• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Wat zijn dit voor pop-ups?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie44nl

Gevestigd lid
Lid geworden
31 dec 2012
Berichten
344
Waarderingsscore
7
Al een hele poos krijg ik met browsen elke keer kleine pop-ups in beeld. Iemand een idee waardoor dit komt en hoe ik er eventueel vanaf kan komen? MBAM vindt niets en ADWcleaner ook niet.
Het is knap lastig om elke keer die meuk weer weg te klikken.
11221
 

Bijlagen

  • 1551893456044.png
    1551893456044.png
    127,4 KB · Weergaven: 3
Moet jij ingelogd zijn?
Kijk eens of je dit ook hebt als jij uitgelogd bent met jou Google account.
Want het lijkt mij gewoon reclame via Google.
 
Ik heb de instellingen aangepast en inloggen uitgeschakeld. Ben benieuwd. Kom hierop terug.
 
Nu ben ik aardig van de rommel af. Alleen nog pop-ups van dit soort: playvk.com

11225
 
Dat is Russische reclame!

Ga naar Download Junkware Removal Tool
en download het Junkware Removal Tool

Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
  • Het is raadzaam de actieve beveiligingssoftware te de-activeren, zodat mogelijke conflicten met JRT.exe uitgsloten worden.:
  • Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.
  • Dat tijdens de scan van JRT.exe tijdelijk de snelkoppelingen verdwijnen van het bureaublad, is normaal.
Junkware Removal Tool by Thisisu opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op JRT.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op JRT.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • JRT.exe zal daarna Windows gaan scannen.
  • Deze scan kan afhankelijk van de systeemspecificaties soms vrij lang duren, wees dus geduldig.
  • Indien de scan voltooid is, zal een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch openen.
  • Post de inhoud van dit log in je volgende bericht.
 
Ik ga hier morgenavond direct mee aan de slag!
 
Ik neem aan dat jij Chrome gebruikt?
Dan zou je die eens kunnen resetten.
In Chrome op de 3 per klikken, dan instellingen en dan op geavanceerd en daar vind je de optie om Chrome te resetten.
 
Die pop ups die je ziet, staan altijd rechts onderaan op je monitor. Dit zijn volgens mij meldingen van Chrome waarvoor jij zelf toestemming hebt gegeven.
Wanneer je sommige websites voor het eerst bezoekt, dan krijg je vaak de vraag of je toestemming wilt geven voor die meldingen.
Zo'n vraag kan er zo uitzien:

5c81053a64a21-Meldingen_weergeven_toestaan_of_blokkeren-4shared.com_-_free_file_sharing_and_storage.png


Mijn advies: klik dan altijd op Blokkeren.
Wanneer je klikt op Toestaan, dan kun je de pop ups krijgen waar jij nu zoveel last van hebt.

Wanneer je toch toestemming hebt gegeven aan sommige websites om meldingen te geven op je scherm, dan kun je die toestemming ook weer intrekken.
Dat doe je zo:

Meldingen van alle sites toestaan of blokkeren

  1. Open Chrome op uw computer.
  2. Klik in de rechterbovenhoek op Meer
    Meer
    en vervolgens
    Instellingen.
  3. Klik onderaan op Geavanceerd.
  4. Klik onder 'Privacy en beveiliging' op Instellingen voor content.
  5. Klik op Meldingen.
  6. Geef aan of u meldingen wilt blokkeren of toestaan:
    • Alles blokkeren: Schakel Vragen vóór verzenden uit.
    • Een site blokkeren: Klik naast Blokkeren op Toevoegen. Geef de site op en klik op Toevoegen.
    • Een site toestaan: Klik naast Toestaan op Toevoegen. Geef de site op en klik op Toevoegen.
Bron: Meldingen in- of uitschakelen - Computer - Google Chrome Help

Ik laat hieronder zien hoe dat onderdeel Meldingen er op mijn pc uitziet:

5c81061b8f982-Meldingen_in_Chrome.JPG


Je ziet daar dat ik een paar websites geblokkeerd heb.
Onder Toestaan zie je dat ik de website van het Belgisch PC Helpforum wel toestemming heb gegeven om meldingen te versturen. Maar die toestemming kan ik daar ook weer intrekken. Dan klik ik op de 3 puntjes die achter die website staan, en daarna kan ik klikken op Blokkeren.

5c8106a08118f-PCH_blokkeren.JPG


Kijk nu eens op jouw pc in Chrome van welke websites jij het versturen van meldingen hebt toegestaan.
 
Porrelaar, klopt precies met de meldingen, die ik kreeg! Bedankt!
Ik heb de boel geblokkeerd en weet nu ook wat ik doe als ik weer zo'n meldingen-vraag krijg.
Blokkeren die hap dus, want bij toeren werd je helemaal gek van de venstertjes.
 
Fijn dat mijn tip jou geholpen heeft en dat je nu weet wat je voortaan moet doen wanneer je weer zo'n meldingen-vraag krijgt.
Ik wens je nog veel computerplezier. 🙋‍♂️
 
Fijn dat het zo is opgelost!
Ik zal dit topic dan ook op opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan