• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wat is de houdbaarheid van usb-stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaas1948

Gevestigd lid
Lid geworden
25 feb 2012
Berichten
301
Waarderingsscore
0
Geacht forum,
Ik wil een aantal films van mijn kleindochters,die ik zelf gemaakt heb,opslaan.Wat is het beste medium?Hoe lang blijft een usb-stick goed of zijn er betere manieren voor langdurige opslag?Klaas
 
Hallo Klaas, een USB-stick kan je in principe makkelijk kwijtraken.

Maar een goede USB-stick (bijvoorbeeld van Kingston) kan lang meegaan
Mijn Kingston USB-sticks (Traveller) stammen uit 2011 en doen het nog steeds uitstekend.

Anderzijds - goed bewaren doe je op meerdere plekken.
Zo raad ik je aan bij Stack van TransIP gratis 1TB cloudoplsag aan te vragen - dan kan je jouw foto's ook daar neerzetten en waar je ook bent - kan je dan online inloggen.

https://www.transip.nl/stack/

Er kunnen een twee tot vier weken overheen gaan, eer je de uitnodiging krijgt de opslag in te richten!
 
Als je veel opslag nodig hebt is een NAS een goede investering of een losse externe harde schijf.
 
In elk geval zou ik meerdere back-ups maken want elk back-up medium kan defect raken.
Bv. USB stick zowel als CD/DVD of HD. Voordeel van optische schijven vind ik zelf dat als er langzaamaan degeneratie is, je meestal wel nog andere files kunt recoveren. Mits je natuurlijk over een speler beschikt.
Te verwachten is dat USB natuurlijk wel nog lang beschikbaar blijft.
 
Ik zie de USB poorten ook niet zomaar van de computers verdwijnen en in navolging daarop dus ook niet de USB Sticks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan