• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wi-Fi netwerk is onzichtbaar voor laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

JKL

Gevestigd lid
Lid geworden
15 sep 2016
Berichten
209
Waarderingsscore
2
Hoi allemaal,

Vanwege problemen met de zoekfunctie heb ik vandaag mijn Windows 10 Pro uiteindelijk opnieuw geïnstalleerd met de Media Creation Tool. Dit heeft die problemen opgelost.

Ik maakte verbinding met mijn 2.4GHz-netwerk, en later heb ik voor extra snelheid een kabel ingeplugd. De netwerknaam van de LAN nam de naam van mijn 2.4GHz wifi over, maar het wifi netwerk zelf verdween uit de lijst.
Ik heb in de instellingen de netwerkinstellingen opnieuw ingesteld, en in de registereditor de netwerkprofielen verwijderd, ,aar dit loste niets op.

Vervolgens heb ik een USB-Wi-Fi-adapter ingeplugd, die het wel deed, dus ik heb zowel de ethernet- als wifi-interface in apparaatbeheer verwijderd waarna ze automatisch werden "teruggezet" bij zoeken naar gewijzigde apparaten.

Ik zit op zolder, dus verbinden met het 5GHz-netwerk is niet mogelijk.

Google mocht ook niet baten.

Hoe kan ik het 2.4GHz-netwerk weer zichtbaar maken?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Heb jij de computer al eens herstart?
Ook kun je jou modem eens een minuutje van het stroom halen.
 
@Aarie25 computer herstarten heb ik meermaals geprobeerd, helpt helaas niet. Andere apparaten in huis kunnen wel normaal verbinding maken, dus het modem herstarten werkt ook niet.

Het is zeer waarschijnlijk iets in Windows.

Nog andere suggesties?
 
Niet met oppakken van de laptop het wifi schuifje/knopje verschoven/ingedrukt?
 
Ik merk dat ik wat tekort schiet in de informatie, mijn fout.

Feit is dat andere netwerken in de omgeving wel zichtbaar zijn, zowel 2.4 als 5 GHz, waaronder mijn eigen 5 GHz netwerk.
 
Dat andere apparaten wel werken wil niet zeggen dat een herstart van jou modem geen oplossing kan zijn.
Want als de communicatie tussen modem en pc weg is werken andere apparaten natuurlijk wel.

De kabel zit er gewoon in toch?
Dan zou hij vanzelf weer zichtbaar moeten zijn.
Werkt het internet wel met jou wifi adapter?
De probleem oplosser voor internet al eens laten lopen?
 
Kan het zijn dat je router op een 2,4 GHz kanaal uitzendt (1 of 13) wat net niet lekker doet op je computer ?
Voor zoiets is het toch echt aan te raden de computer uit te schakelen, en modem een minuutje van de stroom te halen en de boel weer op te starten.
 
Na een kanaalwissel (van 11 naar 6) was het netwerk opeens weer zichtbaar (geen idee hoe, maar het werkt). Probleem opgelost, bedankt voor de geboden suggesties, gooi maar een slotje op dit topic.
 
Kijk aan, een kanaalwissel.
Bedankt.
 
Fijn dat het is opgelost!
Ik zal er een slotje op doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan