• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Werkgeheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hillebrand

Nieuw lid
Lid geworden
18 apr 2015
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik nieuw werkgeheugen in mijn pc zitten : Corsair 2x4GB DDR3, 1600Mhz, 240pin DIMM, dit was een upgrade die volgens een vriend van mij veel zou moeten verbeteren tegenover het oude werkgeheugen wat het precies was weet ik niet maar ook 2x 4GB DDR3, 665Mhz.

Ik hoor hier verschillende meningen over, de een zegt je moet het oude werkgeheugen erbij zetten dan heb je meer profijt. De ander zegt dat moet je niet doen want dan heb je 16GB op 665 Mhz en dit scheelt veel dus je kan beter 8GB op 1600 Mhz houden.

Graag zou ik willen horen wat jullie hier van vinden.

Alvast bedankt!

Mvg,

Hillebrand
 
Die 1600MHz klopt niet (zie m'n sig), die draait op 800MHz en die oude op 665, zit maar weinig verschil tussen en wat zou je ervan hadden moeten merken?

Indien je veel rendeert, films of foto's, kun je rustig die oude erbij zetten, scheelt veel geswap naar de harde schijf.
 
wat ik ervan zou moeten merken? Ik geloof dat ze bedoelen dat mijn pc sneller zou moeten zijn ofzo.

Ik gebruik momenteel een programma speccy van piriform om een aantal gegevens te kunnen zien van mijn pc, er staat hier 8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24). Is dit niet een beetje raar aangezien er dan 800Mhz zou moeten staan?
 
Geheugen draait dan op 665MHz en het oude ook.
In de bios kijken of het daar goed staat en indien daar de optie XMP bestaat die gebruiken, wordt de snelheid gepakt waarvoor het geheugen is gemaakt.

Maar goed, die verschillen zijn zo klein dat je daar echt niet iets van merkt en als je het oude geheugen erbij zet zal alles op 665MHz draaien.

Overigens wordt niets sneller met meer geheugen.

Ik hoor hier verschillende meningen over, de een zegt je moet het oude werkgeheugen erbij zetten dan heb je meer profijt. De ander zegt dat moet je niet doen want dan heb je 16GB op 665 Mhz en dit scheelt veel dus je kan beter 8GB op 1600 Mhz houden
Hier klopt dus geen ...van, nieuwe draait nu op 665 en na de goede instellingen op 800.....
 
Ik gebruik momenteel een programma speccy van piriform om een aantal gegevens te kunnen zien van mijn pc, er staat hier 8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24). Is dit niet een beetje raar aangezien er dan 800Mhz zou moeten staan?

om misverstanden te voorkomen..met alleen het nieuwe geheugen er in?

welk moederbord heb je? zou best kunnen dat de geheugensnelheid max 1333mhz is op dat bord
 
Ik kon via het programma A-tuning van ASRock de snelheid omhoog zetten naar 1600 Mhz, dit kon ik in de bios zelf niet vinden maar nu zou het goed moeten zijn.

Iedereen bedankt voor zijn hulp.
 
Geheugen is niet echt een bottleneck in een pc, de hoeveelheid is belangrijker dan de snelheid. Als je aan 8GB genoeg had, zal het nieuwe niet merkbaar beter presteren. Alleen als je iets aan 16GB hebt (videobewerken, photoshop), en alles erin zet, kan het iets uitmaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan