• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Wifi-versterker / range extender

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de extender getest en hij werkt. Het bereik lijkt goed (vergelijkbaar met mijn Ziggo modem welke gewoon tot op mijn zolder komt) maar kan ik pas echt uittesten als ik op de camping ben aangekomen. Dat is pas over een paar weken. Daar komt bij dat deze camping een wifi antenne heeft tegen de zijkant van eenwoning. Sta je aan de verkeerde kant van de woning dan heb je een probleem en probeer ik de extender aan de goede kant in een paal te plaatsen. Ik gebruik hem dan dus om het veld "een hoekje om" te leiden.
Samengevat: ik heb de extender aangeschaft voor het geval dat. Als we gewoon bereik krijgen hoeft hij mss niet eens te worden ingezet.
Bedankt echter voor je aanbod. Erg attent.
 
Graag gedaan. Ik zal dit topic open laten zodat je de werking op de camping hier ook nog kan plaatsen.
 
Daar ben ik weer. Goh wat is het weer heet hier. De kust was beter.
Wat betreft de extender:
Ik heb hem niet goed kunnen beoordelen. De wifi op de camping was zo slecht dat hij er regelmatig uit vloog en ik geen verbinding kon maken. Er gebeurde allerlei voor mij rare dingen: verbinding maken met netwerken die ik neit wilde enz. (op die camoing hadden ze e.e.a. nl. opgedeeld in een stuk of vijf verschillende netwerken. Volgens mijn schoonzoon omdat, naast de slechte verbinding, het een amateuristische installatie/materiaal betreft waarbij er niet voldoende IP adressen kunnen worden uitgegeven. Ik kreeg idd. wel eens de melding: "Kan geen IP adres verkrijgen" o.i.d.
Je mocht ook niet streamen want daarvoor was de bandbreedte onvoldoende. Het was een wat afgelegen camping en ik denk dat ze maar een trage internetverbinding hebben. Ik dnek geen kabel of glas.
De software is primitief maar werkt. Je moet voor een wijziging wel resetten en alles opnieuw ingeven. Ergens staat bij de instructies dat het ook met een progje moet kunnen maar dat gaat niet op mijn gsm.
Verder moest ik hem op zijn kop in een vuilniszak hangen dus de antennes stonden ook niet optimaal. Ik denk echter dat hij redelijk werkt maar zeker geen extreme reikwijdte.
 
Leuk om nog even een analyse van je te horen. Het is altijd lastig om een extender te verbinden aan een netwerk waar je de ins en outs niet van kent.

En ja wat het internet betreft daarmee zijn wel wel gezegend in Nederland. vaak erg goede verbindingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan