• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wifi op de camping is dramatisch.

Status
Niet open voor verdere reacties.

WilhelmusB

Gevestigd lid
Lid geworden
21 feb 2016
Berichten
205
Waarderingsscore
3
Graag wat info. Ik zit wat langer op een best grote camping en betaal bijna 1 € per dag voor WIFI. Daar heb ik geen probleem mee. Maar wat mag ik verwachten voor die centen. Het bedrijf wat hier de WIFI verzorgd beloofd op zijn website iets van 75Mbit. Wat kan je hiermee. Youtube werkt niet. Op een forum waar ik redelijk actief op ben gaat met vergelijking thuis zeeeeeer moeizaam. De verplichte Windows update is een ramp. Ik maak graag fietsroutes met routeyou maar daar is de lol gauw vanaf het opbouwen van een kaart duur zo lang. Wat mag je verwachten voor die €.
 
Hoe ver zit jij vanaf het wifi punt?
Want als jij er ver vanaf zit, kun jij geen 75 mbit verwachten.
Als jij een speedtest doet, hoeveel geeft hij dan aan?
Ook zou je als je een laptop of tablet gebruik dicht in de buurt van het wifi punt gaan zitten en zo de boel kunnen bijwerken.
 
Hoe nauwkeurig? Ik zit uitgepast op ongeveer 35m van de antenne. Het is een, zo als ik het kan beoordelen, een behoorlijk installatie. Er staan meerdere antennes op de camping.
Speedtest heb ik een keer geprobeerd maar dat lukte niet.
Zag een test van Google deze uitgevoerd. Mbps downloaden 2.48 en Up 1.32.
Hun commentaar is. De downloadsnelheid van het in internet is zeer traag. Je kunt browsen op het internet maar het kan langer duren voordat video's zijn geladen.
Dat is dan zeer optimistisch opgemerkt door Google. Een fietsroute maken is geen doen.
 
Laatst bewerkt:
Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Events Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dienen de gebruikte webbrowsers afgesloten te zijn!
 
Hallo,

Wifi op een camping is drama, en onveilig.
Dus kijk uit wat je er allemaal op doet het is en blijft een open verbinding met vele mensen erop.
ook hoe meer mensen erop zitten hoe trager het word.
Ik sta ook op een grote camping en daar hadden ze ook die problemen (ze hebben het maar snel gratis gedaan door de vele klachten die euro halen ze wel op een andere manier binnen).

De wifi op een camping is leuk om even het nieuws in de gaten te houden maar niet om filmpjes of muziek te streamen.
Dus in het kort je heb er weinig aan de wifi van je provider is sneller, je zou eens uit moeten rekenen wat je kwijt bent aan geld op de camping.
Daarna eens kijken bij je provider of die een vakantie aanbieding heeft voor verhoging MB's.
 
Ik wil niets doen op een telefoon of tablet. Die apparaten zijn voor mij niet geschikt om iets actiefs op te doen. Dat geprik op een scherm.

Van iets volg ik niet het juiste pad. MTB staat op het bureaublad maar het knippen en plakken krijg ik niet voor elkaar.
 
Je kan het log dat gemaakt is, gewoon bijvoegen door op de knop Bijlage toevoegen te klikken.
 
Is het te ontvangen zo?
Ben benieuwd wat hier te leren valt.

Laten we eerst dit even uitvogelen.
Die 35 passen wat kunnen jullie daarmee.
 

Bijlagen

  • MTB.txt
    38,4 KB · Weergaven: 8
Dat soort netwerk kaartjes zijn voor in huis bedoeld, max. 10 mtr bereik.
 
Met de laptop tot minder dan 3 m onder de antenne gestaan. De Avond etappe van de NOS is te volgen. Het signaal is niet constant maar je moet wat.
 
Tja, link naar versterkers e.d. was al gegeven.
 
In de zeilwereld maken we vaa gebruik van TurboWiFi

Speciaal voor buitengebruik en met goede resultaten.
 
3 meter onder de top van de WIFI antenne zou een versterker echt zin hebben. Thuis zit ik met de zelfde laptop verder van een zender.
 
Als je een speedtest doet op 3 meter afstand hoeveel snelheid krijg je dan?
Als je een smartphone hebt, kan daar ook eens hoeveel die aangeeft, want voor het zelfde geldt ligt het probleem bij jou laptop.
 
Goed idee. Een uurtje geleden met Google speedtest uitgevoerd Mbps down 1,45 en Up 0,11. Lager als de vorige keer Mbps down 2.48 en Up 1.32.
Wij betalen voor twee laptops. De ander vertoond op onze campingplek dezelfde kuren. Kunnen ze het signaal knijpen of heeft het te maken dat er op een bepaald moment op die antenne waar ik onder sta eigenlijk teveel gebruikers zijn. Vanmiddag viel ook de internetradio diverse keren uit.
Daarom wat mag je voor 1€ per dag verwachten.
 
Om er achter te komen of het signaal wordt geknepen, zou je de test opnieuw moeten doen wanneer niemand op het internet zit.
Maar dat zal dan heel vroeg in de ochtend of laat in de avond/nacht moeten zijn.
 
Jouw suggesties uitgevoerd. Om 23:51 Mbs down 4.27 up 2.11.
Toch maar even getest om 3:53 2.25 down en up 2.08, opnieuw getest 4.72 en 1.05 daarna 4.97 en 1.24. Wat kan je hiermee.
Welke Mbs moet je krijgen om TV of Youtube behoorlijk te kunnen zien.
De test in de caravan uitgevoerd dus globaal 35 m van de antenne.
 
Om die tijden zo'n traag internet is wel vreemd en duur. Aangezien ze 75 mbit beloven.
Ik denk dat je zeker wel 20 mbit mag hebben om alles snel en soepel te laten lopen.
Ik zou de camping met jou bevinden eens benaderen en kijken wat hun zeggen.
Misschien dat er iets niet goed werkt zonder dat hun dat in de gaten hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan