• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Wifi-versterker / range extender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Op dit moment heb ik al een wifi range extender van het Kruidvat (D-LINK DAP-1320). Daarover ben ik redelijk tevreden.
Deze extender is echter al in gebruik (niet in huis) en ik zoek daarom een tweede extender. Ik kan de 1320 nog bestellen via het internet (https://bit.ly/2sYWlru) , maar ik kan natuurlijk ook een wat duurdere met betere specs zoeken. Hij is voor gebruik op een camping, dus wil ik wel een app waarmee hij ingesteld kan worden want de router is natuurlijk niet voor gasten toegankelijk. Verder moet hij rechtstreeks in het stopcontact kunnen. TP-link heeft een aantal extenders, maar het is moeilijk in te schatten hoe het bereik is en hoe goed de software werkt. Ik had recent nl. al een goedkope extender bij Aldi gekocht (WLR-755 AC https://bit.ly/2JUhDjU) maar die kreeg ik na wat proberen niet goed gereset en heb die teruggebracht.
Iemand eigen ervaring/suggestie? Hij mag best wat duurder zijn maar omdat ik hem maar enkele weken per jaar gebruik wil ik liefst onder de € 50 blijven. Snelheid is niet echt belangrijk als er maar wat geïnternet en ge-emailed kan worden.
 
Ben zelf nogal gecharmeerd van Engenius producten. Kijk daar eens naar.
 
Lijkt me idd. een goed merk. Alleen duurder dan ik er aan uit wil geven en past voor zover ik dat zo snel zie ook nog niet rechtstreeks in het stopcontact. Maar zeker een merk om te onthouden.
 
Sorry had je budget niet gezien. Dan zou ik kijken naar TP-Link.
 
Op een camping kun je ook niet gemakkelijk werken met een externe voeding. Enkele jaren geleden had ik die D-link in een plastic zak in de stroompaal gestopt omdat we net in een dode hoek stonden. Werkte prima want ik had niet veel extra bereik nodig.
'n App (Androide) is ook belangrijk voor de configuratie. Vaak staat er niet bij of zo'n app beschikbaar is.
 
Laatst bewerkt:
Kijk hier. Een artikel met daarin beschreven een apparaat speciaal voor de camping.
 
"hoge zendvermogen van 400mW " Dit zal wel de reden van de externe voeding zijn. Lijkt me op zich een prima ding maar schiet zijn doel in mijn geval voorbij. Hij moet onopvallend op een aansluitpunt kunnen worden aangesloten. Meestal niet je eigen aansluitpunt! Het officiële max. vermogen van 100 mW Lijkt mij genoeg. Dat halen de meeste bij lange na niet. Zoals ik ergens lees blijven de meeste op 50 mW steken.
 
Helaas, blijkbaar ook externe voeding. Ik wil hem echt gelijk in het stopcontact hebben.
 
Er zijn problemen geweest met batch bestanden op de server. Daarom is de backup teruggezet. Helaas gaan er dan altijd een paar berichten verloren.

Het exemplaar wat ik gaf is volgens mij binnen je budget prima geschikt.
 
OK. Netgear is ook een goed merk. Dank je voor je inspanningen.
Wat vind je overigens van deze. Voor een vergelijkbare prijs een dualband (wel maar één antenne zie ik nu):

TP-LINK Wireless-AC750 Range Extender RE200
 
Laatst bewerkt:
Dual band is misschien nog wel beter om te nemen.
 
Overigens biedt de Mediamarkt de Netgear EX2700 al aan voor € 19.75 !!
Ik denk dan weer, kun je voor die prijs wel een goede extender aanbieden? Reviews bieden ook vaak geen uitkomst.
Maar zowel Netgear als TP-link lijken mij wel goed.
Dual band is wel sneller, maar 5 GHz heeft minder bereik. Juist op een camping heb je snel wat afstand dus bereik lijkt me belangrijker dan snelheid. Bovendien neemt de snelheid ook af als het bereik slecht is. Mss moet ik die 5 GHz maar vergeten.
 
Laatst bewerkt:
Een product aanbieden voor een bepaalde prijs heeft ook sterk met de inkoop van dat bewuste product te maken. Daarnaast ook nog met de door de fabrikant vastgestelde prijs.
 
Ik was vandaag bij de Mediamarkt om dat ding van € 18,95 te halen. Bleken ze een hele serie in die omhulling te hebben. Impulsief heb ik 'n duurdere genomen: de AC1200 dual band met "High-power antenne voor een betere prestatie" voor € 43
Ik hoop dat alles goed werkt.
Ga ik morgen eens proberen.
Omdat ik hem niet "op afstand" heb gekocht kan ik hem niet zo maar meer terugbrengen dus ik hoop dat het geen miskoop is.
Ik lees nl. dat er in 2015 wat problemen zijn gemeld maar die kunnen natuurlijk zijn opgelost: https://tweakers.net/pricewatch/439625/netgear-ac1200-wifi-usb-30-adapter/reviews/
 
Als je netjes met de verpakking bent omgegaan moet het terugbrengen van dit artikel, mocht je dat willen, geen probleem zijn.
 
Ik heb de extender geprobeerd. Je moet even snappen hoe je hem in stelt. Na het instellen lukte het niet om te wijzigen. Blijkbaar moet je de extender daarvoor resetten. Dan kun je alle instellingen weer opnieuw doen.
Je device maakt zelf verbinding met de extender. Daarna moet je blijkbaar op de extender een account aanmaken. Zodra je dat gedaan hebt kun je je SSID aanpassen en een wachtwoord ingeven. Meer viel er niet in te stellen.
Ze melden ergens dat je met "admin" en "password" in de extender kunt komen, maar dat is me niet gelukt. (Dat gebruik je blijkbaar als je SSID's gelijk zijn, daarvoor had ik echter niet gekozen.)
Als dat wel kan moet dat blijkbaar via met die "admin" en "password". Standaard IP adres is 192.169.10.1 lees ik op internet maar de gebruiksaanzijzing zegt hier niet over.
 
Werkt het nu, of kan ik je ergens bij helpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan