• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Welke Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
- Dat verschilt inderdaad.
- Sommige winkels handelen in volumelicenties. De eindgebruiker is en blijft verantwoordelijk, niet de verkoper. Als je de Microsoftpolitie voor de deur hebt lach je niet meer. Er worden inderdaad op frequente basis controles uitgevoerd, zowel bij (online)winkels als bij particuliere kopers.
- OEM is origineel, enkel de licentie-types zijn anders en voor andere gebruiken.

De normale prijs van een Retail Windows 10 Home licentie is 135 euro.
Een OEM kost bij de meeste winkels tegenwoordig zelfs nog wat meer.
https://www.microsoftstore.com/store/mseea/nl_NL/cat/Windows/categoryID.70034100

Dave heb altijd begrepen dat de OEM vroeger niet verkocht werd in de winkel later is dat veranderd.
De Retail kon je meerdere malen instaleren op je PC zonder problemen.
De Oem moet je altijd per telefoon activeren.
Alles wat op een Hidden Partitie staat is een Oem Versie dat is goedkoper voor de Computer Bedrijven.
Zolang ik op mijn eigen Laptop blijf en af en toe opnieuw instaleer ben ik niet in overtreding.
 
Je hebt alles begrepen. Behalve deze twee:
De Oem moet je altijd per telefoon activeren.
Alles wat op een Hidden Partitie staat is een Oem Versie dat is goedkoper voor de Computer Bedrijven.

OEM kan je gewoon via internet activeren. Indien je iets aan je hardware hebt veranderd is het wel mogelijk dat je dit even per telefoon moet laten weten. Je krijgt dan via het installatie ID opnieuw toegang tot je computer. Microsoft kan zien dat er iets aan je systeem is veranderd, ze kunnen niet zien wat.

Ook een Volumelicentie en Retail hebben een verborgen partitie. Dat is niet eigen aan de OEM.
OEM werd vroeger geleverd als enkel de cd/usb en licentie. Bij de Retail had je dan ook een mooie plastic hoes en een boekje. Intussen is dat vaak ook al niet meer het geval, waardoor beide licentie-types nu ongeveer evenveel kosten.
 
Je hebt alles begrepen. Behalve deze twee:


OEM kan je gewoon via internet activeren. Indien je iets aan je hardware hebt veranderd is het wel mogelijk dat je dit even per telefoon moet laten weten. Je krijgt dan via het installatie ID opnieuw toegang tot je computer. Microsoft kan zien dat er iets aan je systeem is veranderd, ze kunnen niet zien wat.

Ook een Volumelicentie en Retail hebben een verborgen partitie. Dat is niet eigen aan de OEM.
OEM werd vroeger geleverd als enkel de cd/usb en licentie. Bij de Retail had je dan ook een mooie plastic hoes en een boekje. Intussen is dat vaak ook al niet meer het geval, waardoor beide licentie-types nu ongeveer evenveel kosten.

Hallo Dave,

Heb nog n vraag aan jou.

Je koopt een laptop waar een hidden partitie op zit met W 8.1 waar is die product code. Staat die ook op de schijf er is mij verteld dat het in een chip op het moederbord zit als dat zo is dan moet W 8.1 toch zo weer geinsstaleerd kunnen worden ook al is er een andere HD ingekomen.

Gr van een ouwe kerel
 
Die kan je steeds uitlezen met daarvoor geschikte programma's, zoals Produkey, niet kiezen voor de Internet Explorer licentie, maar voor de BIOS key. Maar normaal heb je die niet nodig. Zoals jou verteld is, staat de licentie opgeslagen is een aangemaakt stukje in het BIOS.
 
Ik heb een Laptop met in de Bios een registratiecode voor W 8 met W 10 geinstaleerd en dit wordt zo geaccepteerd door Microsoft draait al een tijdje. Als je in de gegevens kijkt staat dat nummer er ook keurig in net als het nummer voor Office.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan