• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Wifi adapter voor pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

cashje

Gewaardeerd
Lid geworden
11 jul 2015
Berichten
1.098
Waarderingsscore
28
Hallo allemaal.
Mijn ethernet kabel is ondergronds door geknaagd door een muis.
Dus nu wil ik een misschien wifi adapter kopen.
Ik gebruik mijn pc veel voor online muziek te luisteren en speel ook vaak call of duty online.
Weten jullie welke wifi adapter goed is en niet al te duur.
Alvast bedankt.
 
hetzelfde heb ik ook hier eens meegemaakt … nadat ik dan een nieuwe kabel legde in een wachtbuis (de dunste electrieke buis ) en deze 10 cm in de grond legde (kruipkelder) heeft dit probleem zich niet meer voor gedaan ..had eerst ook een wifi adapter maar heb deze snel weer weg gedaan .
*niets beter dan bedraad internet en zeker als je een gamer bent .. een goede raad vergeet de draadloze verbinding en leg je een nieuwe kabel aan met wacht buis .
 
Dat is inderdaad de tweede optie.
Ik dacht.... Lekker makkelijk zo'n wifi adapter.
De nieuwe kabel is al besteld.
Deze week even een buis leggen.
Dank je wel voor je reactie.
 
je zult er geen spijt van krijgen ..
een raad die ik je wil meegeven is om de stekker die je door de buis steekt af te plakken met schilders tape zodat deze nergens blijft achter hangen (lipje kan anders afbreken ) ..
*haal nadien voorzichtig deze tape er af !
 
Dank je wel voor de tip.
 
In de dunste buis zal je geen kabel krijgen met stekker eraan, je zult een iets grotere moeten gebruiken denk ik, zelf al meegemaakt, maar heb dan kabel gekocht en zelf stekkers er aangezet, heb je wel een speciale tang nodig en een beetje handigheid.
 
de buis die ik heb gebruikt heeft een buiten diameter van 16mm dit is volgens mij de dunste electrieke buis die te verkrijgen is … zonder problemen kreeg ik de stekker er door .
 
Emi, net even gemeten, de kleinste buis heeft een binnendiameter van 13 mm, buiten 16 mm en daar krijg ik een utp kabel met adapter niet door, de buis die 1 slag groter is heeft dus een binnendiameter van 16 mm en deze heb je nodig wil je zonder problemen de stekker erdoor krijgen, ofwel ga je voor de andere optie.
 
ik heb hier wel degelijk een buis met een buiten diameter van 16mm gebruikt en kreeg er zonder problemen een utp kabel met stekker er door ..
 
Hierbij de foto, bij mij lukt het niet, noch met kabel met stekker eraan, als de stekkers dat ik heb liggen om zelf een utp kabel te maken.
utp.jpg
 
hier lukt het me dus wel maar dien ik wel eerst een leidraad te bevestigen waarmee ik dus de stekker met kabel door deze buis trekt maar ik geef toe dat men inderdaad wel best de buis gebruikt met de binnendiameter van 16 mm om geen leidraad te moeten gebruiken..
*destijds toen ik de buizen diende aan te kopen waren enkel deze met een buitendiameter van 16 mm in voorraad ..
 
Laatst bewerkt:
Grappig, een 5/8" elektrabuis is aan de buitenzijde 16 mm.

Wordt aan de buitenzijde gemeten, gaspijp aan de binnenzijde, beide in withworth.
 
Voor de starter van dit topic toch oppassen bij het aanschaffen van elektrobuis, heb de stekker gemeten, zie foto, is meer dan 13 mm, buis binnen = 13 mm, kan er dus niet door, misschien heeft Emi zijn elektrobuis een groteren binnendiameter.utp1.jpg
 
de binnendiameter is 13.4 mm en nogmaals hier krijg ik de stekker er in maar dien ik een leidraad te gebruiken welke ik over een 50 cm bevestigd van de utp kabel om vervolgens deze utp kabel door de buis te trekken ..
echter heb ik al in bericht #11 vermeld dat de TS best de buis gebruikt met de binnendiameter van 16 mm om géén leidraad te moeten gebruiken ...
*jij weet niet van ophouden !
 
Er is ook 3/4" elektrapijp.;)

Overigens zijn er ook powerline adapters met veel Mbps en ook snelle wifi adapters, moet de router ook snel zijn.
 
Ik weet wel van ophouden, maar heb in het verleden dezelfde fout gemaakt, en wil de topicstarter waarschuwen, zal dus blijkbaar verschil zitten tussen de binnendiameter van de elektrobuizen, en zoals je zelf vermeld hebt beter een iets te grote buis dan te klein.
 
Dank jullie wel voor de tips en waarschuwingen.
Ik heb nog 5/8 buis liggen dan kan ik even kijken of het past.
Zo niet dan haal ik 3/4 buis.
Ik heb ook nog een buigveer om de pijp netjes te buigen.
Vroeger elektricien geweest :p
 
Maar nu weet ik nog niks over wifi adapters..... Lol :)
 
Helaas de stekker is te groot van de kabel en past door geen van beide 5/8 & 3/4.
Dit was het werk van de muis. IMG_20190925_204222.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan