn zware programma's en gamen kan hij er ook
 
PC is de algemene naam voor allerlei soorten computers.

Zou wel willen weten welke programma's er gebruikt gaan worden, meeste belasten de CPU het zwaarst en in die lijst staat een van de snelste in de lijn voor particulieren.

Het zal een compromis machine worden als er mee gegamed moet worden.

OK. Maar kan er dan in de toekomst iets gewijzigd worden, zonder dat er een hele nieuwe computer aangeschaft hoeft te worden? Ik weet nu nog niet welke programma's er gaan komen, maar voor nu dus 3Ds Max en Maya, maar waarschijnlijk komen er ook animeerprogramma's bij en eventueel programma's om VR beelden te maken. Maar ja, helaas heb ik daar verder ook geen idee van.

--- Update ---

Ik weet niet of je mijn eerdere post gezien hebt - maar ga je voor een Dell Precision Workstation krijg je twee Windows licenties (Windows 7 Prof en Windows 10 Prof)
En met je budget kan je een perfecte computer het liefst met nVidia Quadro kaart compileren.
Dan heeft je zoon een perfecte kaart voor zijn zware programma's en gamen kan hij er ook

Hoi Abraham, ik had er wel naar gekeken, maar het was me niet duidelijk wat ik dan moet kiezen en wat er precies in moet. Ik heb mijn zoon inderdaad wel over een nVidia kaart horen spreken...
 
Ik zal eens kijken of ik een leuke setup voor je kan regelen.
 
OK. Maar kan er dan in de toekomst iets gewijzigd worden, zonder dat er een hele nieuwe computer aangeschaft hoeft te worden? Ik weet nu nog niet welke programma's er gaan komen, maar voor nu dus 3Ds Max en Maya, maar waarschijnlijk komen er ook animeerprogramma's bij en eventueel programma's om VR beelden te maken. Maar ja, helaas heb ik daar verder ook geen idee van.
Je kunt er een aantal jaren mee door, zijn 2 geheugensloten nog vrij om totaal 32GB te kunnen gebruiken, voor die Maya heb je veel geheugen nodig.
https://azerty.nl/basket/?code=YTox...7aToxO2k6Njc1NjQzO2k6MTtpOjE1OTM3MzY7aToxO30=
CPU koeler vergeten, zit er nu bij.
Op de vraag of er iemand in de familie kan helpen heb ik niets gelezen.
 
Zie: http://configure.euro.dell.com/dell...rkstation&oc=xctop3620mtemea&s=bsd&vw=classic

Met NVIDIA Quadro M2000 4 GB kaart, 16 GB werkgeheugen, een Intel Xeon Processor E3-1240 v5 (Quad Core HT 3,5 GHz, 3,9 GHz Turbo, 8 MB; 4 kernen, 8 threads).
Geconfigureerd met Windows 10 - DVD en DVD met drivers enz. worden meegeleverd.


En daarbij hou je nog geld over om er ook een SSD in te zetten.
De SSD's die je bij Dell erbij kan bestellen, zijn behoorlijk aan de prijs!
 
Met een Quadro valt niet echt te gamen maar met een Geforce wel te renderen.......
 
Waarom zou er met een Quadro niet gegamed kunnen worden - YouTube staat voor met Dell Precisions met Quadro kaart en games!
Een Quadrokaart is geoptimeerd qua drivers voor zware software, maar dat staat los van het feit dat je er ook mee gamen kan.
Dus graag geen onzin aan de man brengen.
 
Wordt op vele fora afgeraden om een quandro aan te schaffen als ook wilt gamen maar onze betweter weet het weer beter.
Als je er geen verstand van hebt kun je beter niet reageren.
 
Lange Pier en Abraham, bedankt voor al jullie input.
Er zijn waarschijnlijk niet voor niks zoveel verschillende mogelijkheden. Beide opties zullen hun sterke en zwakke kanten hebben. Waarschijnlijk is de computer die ik graag voor mijn zoon wil niet de meest voor de hand liggende, helaas... (een apple is toch wat simpeler, minder keus voor mij een stuk overzichtelijker).
Ik hoop dat er nog iemand anders een tip of advies kan geven om mij te helpen bij de keuze.
Een tip voor de heren: heb respect voor elkaars mening en input. Ik ga er vanuit dat iedereen het beste probeert te doen. Ik ben blij met alle input, want ik weet er helemaal niets van...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan