• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

werkgeheugen werkt niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gedaan.

Wat bedoel je met de tip? Moet ik Adobe ook verwijderen? Of alleen als ik Mozilla Firefox gebruik.

Ik gebruik meestal Opera en af en toe Google Chrome. Mozilla en Internet Explorer gebruik ik eigenlijk nooit. Welke verdient de voorkeur? Kan ik die gebruiken en de rest ook verwijderen?
 
Bij mij staan ze gewoon aan en werken

Oke vreemd, in de Farbar log staan ze uit.
Klopt het wel dat jij een oudere Mbam versie gebruikt? Want versie 3.2 is sneller en beter.
 
Oke vreemd, in de Farbar log staan ze uit.
Klopt het wel dat jij een oudere Mbam versie gebruikt? Want versie 3.2 is sneller en beter.

Even een weetje voor jou bij gebruik van de Farbar Recovery Scan Tool (FRST):

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
 
Oké dat maakt het duidelijk.
 
Alles ziet er goed uit, maar mijn computer blijft vastlopen.
 
Geeft hij dan iets aan?
Kun je in het logboek kijken of daar een foutcode/ melding staat?
 
Probeer eens te scannen met de nieuwe Malwarebytes. Dit kun je ook via usb erop zetten.
 
Ik heb Malwarebytes pro erop. Kan ik die ook gebruiken? Het gekke is dat nu ook filmpjes niet meer laden als ik ze kijk in mijn browser, zoals de trailers op imdb.com
 
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Speccy geeft voor de harddisk een waarschuwing!

Download
520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.png
CrystalDiskInfo Portable - Let wel goed op:
Klik niet op de blauwe knop Download CrystalDiskInfo Portable maar klik daarnaast op Manuelle Installation>




Start de 32-bit versie op met adminrechten.

51f9732ba94d2-CrystalDiskInfo_juni_2013.png


Het tool leest daarop de SMART-gegevens van de aangesloten harddisks.
Is de kleur Blauw - dan volledig gezond.
Is de kleur Geel - dan zijn er problemen.
Is de kleur Rood - dan de HD z.s.m. vervangen.

Bij SSD's wordt ook de gezondheidstoestand van de SSD's vermeld (Health)

Indien de kleur geel wordt aangegeven - laat dan weten welke regel/regels die kleur heeft/hebben!
 
Reallocators sector count
 
Het begin van het afsterfproces.
Vermoedelijk heb jij een Seagate 500GB HD uit dezelfde generatie die ik een aantal jaren geleden had gekocht.
Die gaf al na 6 weken problemen en de tweede na 6 maanden problemen!

Ga over op een SSD!
 
Dit is abacadabra voor mij. Wat is overgaan op een ssd? Alles dan opnieuw installeren? Toen ik deze laptop kocht heb ik geen backup schijf gemaakt van Windows. Kom ik dan in de problemen met een nieuwe schijf? Betekent dit dat ik een backup moet maken van al mijn gegevens? Als dit het begin is van het einde, kan ik dan niet beter uitkijken naar een andere laptop? Zo ja, kunnen jullie me dan helpen met wat te nemen? Ik gebruik geen zware programma's anders dan paintshop pro en mixmeister.
 
Overzet tools plenty!
Echter is een schone installatie altijd het beste op een nieuwe SSD.

Windows 8.1 kan je trouwens ook nog steeds legaal via Microsoft en het Windows 8 Media Creation Tool downloaden.
 
Kan je mij een goede SSD adviseren?

Als ik ga overzetten, geef je me a.u.b. een goede tool daarvoor?


Doe ik het overzetten via deze pagina: Download Windows 8.1
 
Ik heb jouw topic schijnbaar helemaal vergeten.
Wat is de momentele stand van zaken?
 
Niets veranderd. Ik wil nog hulp met welke SSD en hoe online Windows op te halen en op USB te zetten en hoe gevend van oude he op SSD te zetten. En dus advies welke SSD te kopen.
 
De link die jij eerder postte over Windows 8 downloaden is goed.
Dan download je het speciale downloadhulpbestand naar jouw computer.
Start dit op met adminrechten en configureer de download - Nederlandse versie kiezen en kies voor ISO bestand om een andere computer ermee in te richten (branden op DVD).

De ISO wanneer je ervoor klaar bent met Rufus op een 8 GB USB-stick zetten.

Hoe groot wil jij de SSD hebben en wat is jouw eventuele budget daarvoor?
 
Ik had, omdat ik niets meer hoorde, die windows link geopend en de instructies gevolgd om het op een usb te zetten. Daar heb ik dus niets aan?

Ik wil graag minimaal 500 gig en max. € 100
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan