• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Welk besturingssysteem installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Heb hier een oud beestje, een MSI U123 met 2 GB ram waar vroeger XP op stond, heb daar eventjes win 10 opgezet maar gaat ontzettend traag, zoek dus een versie die hier vlotjes op draait, heb even in handige links gezien, maar er zijn hier wel mensen met ervaring en die me de juiste versie zullen aanraden, want er zijn ook al zoveel versies linux.
 
Is dit allemaal in het Engels of is daarvoor ook een Nederlandstalige versie?
 
Linux Mint is zoals vrijwel elke Linux distrubutie meertalig - dus ook in het Nederlands.

Snelste download link: NLUUG

Met Rufus een bootable stick maken en daarmee de laptop booten.
Linux Mint Live zal dan opstarten en kan je testen of de distro geschikt.
Let op: er dient een internetverbinding aanwezig te zijn.

Na installatie ga je de boel optimeren volgens de tips op https://sites.google.com/site/computertip/
 
Bezig met stick maken.
 
Succes verder.
Bij installatie meteen de eerste installatie optie kiezen, dan hoef jij enkel nog de details te regelen.
 
Staat erop, zal serieus wennen zijn, firefoxstaat staat in het engels erop, hoe ga ik dit wijzigen?
 
In welke taal heb jij je Linux geïnstalleerd ? Normaal als je voor Nederlands gekozen hebt staat je Firefox ook onmiddelijk in het Nederlands .
 
Heb deze geïnstalleerd in het Nederlands, maar toch een Engelse Firefox.
Taalinstellingen staan juist op Dutch Flemish Belgium.
Dus volgens de computertips zou mijn Firefox in het Nederlands moeten staan, maar is niet zo.
 
Ga in het Instellingenvenster naar Taal en klik op de knop alles in de ingestelde taal te zetten.
Daarvoor heb jij jouw wachtwoord nodig.
 
Zowel in firefox als taalinstellingen in Mint staat alles op Dutch.
5b79a0f9d2947-taalinstelling.jpg
 
Laatst bewerkt:
Werkt niet moest nieuwere versie hebben, is gedownload, staat nu een map in downloads maar weet niet hoe het nu werkt.
Linux ziet er best wel moeilijk uit dunkt me.
Even gezocht en nieuwe versie staat er nu op en alles is in het Nederlands.
 
Firefox uit de map downloads verwijderd en gans de boel staat weer in het Engels, hoe werkt dit eigenlijk?
 
Firefox kan je niet installeren middels dowloaden.
De nieuwste Firefox krijg je middels via de Mint-updates.
 
Abraham54:Had dus uw link aangeklikt en daarna stond er downloaden, nu firefox bijwerken, veranderd ook niks, versie is 60.0.2 (32bit) en er staan geen updates bij en voor taalpakket nl heeft hij versie 61.0 nodig, dan klik ik op bijwerken hoe het moet maar daar staat geen mogelijkheid om te updaten.
Swaken: Bijwerkbeheer en dan kan daar niks doen.
Geef het op voor vandaag, kan mijn plan trekken in windows, maar Linux is voor mij chinees hoor!
 
Geef het op voor vandaag, kan mijn plan trekken in windows, maar Linux is voor mij chinees hoor!

Zo mag je niet denken ;)

Alle begin is moeilijk , Linux is een aanpassing . Hoe meer je Linux gaat gebruiken, hoe makkelijker het zal worden .En achteraf ga je zeggen, Windows hoe werkte dat weeral , dat is nu ook chinees voor mij geworden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan