• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Welk aspect ratio kiezen voor html/php, website bouwen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

veldfiets

Gevestigd lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
368
Waarderingsscore
0
Mijn vraag: zie titel.
Ik heb de indruk dat ik een breedbeeld scherm het beste kan gebruiken hiervoor.
 
Ik denk dat ik e.e.a. niet begrijp. Ik noemde breedbeeld omdat de meeste mensen breedbeeld hebben: als je een website bouwt met een scherm als die van mij: 16:10 (voor mijn gevoel: 4:3), dan kom je verkeerd uit met de afmetingen, ondanks dat je heigth 100% kiest..zie de volgende zin:
iemand heeft deze site gemaakt voor ons: www.whbe.nl: bij mij gaat een deel van de pagina onder zeil, 1/5 komt niet in beeld: in breedbeeld komt dit wel in beeld toch?
M.a.w. waar moet je wel rekening mee houden bij het uitkiezen van een scherm? Dank u.
 
Hoe doe ik dit?
 
Ik heb geen kristallen bol.
Vele wegen leiden naar Rome, zo zijn er ook ontelbare pakketten waarmee je websites kan maken.
 
F11 levert iets op, het gaat mij ook om het begrip. Dat met de pixels snap ik ook niet goed.
 
Als je een website bouwt in HTML en PHP dan kan je het beste gebruik maken van een Framework als Bootstrap. http://getbootstrap.com/
 
Dus het maakt eigenlijk niet uit welk type scherm je hebt: 16.10 of 16.9. Ik heb dus 16:10 en een deel van de website www.whbe.nl (welke iemand anders heeft gemaakt, heel fijn) valt buiten mijn scherm, waar het bij 16:9 er in zijn geheel op komt: dat bedoel ik: hoe houd ik daar rekening mee met mijn 16:10 scherm?
M.a.w., het is gewoon handig te weten hoeveel pixels jouw laptop heeft in de hoogte, de breedte...... maar waarom? Dat is mij niet duidelijk.
 
Als je bootstrap gebruikt (lees jezelf eens in) maakt het niet uit.
 
Goed idee.
Ik heb iets vergeten bij de performance van www.whbe.nl: het onderste deel hoort enigszins te verdwijnen, daar hebben wij, de maker en ik al over gediscussieerd, maar allang weer vergeten.
Met F11 kom ik ook al een heel eind en ik zal mij gaan inlezen in de bootstrap methode.
Wat ik wel begrepen heb dat FullHD ideaal zou zijn, het pixel aspect hierin is mij: nog niet duidelijk.
Overdag ben ik .. aan het klussen met tuinwerk, sportschool, etc.etc., afleiding-en dus. Tot nader orde hier.
 
F11 is onzinnig. Je gaat natuurlijk niet op je website vermelden dat men maar even op F11 moet drukken om de website goed te kunnen zien.
 
F11 is onzinnig. Je gaat natuurlijk niet op je website vermelden dat men maar even op F11 moet drukken om de website goed te kunnen zien.[/QUOTE

Nee, je leest wel eens wat, ik wilde gewoon weten wat F11 doet: het vergroot idd het scherm, handig te weten, maar meer ook niet, klopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan