• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Werken met 4K video - Nieuwe PC kopen of upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterb038

Nieuw lid
Lid geworden
15 mei 2013
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Hoi,

Ik werk de laatste tijd veel met Adobe Premiere Pro 2020. Programma werkt goed, alle handelingen in het programma gaan vlekkeloos. Ook het exporteren van mijn tijdlijn naar b.v. een 4k MP4 bestand duurt niet al te lang. Het enige waar ik tegenaan loop is de preview functie binnen in deze software.

Als ik b.v. mijn gemaakte tijdlijn wil afspelen in Premiere dan heb ik erg last van een dikke framedrops... ik kan dus niet goed mijn video vooraf bekijken voordat ik deze exporteer. Ik heb de kwaliteit van de preview al zo laag mogelijk gezet etc en verschillende youtube filmpjes gekeken en op Google gezocht naar mogelijk workarounds... helaas met geen resultaat.

Ik zit nu te twijfelen of ik een nieuwe PC koop of dat ik mijn huidige PC ga upgraden?

Mijn PC specs:

Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i7 4790 @ 3.60GHz 34 °C
Haswell 22nm Technology
RAM
16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Motherboard
Hewlett-Packard 2AF3 (SOCKET 0) 28 °C
Graphics
4095MB NVIDIA GeForce GTX 745 (HP)
Storage
119GB SAMSUNG MZ7PD128HCFV-000H1 (SATA (SSD)) 24 °C
931GB Seagate ST1000DM003-1ER162 (SATA )


Ik heb verder geen idee waarom ik een video binnen dit programma niet goed kan afspelen. Mijn PC heeft namelijk geen moeite met een MP4 in 4k formaat. Ligt het aan me videokaart? CPU? Ram?..

Ik zou met deze specs toch prima een 4k kunnen afspelen in dit programma.

Wie kan mij advies geven? Ik hoor graag....
 
Vermoedelijk is de videokaart de beperkte factor.
Waar staan de cache mappen op, op de SSD?

Heb inmiddels een trucje gekregen van een oud-collega. Ik heb alle 4k video's omgezet naar 720p dmv een proxy. Zo kan ik alles in 720p editen en later via premiere gewoon laten renderen in 4k

Igg bedankt voor je snelle reactie... :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan