• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Webcam laptop Asus werkt niet meer met W10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, we hebben beeld nu. Maar omgekeerd....
We maken wel progressie. o_O
 
Fijn, weet je in elk geval dat je camera niet defect is. Dan nu nog de juiste driver zien te vinden. Als je helemaal vastgelopen bent mss toch die "lange" lijst van mij doorturven (het is immers weekend ;) )
 
Iedere keer als ik een driver wil downloaden en hij begint af tellen, gebeurt er niets meer na "0 seconden". Ik heb ook al een andere webbrowser gebruikt maar hetzelfde resultaat.
 
Zoek eens op je eigen PC het bestand snp2uvc.inf in de map Windows\INF op, was al eerder aangehaald in een andere context.
Rechtermuisklik erop en kiezen voor installeren in het contextmenu.
 
Als ik dit doe, heb ik terug zwart beeld en verdwijnt mijn camera:
Na bijwerken stuurprogramma waarbij ik zelf het bestand kies zoals aangegeven door jullie: (geen beeld meer)
1585421806648.png
Voor wijziging stuurprogramma: (wel beeld maar omgekeerd)
1585422024926.png
 
Nou had je beeld . . . :worried:
Onthou voorlopig hoe je schoon begint door alle camera's te verwijderen. En hoe je een driver met de hand uitzoekt door een .inf aan te bieden.
. . . Zoek eens op je eigen PC het bestand snp2uvc.inf in de map Windows\INF op, was al eerder
Blijkt een (misschien) oudere driver te zijn, en gevolg: zwart beeld.
Fijn, weet je in elk geval dat je camera niet defect is. Dan nu nog de juiste driver zien te vinden. Als je helemaal vastgelopen bent mss toch die "lange" lijst van mij doorturven (het is immers weekend ;) )
Inderdaad, camera werkt. Welke driver . . .

Op internet blijkt het een algemeen probleem bij deze laptops, beeld op zijn kop na W10 installatie.
 
Door de tip van de driver te installeren die je had aangeraden, heb ik terug beeld. Wel op zijn kop maar kom. :p
Kan ik Windows 7 installeren naast mijn Windows 10 en booten vanaf W7 als ik mijn webcam wil gebruiken? Is dit mogelijk? Hier ben ik echt een leek in. Maar ik ben even verder aan het nadenken.
 
Het is dan overigens niet zeker dat de andere partij jou ook op de kop ziet . . .

Gevonden gok:
Dat snp2uvc .inf in die map: backup dat bestand ergens anders, zodat we het origineel eens kunnen proberen te bewerken.
In die map, open dat bestand snp2uvc.inf met Kladblok; rechtsklik, en kies 'Openen met . . . Kladblok'.
Zoek nu naar twee regels met 'flip' in de tekst, dat zijn:

HKR,DefaultSettings,Flip,0x00010001,1
HKR,Settings,Flip,0x00010001,1

verander de laatste 1 in een 0:

HKR,DefaultSettings,Flip,0x00010001,0
HKR,Settings,Flip,0x00010001,0

Update in apparaatbeheer weer de driver, en doe dat door zelf uit een lijst op je PC te kiezen. Leidt Windows weer naar die map, en laat opnieuw deze driver installeren, nu met dat gewijzigde .inf bestand.
 
Kan ik Windows 7 installeren naast mijn Windows 10 en booten vanaf W7 als ik mijn webcam wil gebruiken? Is dit mogelijk? Hier ben ik echt een leek in. Maar ik ben even verder aan het nadenken.
Met een extra schijf of partitie, en een Windows 7, maar dat is wel flink wat werk voordat je zover bent. Is ook wel buiten de scope van dit topic.
En zeker dat het dan wel werkt ?
Kan je nog sneller Skype op je telefoon installeren ?
 
De originele driver voor Windows7 via

Download de bijlage en pak deze uit.

In de uitgepakte bestanden vind als één van de laatste bestanden snuninst.exe - met rechts aanklikken en dan kiezen voor "Als administrator uitvoeren".
 

Bijlagen

  • Camera_Azurewave_VS011_WIN7_64_z5854000207.zip
    3,4 MB · Weergaven: 6
Die zijn al lang gelinkt en werd al gebruikt maar omgekeerd beeld geeft die je in de software om kunt draaien.
 
Het is dan overigens niet zeker dat de andere partij jou ook op de kop ziet . . .

Gevonden gok:
Dat snp2uvc .inf in die map: backup dat bestand ergens anders, zodat we het origineel eens kunnen proberen te bewerken.
In die map, open dat bestand snp2uvc.inf met Kladblok; rechtsklik, en kies 'Openen met . . . Kladblok'.
Zoek nu naar twee regels met 'flip' in de tekst, dat zijn:

HKR,DefaultSettings,Flip,0x00010001,1
HKR,Settings,Flip,0x00010001,1

verander de laatste 1 in een 0:

HKR,DefaultSettings,Flip,0x00010001,0
HKR,Settings,Flip,0x00010001,0

Update in apparaatbeheer weer de driver, en doe dat door zelf uit een lijst op je PC te kiezen. Leidt Windows weer naar die map, en laat opnieuw deze driver installeren, nu met dat gewijzigde .inf bestand.

Blijkbaar wel, ik heb het net nog getest. Ze zien mij omgekeerd.

Ook dit helpt helaas niet.
 
De originele driver voor Windows7 via

Download de bijlage en pak deze uit.

In de uitgepakte bestanden vind als één van de laatste bestanden snuninst.exe - met rechts aanklikken en dan kiezen voor "Als administrator uitvoeren".

Als ik dat uitvoer, zie ik heel snel een balk laden en dan sluit het venster vliegensvlug. Zonder resultaat.
 
Die zijn al lang gelinkt en werd al gebruikt maar omgekeerd beeld geeft die je in de software om kunt draaien.
Geprobeerd met "Manycam" maar de functie om het beeld te draaien is oftewel betalend oftewel niet meer beschikbaar.
 
@Duckje19 - Als ik jouw was had ik allang een webcam via USB gekocht, maar dan wel een met goede lens van glas - zijn niet de goedkoopsten, maar de andere kant ziet meteen dat jouw cam heel mooi overkomt.
 
Ok, blijkbaar zijn de meeste uitverkocht. :oops:
Heb je tips voor een goed model van webcam? Want ondanks alle hulp van jullie lijkt dit echt een hardnekkig probleem. Mijn laptop is gewoon te oud vrees ik.
 
OK, zeker, het meest effectief, losse cam kopen.
 
Mijn laptop is van rond 2012 en doet het nu ook nog prima. Ik heb in 2015 wel een SSD geplaatst.
 
@Veng - ook voor jou geldt hetzelfde: een goede USB-webcam zal ook jouw contacten verrassen door veel meer scherpte en detail.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan