• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.
Ik heb in de 23 jaar dat ik al werk het nooit nodig gehad en dus al veel geld bespaart.
 
Dat is zo. Maar om pas lid te worden als er bv. werkgerelateerd moeilijkheden dreigen te ontstaan, dat is niet mijn stijl. Ook kan je via je werkgever een deel van je contributie verrekend krijgen.
Het wordt dan verrekend met je bruto salaris, zodat je een deel vergoed krijgt.
 
Ja dat snap ik, maar hoeveel van de werkende mensen heeft wel eens een probleem.
Ik denk niet dat het veel mensen zijn.
Met ruim 5 miljoen leden krijgen hun dus een hoop geld binnen.
 
Mijn vakbond zit zo rond de 290.000. Die aantallen worden alle vakbonden, steeds minder.
Nu zitten er zo'n 1,7 miljoen leden bij de verschillende vakbonden.
1 op de 5 werknemers sluit zich aan.
 
Ik dacht dat er bij de Fnv altijd rond de 5 miljoen zaten, maar dat kan de laatste jaren flink gedaald zijn.
 
Naast FNV(ben ik geen lid van) zelf met ruim 800.000 leden heeft de FNV ook nog aangesloten zelfstandige bonden die samen bijna 200.000 leden tellen. Dit zijn onder andere politiebond NPB, onderwijsbond AOb, journalistenbond NVJ, horecabond, e.a.
 
Ik las straks wel dat de leden aantal onder de 1 miljoen was gezakt.
Dus er gaan steeds meer leden weg.
 
Dat er een leegloop bij de vakbonden is, dat is wel duidelijk. De bonden zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. Vroeger hadden ze nog wel een vuist, dat hebben ze niet meer. FNV wil en kan nog wel een vuist(je) maken, het CNV waar ik bij ben, ach, is softe, gauw bereid tot compromissen.
Vaak zit er ook niet meer in, dan een compromis.
 
Dan snap ik wel waarom mensen er niet meer voor willen betalen.
 
Ik ben een heel loyaal mens,(al is het ook in mijn nadeel) dat is eigenlijk nog het enige wat ik heb met mijn bond.
Heb best wel regelmatig de gedachte, ik zeg mijn lidmaatschap op, maar dan komt het loyaliteit gevoel weer boven. Er naar toe groeien, dat zal het zijn!
 
Ja er zullen genoeg mensen zijn die, denken als ze het opzeggen het ineens nodig hebben.
 
Ja, dat is zeker zo.
 
Net zo dat ik het laatste woord nodig heb.
 
Dat had je!
 
Het is je gegund hoor!
 
Maar niet te lang.
 
Heel flauw, ik ban mij zelf 24 uur hier, dat zal mij leren!
 
Goed idee, dat heb je wel verdiend.
 
Een zelf ban, leuk, Zelf ruim vijf bezig geweest vanochtend, maar het resultaat vind ik geweldig.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan