• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Welke VPN?

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfamale123

Vaak hier
Lid geworden
26 aug 2015
Berichten
677
Waarderingsscore
2
Welke VPN provider moeten we nemen,ik las dat als de overheid de VPN blokkeerd dat ze jou ip kunnen achterhalen...
Maar wat is nu een goede VPN 1. Een die geen logs bijhoudt(kan je toch niet 100% zeker weten)?
vul aan

2.
3.

enz...
 
Ik lees regelmatig over VPN en een naam die dan best vaak voorbij komt en als 'goed' wordt bestempeld is deze : Klik

Kost wel een paar centen, maar dan schijn je ook wel wat te hebben. Zelf heb ik geen VPN dus ik kan niet uit eigen ervaring spreken. Ik kies er tot op heden voor om het zonder VPN te doen. Misschien dat anderen die jouw vraag lezen nog (persoonlijke) ervaring hebben met ExpressVPN en / of andere.

Een paar andere : Klik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gebruik je de browser om anoniem op het internet te browsen? Dan kan je ook de torrentbrowser van www.torrentproject.org kunnen gebruiken.
 
HotsptShield zou je eventueel ook kunnen downloaden en installeren op je computer. Dat is ook gratis. Een voordeel daarvan is dat je dan niet gebonden bent aan Firefox.
 
De HotsptShield is een gratis variant op de betaalde VPN verbindingen, maar als ik het e.e.a. goed begrepen heb dan gaat het wel ten koste van je internet(browser)snelheid. We kunnen natuurlijk niet in de portemonnee van alfamale123 kijken, maar het zijn overwegingen die je wel in een beslissing mee moet worden genomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
IK heb de vertraging nog nooit ervaren maar het zou kunnen natuurlijk.
 
Ik ken het tooltje niet, kwam de opmerking hier tegen : Bron

(even iets naar beneden scrollen, daar worden de voor -en nadelen beschreven)

Als jij geen verschil merkt, dan zal het wellicht wat overdreven worden verwoord. Hoe zit het met dat andere nadeel dat daar wordt genoemd (reclame)?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reclame krijg je heel even te zien als je de tool start. In een extra tabblad. Voor de rest gebruik ik een adblocker. Dus die reclames worden allemaal geblokkeerd.
 
Eigenlijk voldoen er veel niet meer. pptp en zo.
Open vpn is niewer en beter.
Belangrijk, want als open vpn beter is, dan is geen open vpn slechter.
Ik mijn woordenboek is slechter, gelijk aan slecht.
Allen hebben wel pptp maar niet allen hebben opn vpn.

Er zit een groot verschil in de tijd dat je gegevens worden opgeslagen.
Ik zou voor zonder log gaan en max 10 dagen je wettelijk verplichte gegevens opslaan.
Die 10 dagen is ook weer het minimale wat verlicht is voor alle vpn's.
De routergevens bijv. worden minimaal 10 dagen bewaard, maar vaak ook jaren.

Zelf heb ik met een tool van technitium het macaddress van mijn router veranderd en zo maanden lang van een 3 dagen versie kunnen genieten.
Niet alle vpn's laten zich foppen met zo'n macaddress changer tool.
Maar er zijn erbij waar het wel bij kan.
De beste geven maar een of enfele uurtjes gratis weg, of een aantal gb"s aan datastroom.
Je blijft wel veranderen, maar de tool is makkelijk.
Met 2 klikken heb je weer een nieuw macaddress.
Als je daar toch iedere dag je gewoonte van maakt
en een vpn neemt die minimaal 24 uur gratis is, heb je dus gratis vpn.

--- Update ---

http://www.ip-secrets.com/webrtc.php

Met web-rtc kan je kijken of je ip doorlekt.
Kan je ook uitzetten handmatig, zodat je ip niet doorlekt, maar daar neem je geen vpn voor.
Als een vpn je ip lekt, is het een slechte vpn.
 
Laatst bewerkt:
Een leuk stuk informatie waar ik ook nog wat aan heb.

Weet je ook hoelang Hotspot Shield dit soort gegevens vasthoudt?
 
Het is jouw thread niet, maar goed.
Verbindingsgegevens zijn blijkbaar iets anders dan log-gegevens.
De 10 dagen verbindingsgegevens zijn verplicht voor alle vpn aanbieders.
Hotspot is erg commercieel, ik vrees 4 jaar of meer.
Ze heben een info @
info (at) anchorfree (dot) com

Kijk de disclaimer goed door, want je geeft echt heel veel weg van je privecy by hotshield.

Als je na hetvolgende gelezen te hebben nog hotspot wilt, kan je mailen naar de info.



AnchorFree may share anonymous or aggregated data with third parties, including its affiliates, advertisers, and other current and prospective business partners. AnchorFree may use anonymous or aggregated data collected for website administration, advertising, and promotional purposes, and may share such information with affiliated and unaffiliated entities.

AnchorFree may enter into agreements with unaffiliated entities which possess technology that allows us to customize the advertising and marketing messages Users receive while using the Service, and these unaffiliated entities may have access to non-Personal Information that we collect from Users.

AnchorFree may provide Personal Information to third-party service providers who work for AnchorFree and who may contact you to notify you of occasional updates or other information relevant to our Service.

AnchorFree may disclose automatically collected and other aggregate non-Personal Information with interested third parties to assist such parties in understanding the usage, viewing, and demographic patterns for certain programs, content, services, advertisements, promotions, and/or functionality on the Service.

AnchorFree may disclose any information, including Personal Information provided by you, if required to do so by law or in the good-faith belief that such disclosure is necessary to comply with state, federal, or international laws (such as export control, copyright or criminal laws), in response to a court order, judicial or other government subpoena or warrant, or to otherwise cooperate with law enforcement or other governmental agencies.

AnchorFree also reserves the right to disclose any information, including Personal Information provided by you, that we believe in our sole discretion is appropriate or necessary to (i) take precautions against liability, (ii) protect ourselves or others from fraudulent, abusive, or unlawful uses or activity, (iii) investigate and defend ourselves against any third-party claims or allegations, (iv) protect the security or integrity of the Service and any facilities or equipment used to make the Service available, or (v) protect our property or other legal rights (including, but not limited to, enforcement of our agreements), or the rights, property, or safety of others.

Information about our users may be disclosed and otherwise transferred to a potential or actual acquirer, or successor or assignee as part of any merger, acquisition, debt financing, sale of assets, or similar transaction, as well as in the event of an insolvency, bankruptcy, or receivership in which information is transferred to one or more third parties as one of our business assets.

Third-party Advertisers and Web Sites:

AnchorFree allows other companies, called third-party ad servers or ad networks, to serve advertisements within the Service. These third-party ad servers or ad networks use technology to send, directly to your browser, the advertisements and links that appear on the Service. Any third parties, including advertisers, may automatically receive a virtual, proxy IP Address assigned to your device by AnchorFree when you are using Hotspot Shield on protected sites. Your original IP address will not be permanently stored or provided to any third parties by your use of Hotspot Shield. As described in our Terms, however, we may not provide a virtual IP Address for every web site you may visit and third-party web sites may receive your original IP address when you are visiting those web sites. Third-party ad networks may also use other technologies (such as cookies, javascript, or web beacons) to measure the effectiveness of their advertisements and to personalize their advertising content, and may collect information about your online activities over time and across different web sites when you use our Service. This may include rough geographical data, data relating to the frequency at which advertisements are shown, whether you are a unique viewer of an advertisement or user of a web site, the domain on which the advertisement was shown, whether the advertisement was in view on your screen and whether you engaged with or clicked on the advertisement. Advertisers may also be able to obtain data that you willingly submit after clicking on the advertisement or through the advertisement itself, and advertisers may be able to link certain information about your web-viewing habits while using the Service by cross-referencing existing cookies or other data about you.

--- Update ---

Vond een lijstje via google.

http://www.bestvpnproviders.net/free-vpn-trials/

Als het goed is lekken de open vpn je ip niet, maar even checken met de iptool boven aan deze post weet je het zeker.

--- Update ---

Wat zegt hotspot van anchorfree als je webrtc klikt?

http://www.ip-secrets.com/webrtc.php

kan je in je adresbalk plakken, dan zie je of je addon van hotspot je ip lekt
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je uitgebreide informatie.
 
Sommige VPN providers hoeven helemaal geen logs bij te houden omdat ze vanuit een jurisdictie opereren waar dat niet verplicht is. Denk bijvoorbeeld aan landen als Panama of Roemeni. Qua protocol kan inderdaad het best voor OpenVPN gekozen worden.

Een gratis vpn dienst is eigenlijk nooit gratis, je betaalt in principe met je persoonlijke data die doorverkocht kan worden zoals hierboven al duidelijk gemaakt is.

Voor uitgebreide reviews van verschillende vpn providers kan je hier kijken: http://vpndiensten.nl/vpn-aanbieders/
 
Nog een mooi lijstje waar ik destijds veel aan had bij het kiezen van mijn VPN: https://vpnservice.nl/beste-vpn/

Uiteindelijk ben ik voor ExpressVPN gegaan - echt supersnel, makkelijk te gebruiken.

Edit: ExpressVPN is wel redelijk aan de prijs.
 
Beste Flitter,

Het is niet gewenst te reageren op een topic waar al 2 weken geen bericht is geplaatst. Ik gooi daarom dit topic op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan