• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wijzigingen excel 2007 bestand wel gesaved maar niet verwerkt.... ?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcVandenB

Nieuw lid
Lid geworden
16 jul 2019
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Ik heb de hele dag gewerkt in een excel bestand (versie 2007) tussentijds gesaved.
Daarna excel afgesloten.
Nu via een ander bestand onder "onlangs geopende documenten" het betreffende bestand met save tijd 17.47 geopend
en ik krijg een versie van de start van vandaag !
Geen enkele wijziging van vandaag is meer zichtbaar

Kan iemand mij vertellen wat verkeerd gegaan.
Diverse andere bestanden zijn wel de wijzigingen van vandaag gesaved!

Dank
Marc
 
Ik durf niet te zeggen wat er mis is gegaan.
Worden ze wel allemaal op de zelfde plaatst opgeslagen?
Kun je dat bestand ook niet terug vinden onder opgeslagen bestanden?

Jij hebt zeker niet toevallig de auto save of back-up optie aan staan?

Excel kent de automatische back-up-functie. Als je die aan hebt staan, dan is de kans groot je je met het back-up-bestand je werk kunt redden. Zo’n back-up-bestand heeft de extensie .wbk. Een back-up-bestand heeft dezelfde locatie als het originele bestand. Kies in MS Excel Bestand / Open en selecteer las bestandstype ‘Alle bestanden *.*’.

Vind je daar geen wbk-bestand, doe dan een zoekopdracht met *.wbk.

Tijdelijke bestanden Leveren zowel de back-up- als AutoHerstel-bestanden niets op, dan kun je nog gaan zoeken in de tijdelijke bestanden. Tijdelijke bestanden hebben de extensie .tmp. Geef de zoekopdracht *.tmp. Vanwege het grote aantal resultaten die deze opdracht waarschijnlijk oplevert, is het goed om de optie Datum aan te vinken en de zoekopdracht te beperken tot die bestanden die de afgelopen week zijn gewijzigd.

Persoonlijke folder De laatste locatie waar je kunt zoeken is: C:\Documents and Settings\*GEBRUIKERSNAAM*\Local Settings\Temp. Dit is een verborgen folder. Om verborgen bestanden weer te geven, ga je in Windows-Verkenner naar Extra / Folder-opties, tabblad Weergave. Daar selecteer je de optie ‘Verborgen bestanden en folders weergeven’ en druk je op de knop Toepassen. Kijk in C:\Documents and Settings\*GEBRUIKERSNAAM*\Local Settings\Temp of je Excel-bestand er staat.
 
Ben je trouwens op de hoogte dat Office 2007 niet meer wordt ondersteunt en dus een veiligheids risico is? Want de ondersteuning is in oktober 2017 al beëindigd.
 
Misschien via de Verkenner eens kijken:
rechtsklik op het bestand in de Verkenner', en kies 'Eigenschappen - tab Vorige versies'.
Kans is niet zo groot, het gaat dan meestal om bestanden in backups.

Je kan ook 'Opslaan als...' kiezen, maar niet opslaan. Alleen kijken of er misschien een andere map gebruikt wordt als origineel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan