• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Websites (zoals Netflix) worden niet geladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dominiquemu

Nieuw lid
Lid geworden
30 dec 2018
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Hoi,

Al sinds een hele lange tijd laadt Netflix niet meer in alle browsers van mijn Macbook. Het laadbalkje gaat maar een heel klein stukje naar rechts en na een lange tijd krijg ik vervolgens een melding dat de website niet bereikbaar is. (Ik geloof zelfs dat Netflix het nooit gedaan heeft op mijn macbook air 2015). Er zit uiteraard Silverlight op. Op mijn telefoon en op de TV doet Netflix het wel. Hetzelfde geldt voor Spotify, die het enkel doet in google chrome en op mijn telefoon. Andere websites zoals mubi.com, arte.tv/fr/, en tenk.fr doen het ook niet. De laatste twee zijn Frans, maar ik woon in Frankrijk, dus dat zou qua ip-adress geen probleem moeten zijn...

Kan iemand mij helpen :D

Alvast bedankt!!
 
Hallo,
Het is wel vreemd dat jij die sites ook niet via Chrome kunt kijken, want dat zou gewoon moeten werken.
Het zou ook kunnen dat jou internet zelf het probleem is.
Je kunt jou modem eens een minuut van het stroom kunnen halen.
Welke Mac versie gebruik jij momenteel?
 
Problemen met het openen van een website in Safari op de Mac

Probeer de volgende oplossingen als je een website niet kunt openen.
  1. Lees in het programma Safari
    4236b540374dd23e0ba9e00d84f328ac.png
    op de Mac het bericht dat verschijnt wanneer een pagina niet kan worden geopend.
    Het bericht bevat mogelijk suggesties of informatie aan de hand waarvan je het probleem kunt oplossen.
  2. Zorg ervoor dat je het juiste adres voor de webpagina gebruikt.
    Als je het adres hebt gekopieerd en geplakt, controleer je of aan het begin of het einde van het adres geen extra tekens staan of tekens ontbreken.
  3. Als voor de website een VPN-verbinding nodig is, controleer je of deze goed werkt.
    Zie De Mac verbinden met een VPN.
  4. Voeg "/index.html" of "/index.htm" toe aan het einde van het adres.
  5. Kies 'Weergave' > 'Laad pagina opnieuw'.
    Als de pagina nog steeds niet wordt geopend, stop je Safari en open je het programma opnieuw. Probeer het daarna nog een keer.
  6. Probeer het later opnieuw.
    Mogelijk is het te druk op de server van de website of is de website tijdelijk niet beschikbaar.
  7. Vraag de netwerkbeheerder om hulp.
    Als je via een bedrijfsnetwerk verbinding maakt met het internet, is er mogelijk een firewall ingesteld die verhindert dat je de webpagina opent.
  8. Als je computer of netwerk door een firewall wordt beveiligd, moet je mogelijk proxyservers opgeven om toegang te krijgen tot bepaalde internetsites.
    Zie Een proxyserver configureren in Safari op de Mac.
  9. Vraag de eigenaar van de website of er een probleem is met de webserver en of de website compatibel is met Safari.
    Je kunt in Safari bijvoorbeeld geen websites openen die een ander protocol gebruiken dan http of https.
  10. Kies Apple-menu
    e043ddf1a45711e13f0b30612db65e21.png
    > 'App Store' en klik op 'Updates'.
    Gebruik de nieuwste versie van Safari. Zie Zorgen dat je Mac up-to-date is.
  11. Houd de knop voor opnieuw laden ingedrukt en kies vervolgens 'Laad opnieuw zonder materiaalblokkeringen'.
    De pagina is mogelijk geblokkeerd door een materiaalblokkering die je hebt geïnstalleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan