• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wijzigen van netwerknaam in Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ed Beuk

Nieuw lid
Lid geworden
1 nov 2015
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Is er iemand die weet waar je de door Windows 10 gegenereerde naam (netwerk 2 / netwerk 3 enz.) kan wijzigen?
Wat ik op Internet lees is dat meerdere gebruikers naar een antwoord op deze vraag zoeken. In Windows 7 kon dat wel.
Wie het weet mag het melden, besef dan dat je veel mensen blij maakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
klik op adapterinstellingen wijzigen
rechtsklik op de naam " netwerk 2 en kies naam wijzigen
 
klik op adapterinstellingen wijzigen
rechtsklik op de naam " netwerk 2 en kies naam wijzigen

Dank Emi voor je snelle reactie,
Helaas, was het maar zo eenvoudig. Ik blijf "Netwerk 2" zien als ik de muisaanwijzer boven het netwerkicoon in de taakbalk houd. Maar ook in de schermafdruk zie bijlage.
 

Bijlagen

  • W10 Netwerknm01.png
    W10 Netwerknm01.png
    28,3 KB · Weergaven: 483
klik op de Windowstoets +X en kies uitvoeren ...
type "regedit "(zonder haakjes )
ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ NetworkList \ Profiles
dubbel klik op de map Profiles
dubbel klik op de map onder profiles en je zie nu in het rechterscherm profilename , description en category type vermeld staan ..
neem dezelfde waardes over als vermeld staat in het voorbeeld ...
5636523135176-Ashampoo_Snap_2015.11.01_18h28m16s_001_.png
 
Ik heb het register geopend en zie daar 3 keys staan, zie bijlage. De 2de heeft de juiste waarde.
Mag ik de sleutels 1 en 3 ongestraft verwijderen?
 

Bijlagen

  • W10 Netwerknaam wijzigen 02.png
    W10 Netwerknaam wijzigen 02.png
    35,6 KB · Weergaven: 333
de afbeelding is veel te klein genomen deze kan ik dus niet lezen !
er dient bij u hetzelfde te staan als bij mij ...eerder ook stond er bij mij "netwerk 2 " vermeld .
 
Ik heb wel een grotere afbeelding maar die mag ik niet als bijlage opnemen omdat die te groot is. Ik heb me nu beperkt tot de inhoud van sleutel 2.
 

Bijlagen

  • W10 Netwerknaam RegKey 02.png
    W10 Netwerknaam RegKey 02.png
    61,7 KB · Weergaven: 305
om grotere afbeeldingen te uploaden gebruik je best imgdumper.nl
563727d786291-Ashampoo_Snap_2015.11.02_09h39m35s_002_.png


--- Update ---

open de 2 andere mappen eens welke bij u nog vermeld staan in de map Profiles
en plaats daarvan een afbeelding !
 
Dag Emi,

Ik heb ook nog even wat anders uitgeprobeerd. Ik heb de Profile Keys gexporteerd (Voor de liefhebber: Klik op Profile - rechter muis knop) zodat ik ze bij problemen weer kon importeren. Daarna de Keys 1 en 3 verwijderd zodat degene met de gewenste netwerknaam overbleef. Dat werkte niet goed kreeg toen ik opnieuw opstartte een melding dat het netwerk niet zichtbaar was voor anderen en of ik dat wel wilde instellen. Ik heb Ja geantwoord en vervolgens met RegEdit naar het resultaat gekeken.
Er was weer een nieuwe key maar nu met "Netwerk" i.p.v. "Netwerk 2". Ik heb de naam "Netwerk" (zoals je in je voorbeeld had aangegeven) gewijzigd in de naam die ik wil zien: LAN Bznlnd 37. Dat werkte!
Als ik nu kijk bij Instellingen - Netwerk en Internet - Staat er bij Ethernet keurig die naam. Ik heb tenslotte de "overbodige" key verwijderd en ben een tevreden mens.

Bedankt voor de hulp, en voor degene die het zelfde probleem hebben. Deze oplossing werkt dus!
 
ok ..fijn dat het verholpen is maar om zomaar een register sleutel te verwijderen !
kon ook fataal geweest zijn met gevolg dat deze dus geen verbinding aanmaakte .!
 
klik op de Windowstoets +X en kies uitvoeren ...
type "regedit "(zonder haakjes )
ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ NetworkList \ Profiles
dubbel klik op de map Profiles
dubbel klik op de map onder profiles en je zie nu in het rechterscherm profilename , description en category type vermeld staan ..
neem dezelfde waardes over als vermeld staat in het voorbeeld ...
5636523135176-Ashampoo_Snap_2015.11.01_18h28m16s_001_.png
 
om grotere afbeeldingen te uploaden gebruik je best imgdumper.nl
563727d786291-Ashampoo_Snap_2015.11.02_09h39m35s_002_.png


--- Update ---

open de 2 andere mappen eens welke bij u nog vermeld staan in de map Profiles
en plaats daarvan een afbeelding !
om grotere afbeeldingen te uploaden gebruik je best imgdumper.nl
563727d786291-Ashampoo_Snap_2015.11.02_09h39m35s_002_.png


--- Update ---

open de 2 andere mappen eens welke bij u nog vermeld staan in de map Profiles
en plaats daarvan een afbeelding !
 
klik op de Windowstoets +X en kies uitvoeren ...
type "regedit "(zonder haakjes )
ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ NetworkList \ Profiles
dubbel klik op de map Profiles
dubbel klik op de map onder profiles en je zie nu in het rechterscherm profilename , description en category type vermeld staan ..
neem dezelfde waardes over als vermeld staat in het voorbeeld ...
5636523135176-Ashampoo_Snap_2015.11.01_18h28m16s_001_.png
Dank u wel Emi. Sinds een paar dagen had ik ineens een rare netwerknaam na problemen met het netwerk. Dankzij uw duidelijke uitleg is het gelukt deze te wijzigen. Super!!!!
 
klik op de Windowstoets +X en kies uitvoeren ...
type "regedit "(zonder haakjes )
ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ NetworkList \ Profiles
dubbel klik op de map Profiles
dubbel klik op de map onder profiles en je zie nu in het rechterscherm profilename , description en category type vermeld staan ..
neem dezelfde waardes over als vermeld staat in het voorbeeld ...
5636523135176-Ashampoo_Snap_2015.11.01_18h28m16s_001_.png
Ik heb vandaag mijn systeem enorm kunnen opschonen aan de hand van deze aanwijzingen.
Maar het grootste probleem wat ik heb is nog steeds niet opgelost.
Ik heb meerdere Wifi Access Punten. Eén van die Access Punten neemt de ProfileName aan van de (Vaste) Netwerk verbinding. Bij het kiezen van de wifi verbinding wordt blijkbaar de description gebruikt, maar rechtsonder in de taakbalk, als ik daar met de muis boven ga staan, krijg ik die verwarrende naam te zien. Dan lijkt het net of ik via een vaste (bekabelde) verbinding verbonden ben, terwijl het wifi is. Bestaat er iets om die fout te herstellen? De fout is ontstaan toen ik een poos meerdere routers op mijn wifi systeem had. Ik heb geprobeerd overal de naam van het betreffende access punt te verwijderen uit het Register, maar dat helpt niks. Het komt zo weer terug.
 
kan niets beloven aangezien ik hier niets draadloos gebruik is er hier dus geen verwijzing van of naar een draadloos netwerk ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan