• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Welke harddisk case?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric0001

Nieuw lid
Lid geworden
28 apr 2018
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Mijn HP Spectre 360 laptop is laatst overleden hier in Thailand, mogelijk als gevolg van spanningspieken. Hoe dan ook er komt geen spanning meer op de laptop, ook niet met een nieuwe voeding. De laptop heb ik inmiddels als verloren beschouwd.
Maar nu wil ik graag de data van mijn harddisk overzetten op mijn nieuwe laptop. Had daarvoor al een case besteld, maar dat blijkt de verkeerde. Nu heb ik echt nauwelijks verstand van hardware en hoop dus goed advies te krijgen over de juiste externe USB case voor mijn harde schijf.
Kan iemand mij vertellen wat ik moet kopen voor deze harde schijf? Ik bestel hier veel online via Lazada.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • D82BE92F-E7F6-4F03-8AFB-19C78B5F1B1A.jpeg
    D82BE92F-E7F6-4F03-8AFB-19C78B5F1B1A.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 13
Waarom zou je geld uitgeven aan een externe (PCIe SSD) behuizing? Je moet toch een nieuwe laptop hebben. Koop er een waar nog ruimte is voor een 2e PCIe SSD en plaats de SSD van de overleden HP in je nieuwe laptop.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie!

Ik heb een externe SSD behuizing nodig dan. Een nieuwe laptop had ik stel op sprong nodig en als je op een Thais eiland woont is de keuze niet heel groot als je snel iets nodig hebt. Extra sloten voor een harddrive heb ik dus niet en daarbij ook de kennis niet om dat werkende te krijgen.
 
Je hebt 2 protocollen, SATA en NVMe en jij hebt een M.2 SATA, oftewel een M.2 aansluiting.
Dus die SATA staat voor het protocol en aansluiting, die je hebt gaat over de SATA protocol en bus en die NVMe gaat via de PCI-e bus.
 
Je hebt 2 protocollen, SATA en NVMe en jij hebt een M.2 SATA, oftewel een M.2 aansluiting.
Dus die SATA staat voor het protocol en aansluiting, die je hebt gaat over de SATA protocol en bus en die NVMe gaat via de PCI-e bus.
OK. Dus ik moet op zoek naar een externe behuizing voor mijn SSD SATA M.2.
Bedankt voor de les!!
 
Ik ben op zoek gegaan naar een externe behuizing voor SSD M.2 SATA naar USB. Die zijn wel te vinden maar ondersteunen allemaal B-key en geen B + M key. Iemand enig idee of er überhaupt behuizingen bestaan die B + M key aansluiting hebben?
 
Ik heb hier al twee (Ewent en IcyBox) verschillende merken uitgeprobeerd voor mijn Samsung M.2 960 EVO, echter geen van beiden ondersteunt mijn type (M-key, snel even nagekeken bij de specs).
 
Was ook op zoek naar een externe behuizing voor mijn Samsung EVO 960 M.2 SSD. Heb net vernomen dat M.2 SSD's van het type M (zoals mijn Samsung EVO 960) enkel kunnen aangesloten worden op een M.2 poort via een moederbord of een insteekkaart voor een PCi-e poort. Zij ondersteunen het NVMe protocol wat gelijkgesteld is aan PCi-express. De B-key of B&M-key ondersteunen het SATA-protocol en kunnen wel in een externe behuizing via USB worden aangesproken. Weer wat wijzer.
 
Ik heb het voor elkaar! Mijn oude bestanden weer terug voor iets minder dan € 10,-. Errug blij mee! Dank voor je advies Lange Pier!
 

Bijlagen

  • 4B67E89D-43C0-490A-A43D-BC1798BEF19F.jpeg
    4B67E89D-43C0-490A-A43D-BC1798BEF19F.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 5
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan