• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

wat is er met jullie website, zooo veranderd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronkrabben

Ron (natuur moet je zien)
Lid geworden
28 mrt 2010
Berichten
422
Waarderingsscore
0
is jullie website zo veranderd?
 
De website is niet veranderd - echter twee dingen zijn er veranderd.
Het forum zelf wordt al langer niet meer gehost in Engeland maar weer in Nederland en ten tweede heeft de oude vBulletin software ten tijde van de verhuizing naar Nederland plaats gemaakt voor de ultra moderne forumsoftware van XenForo.

Met als gevolg een andere styling en veel meer mogelijkheden.
 
is jullie website zo veranderd?

Ja het uiterlijk is een stuk verbeterd en vernieuwd.
Ook komen berichten veel beter binnen als er een reactie is geplaatst.
Wat vind jij er zelf van?
 
Idd. het forum ziet er goed uit, maar persoonlijk vind ik het even snel een .docx, .xlsx, een .jpg etc. etc. plaatsen een 'crime'. Ik ken een ander computerforum :cool: waar ik dat soort bijlagen binnen enkele seconden aan mijn bericht heb "hangen."
 
Gebruiken ze daar ook Xenforo software?
Misschien dat ze dat nog kunnen aanpassen waardoor het sneller kan worden geplaatst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, daar gebruiken ze juist niet de Xenforo software en daarom werkt het daar anders (soepeler / sneller)
 
Misschien dat Abe weet of dit aangepast kan worden.
 
Oh, maar het was / is slechts een persoonlijke constatering / opmerking, verder geen probleem. Enigste waar ik tegenaan loop hier is dat het dus meer moeite / handelingen kost om een .jpg'tje zichtbaar te krijgen én en het feit dat Word en Excel documentjes (van beperkte omvang) sowieso niet bij te voegen zijn en da's soms juist handig om wel te kunnen / mogen.
 
Een ander ding is nog vergeten en heeft betrekking op de veiligheid. Het is belangrijk om de veiligheid in gedachten te houden. Daarom werkt dit forum inmiddels ook via een beveiligde verbinding.
 
Ik las een berichtje van gisterenavond hier op het PCF dat het wel degelijk mogelijk is om pdf'jes, Word, -Excelbestanden en Notepad bestandjes bij te voegen.

Toen ik dat zojuist wilde doen kreeg ik deze foutmelding toen ik een pdf'je wilde bijvoegen :

De volgende fout is opgetreden
Het geüploade bestand heeft geen toegestane extensie.

bestandje.pdf
 
Ik las een berichtje van gisterenavond hier op het PCF dat het wel degelijk mogelijk is om pdf'jes, Word, -Excelbestanden en Notepad bestandjes bij te voegen.

Toen ik dat zojuist wilde doen kreeg ik deze foutmelding toen ik een pdf'je wilde bijvoegen :

De volgende fout is opgetreden
Het geüploade bestand heeft geen toegestane extensie.

bestandje.pdf

Je mag het nogmaals proberen.
De instellingen hier en op mijn forum zijn nu gelijk aan elkaar.
 
Probeerde het zojuist, weer diezelfde foutmelding (en het is toch écht een .pdf'je dat ik probeer bij te voegen.)
 
Het is nu in orde!
Wel deze site vernieuwen, anders werkt het nog niet!
 
Ga het nú proberen. Wat zijn de bestandsgrootte limieten ?
 

Bijlagen

  • test pdf.pdf
    169,9 KB · Weergaven: 14
De limiet is groot genoeg ingesteld.
Net zo als op mijn forum.
 
Nu werkt het zo te zien.
 
170 kB geen probleem, probeer nu grotere (343 kB en 261 kB) Oók gelukt. Kijk, dáár wordt een mens 'blij' van.

Blijft interessante kwestie / vraag : was ik dan de eerste die op dit forum een Docx'je of een .Pdf'je mee wilde posten......? (Zal toch vast niet?)
 

Bijlagen

  • Veilige modus in Windows 10 activeren.docx
    343,1 KB · Weergaven: 13
  • iedereen leeft nog.pdf
    262,1 KB · Weergaven: 20
Kleindochter
 
Jouw melding laatst hier heeft mij van gedachten veranderd.
We hebben genoeg ruimte op de server namelijk.
Enkel afbeeldingen blijven via een afbeeldingen server gaan.

Heb ik niet goed gekeken overigens - ik had de PDF weergave niet vergroot.
Hollands welvaren!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan