• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Welke instelling van Firefox zit mij dwars?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik merk zelf wel veel vertragingen als ik de firewall aan laat staan.
Dus ik zet hem ook standaard uit.
 
Ik lees nu ook:
"OpenVPN uses one of two protocols to do so: TCP and UDP.
TCP (Transmission Control Protocol)
TCP is one of the internet’s most commonly used protocols. It is used to guarantee all the data transmitted is received properly. As a computer orientated protocol, TCP performs checks to verify the transmission of data. Each time bits of data is transmitted via TCP, the sender awaits confirmation from the receiver before sending the next ones.
UDP (User Datagram Protocol)
UDP, a “fire and forget” protocol is much faster, at the cost of reliability (no confirmation checks performed). Most VPN providers chose to setup OpenVPN via UDP by default. If UDP fails, OpenVPN automatically switches to TCP in order to reestablish a secure connection."

Hier een vergelijking tussen protocollen:
 
Ik denk dat de verschillende firewalls elkaar in de weg zitten
 
Dat zou goed kunnen, het werkt in ieder geval niet goed, je zou toch verwachten dat Windscribe daar mee klachten over krijgt en met een oplossing komt.
 
Ik weet niet of mensen daarover klagen. Het is immers een beetje hetzelfde als met virusscanners. Daarvan moet je er bij voorkeur niet ook meerdere installeren. Al kun je in een virusscanner wel uitsluitingen opgeven. Dan is dat probleem (soms) opgelost. Van firewalls weet ik ook weer te weinig om te bepalen of dat oplosbaar zou zijn. Je hebt hard en software firewalls, mijn modem heeft een firewall (hardware?), Windows heeft een firewall (software). Met Windscribe erbij (software) zijn het er al drie. Als je precies weet hoe je ze alle drie moet configureren zal het wel oplosbaar zijn.
Edit:
 
Laatst bewerkt:
Ik had in Windscribe het automatisch aanzetten van de firewall uitgezet,
maar toch blijft hij steeds inschakelen.

Het zou goed kunnen wat jij vertelt over het configureren van de firewalls, maar niet iedereen zal weten hoe dit moet, dan zou je toch verwachten dat een vpn beter zou werken met een extra firewall.
 
"Ik had in Windscribe het automatisch aanzetten van de firewall uitgezet, "
Die zie ik bij mij niet eens staan. Ik zet hem in het hoofdvenster van de desktopapplicatie uit en dat onthoudt hij dan.
1585470837512.png

"Het zou goed kunnen wat jij vertelt over het configureren van de firewalls, maar niet iedereen zal weten hoe dit moet"
Ik kom er in elk geval normaal gesproken niet aan.
"dan zou je toch verwachten dat een vpn beter zou werken met een extra firewall "
Ik denk dat je het anders moet zien: Eén goede software firewall voldoet. Kies dan welke de beste is, Windscribe of Windows. Ik heb echter nog geen review gevonden.
Wel dit:
 
Dat kun je in de instellingen aanpassen, maar goed het helpt dan weinig, want hij start als nog op.

Dat zijn wel handige oplossingen om die problemen te verhelpen.
 
Ik heb die firewall instelling nu gevonden. Ik heb hem idd. op "handmatig" staan. Mss ligt het aan de procedure. Eerst terug zetten op automatisch, WS volledig afsluiten weer opstarten en dan op handmatig zetten en in de pop-up uitschakelen. Dan weer volledig afsluiten en weer opstarten. Kijken wat hij dan doet.
Ik verzin het maar :( maar je weet nooit wat de ontwikkelaar gedacht heeft toen hij de interface ontwierp.
 
Ik zal daar morgen eens nakijken.
Want je zou verwachten dat het wel op 1 of andere manier moet werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan