• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Website maken waar mensen hun eigen website kunnen maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

joyceermaat

Nieuw lid
Lid geworden
25 jun 2018
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Beste allemaal,
Vroeger was ik altijd ”lid” van een site genaamd zikle. Hier had je een forum en kon je je eigen website aanmaken,
Nu wil ik zo’n soort site starten.
Alleen red ik mij met alles behalve het puntje dat mensen hun eigen website kunnen aanmaken. Wie kan mij hiermee helpen.
wil dus eigenlijk dat ze een subdomein kunnen aanmaken. of een subfolder. en daar kunnen ze dan hun eigen site opbouwen doormiddel van html , of enkel tekst of afbeeldingen
 
Bedoel je dat mensen een website kunnen maken zoals ze dit bijvoorbeeld met Jimdo kunnen doen? Dat soort sites zijn er namelijk in overvloed.
 
Bedoel je dat mensen een website kunnen maken zoals ze dit bijvoorbeeld met Jimdo kunnen doen? Dat soort sites zijn er namelijk in overvloed.

Nou meer dat ze een soort profiel hebben. Een simpel en klein site'je . Mischien dat dit je een beeld geeft.

2018-06-26 (2).png
 
Waarom zo'n verschrikkelijk ouderwets uitziende site ambiëren?

https://nl.wordpress.com/

Middels de link hierboven kan je met Wordpress jouw website maken en gratis hosten op wordpress.com.

Je kan dan later alsnog verhuizen naar een host van eigen keuze en nog veel meer mogelijkheden met WordPress.
 
Waarom zo'n verschrikkelijk ouderwets uitziende site ambiëren?

https://nl.wordpress.com/

Middels de link hierboven kan je met Wordpress jouw website maken en gratis hosten op wordpress.com.

Je kan dan later alsnog verhuizen naar een host van eigen keuze en nog veel meer mogelijkheden met WordPress.
Snap wat je bedoeld.

Maar ik denk dat je het niet helemaal begrijpt.

Ik heb al een eigen domein en werk ook via wordpress.

Ik wil juist dat mensen hun eigen kleine site'je kunnen aanmaken op mijn site. Waarbij een forum zit over webdesign en anderen dingen .
 
Dat wordt lastig - zelf werken met Wordpress en dan op een of andere wijze ervoor zorgen dat mensen bij jou een een simpele website in mekaar kunnen draaien en mogelijk dan op jouw server gehost blijven en ook nog een forum....

Dan kan je denken aanBBPress van Wordpress of phpBB 3.2 forumsuftware met Wordpressbrug.
 
Wat de TS bedoelt is iets zoals dit.
https://www.forum2go.nl/gratis-phpbb-forum-script.html

Niet eenvoudig om het uit te leggen hoe je zoiets moet opzetten .
Het komt er eigenlijk op neer dat jij de domeinnaamhouder blijft en dus ook verantwoordelijk blijft voor de inhoud van het subdomein .
Een forumbeheerder kan het forum onderhouden , maar niet de database zelf . Moest nu de database gehackt worden van zo een forum , dat geïnstalleerd staat op een subdomein is dat jouw verantwoordelijkheid .Hier komt allemaal meer bij kijken dan je wel eens zou kunnen denken ! Als privé persoon heb jij van je hosting ook de login gegevens gekregen om op je server te kunnen inloggen .

wil dus eigenlijk dat ze een subdomein kunnen aanmaken. of een subfolder. en daar kunnen ze dan hun eigen site opbouwen doormiddel van html , of enkel tekst of afbeeldingen

Zo een subdomein word aangemaakt door de houder van de domeinnaam zelf !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk, en dat zeg ik met mijn expertise (die ik nauwlijks heb :) ), dat je dit het beste kan doen door zelf HTML/CSS/JavaScript (of PHP) te leren, als je dit nog niet kan, en er dan gewoon op los gaan*. Dit, echter, zal snel een groot en potentieel lastig project worden. Dus geordend blijven en geduld hebben is ook belangrijk.

Ik stel dit vooral voor aan Abraham, Swaken en Rubensky. Mochten zij het hier mee eens zijn, en als ik het probleem goed begrijp, kunnen we je hier mee verder helpen. Dus, wat denken jullie?

Lastig zal het sowieso worden, denk ik. :)

* = hiermee bedoel ik gewoon het zelf gaan maken.
 
Dit topic is al enkele maanden oud. Reageren heeft dus geen zin meer. Het topic gaat op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan