• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Win 10 zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gree9

Vaak hier
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
774
Waarderingsscore
1
Volgens mij heeft mijn pc een update uitgevoerd, en veel van mijn bestanden waren verdwenen.

Heb daarna een systeemherstel uitgevoerd, na ongeveer 3 á 4 dagen terug. Nu start de PC normaal op en het scherm laat alles zien, maar zodra ik bij het inlogscherm hoor te komen blijft het scherm zwart. Alleen de cursor is zichtbaar en kan ik bewegen maar verder niks, zo nu en dan knippert of verschijnt het kleine laadcirkeltje naast de cursor.

Kan iemand mij hiermee helpen? Ik heb gegoogled maar heb niks kunnen vinden.

Bij voorbaat dank,
 
Update;

Na aantal keer opnieuw te hebben opgestart kom ik bij een blauw scherm met de tekst, dat de pc niet kan worden hersteld met automatisch herstellen, en krijg een logboekbestand erbij: D:\windows\system 32\logfiles\srt\srtTrail.txt

Daaronder de twee opties: Afsluiten en Geavanceerde opties.

Maar ik kan geen van beiden aanklikken, want hij loopt volgens mij vast, ik zie geen cursos en met pijltjes toetsen doet die ook niks.

9D289126-993D-4E94-A445-98BED9E38B1A.jpeg.107838CB-8C2A-41EE-922F-37603279081B.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Kijk eens of je in veilige modus kunt komen door het volgende te doen.
Mocht dat lukken, kun je even kijken of alles wel werkt.

Voordat u overschakelt naar de veilige modus, moet u inloggen in de Windows Herstelomgeving (winRE). Hiervoor moet u uw apparaat herhaaldelijk uitschakelen en vervolgens inschakelen:

  1. Houd de aan/uit-knop gedurende 10 seconden ingedrukt om uw apparaat uit te schakelen.
  2. Druk nogmaals op de aan/uit-knop om uw apparaat weer in te schakelen.
  3. Bij het eerste teken dat Windows is gestart ( sommige apparaten geven bijvoorbeeld het logo van de fabrikant weer bij het opnieuw opstarten) houdt u de aan/uit-knop gedurende 10 seconden ingedrukt om uw apparaat uit te schakelen.
  4. Druk nogmaals op de aan/uit-knop om uw apparaat weer in te schakelen.
  5. Houd de aan/uit-knop gedurende 10 seconden ingedrukt als Windows opnieuw start om uw apparaat uit te schakelen.
  6. Druk nogmaals op de aan/uit-knop om uw apparaat weer in te schakelen.
  7. Laat uw apparaat volledig opnieuw opstarten. U schakelt over naar winRE.
Vanuit de winRE volgt u de volgende stappen om door te gaan naar de veilige modus:

  1. Selecteer in het scherm Kies een optie achtereenvolgens Probleemoplossing > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen> Opnieuw opstarten.

    Scherm Een optie selecteren in de Windows Herstelomgeving.



    Scherm Problemen oplossen in de Windows Herstelomgeving.



    Het scherm Geavanceerde opties in de Windows Herstelomgeving.



    Scherm Opstartinstellingen in de Windows Herstelomgeving.


  2. Nadat uw apparaat opnieuw is opgestart, ziet u een lijst met opties. Selecteer optie 5 in de lijst of druk op F5 voor de veilige modus met netwerkmogelijkheden.
 
Wat het probleem is ik krijg dan dat blauwe scherm met SrtTrail zoals in de bijlage hierboven bij me vorige post, of een bericht van dat er geen automatisch herstel gemaakt kan worden. Maar dat scherm loopt vast, want ik zie geen cursor en kan niks aanklikken. Met het toetsenbord en pijltjestoetsen kan ik ook niks.
 
Lukt het dan niet om de stappen uit mijn vorige bericht uit te voeren?
Dus steeds alleen de aan/uit knop te gebruiken.
 
Mocht dat ook niet werken, dan zou je hier een opstartbare usb kunnen maken.
Klik op het tweede plusje. voor het maken van een hulp programma.

Als je dat hebt gedaan, klik je onderaan die pagina weer op het eerste plusje.
(Het gemaakte installatiemedium gebruiken)
 
Lukt het dan niet om de stappen uit mijn vorige bericht uit te voeren?
Dus steeds alleen de aan/uit knop te gebruiken.


Als ik dus het bovenstaande doe, gaat die na de 3de keer in Automatisch herstel, en herstellen uitvoeren. Daarna komt dit blauwe scherm, zie foto hieronder.

Maar in dat scherm bevriest de PC volgens mij, want ik kan geen cursor vinden en met pijltjestoetsen kan ik ook niet navigeren.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    3,7 MB · Weergaven: 16
haal de betreffende schijf eens los en plaats deze vervolgens dan terug er in ..
*als het om een laptop gaat haal je de schijf er uit … gaat het om een desktop volstaat het om de sata kabel effe loste halen ..
 
Oke in zal dat eens proberen, ik ben niet zo heel bekend met de binnekant van een pc. Als je een foto of iets hebt voor mij dan weet ik wat ik los moet koppelen:
 
is het dan een desktop pc hoef je enkel effe de sata kabel los te koppelen ..
das zo een stekker ..
11476
 
is het dan een desktop pc hoef je enkel effe de sata kabel los te koppelen ..
das zo een stekker ..
Bekijk bijlage 11476

Dit heeft geen verschil gemaakt. Nog andere opties? Ik probeer de win10 op start geval wel, in 1/2 posts hierboven.
 
aangezien er verwezen word naar D:\windows\system 32\logfiles\srt\srtTrail.txt vermoed ik dat de C een andere letter heeft gekregen en was het loskoppelen van deze schijf een mogelijke oplossing ..
nu dat dit niet geholpen heeft moet ik eerst weten of het voor u verwarloosbaar is dat je effectief er rekening mee dient te houden dat je al hetgene er op deze schijf aanwezig is kwijt zult geraken ..en dit omdat je via een opstartmedia het zijnde een opstart herstel cd of usb stick of hetzijnde een installatie dvd of usb stick dient op te starten om via de opdrachtprompt opgestart buiten Windows om diskpart toe te passen om deze C schijf die dus mogelijk de letter D verkreeg te hernoemen of zelfs te formateren ...indien het hernoemen niet mogelijk is.

*je geeft te kennen dat je een opstartherstel wilt doen en ik hoop van harte dat dit je probleem verhelpt maar heb er mijn twijfels bij !
 
Dat loskoppelen van de kabel moest terwijl de PC uitstaat neem ik tog aan? En heb ik gedaan, zal het nog eens proberen. Maar weet zover niet verder wat ik moet doen, ik kom gewoon niet bij het inlogscherm, het scherm blijft daar zwart en ik zie alleen een cursor, als ik de pc meedere malen opstart en dat die bij dat blauwe scherm komt, loopt de boel vast. Ik heb enkel systeemherstel uitgevoerd en nu zit ik met dit.

Wat raadt je aan dat ik kan doen?
Ik heb niet veel belangrijks op mijn pc staan, word enkel gebruikt voor gamen.
 
probeer anders eens een hard reset van je systeem d.w.z. dat je tot 3xtoe je syteem opstart via de opstart toets en terwijl deze aan het opstarten is trek jij de stroomkabel er uit … tuurlijk valt je systeem uit ..
en das dan ook de bedoeling ...doe dit 3x en de 4de keer dat jij je systeem opstart laat je deze door starten … je systeem geeft dan zelf te kennen dat er iets mis is en gaat zichzelf herstellen ..dit kan een geruime tijd in beslag nemen maar zeker géén uur .
 
Dan beland ik in dit scherm en verder niks. Zie foto.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 10
je zegt ook ik heb enkel systeemherstel uitgevoerd ..
met systeemherstel bedoel je dan waarschijnlijk dat je een herstelpunt heb willen terug zetten ..indien er géén herstelpunten zijn dan gaat deze optie ook niet werken ..
daarbij om een herstelpunt terug te plaatsen dien je dit ook buiten Windows om te doen d.w.z. via een opstart media.. zie bericht 3 plaatje 3 "system restore "... das de optie om herstelpunten te gebruiken buiten Windows om
 
Ja precies een herstelpunt, ik had 4 herstelpunten in me windows en had de meest recente aangeklikt en laten uitvoeren, ben toen uit huis gegaan en kwam terug bij dus het zwarte scherm met een cursos en laadbolletje erbij.
 
lees de tekst eens in deze afbeelding van u !
het probleem ligt aan je voeding !
11479

**betreffende zwart scherm en je crusor en je laadbolletje zag jij dan ook een ledje flikkeren betreffende de harde schijf in dat geval was deze wel degelijk bezig met een bewerking en heb jij zelf dit probleen gecreëerd door deze herstelbewerking te verbreken !!
 
lees de tekst eens in deze afbeelding van u !
het probleem ligt aan je voeding !
Bekijk bijlage 11479

**betreffende zwart scherm en je crusor en je laadbolletje zag jij dan ook een ledje flikkeren betreffende de harde schijf in dat geval was deze wel degelijk bezig met een bewerking en heb jij zelf dit probleen gecreëerd door deze herstelbewerking te verbreken !!

Ja die melding kwam omdat ik net telkens de stekker eruit trok terwijl die aan t opstarten is, dat die voorkomt voor storing of iets neem ik aan.

Maar na dat herstelpunt gebeuren ben ik weg gegaan, de pc stond die tijd al een aantal uren aan, ga uit van 3/4 uur. Ik neem tog niet aan dat zoiets zolang duurt.
 
je bent waarschijnlijk iets te snel geweest bij het lostrekken vaan de stroomkabel ...
je dient dit pas te doen na een 30 seconden vanaf het indrukken van de power button ...het is Windows die moet vast stellen dat er iets mis is ..maar als jij te vroeg de stekker er uit trekt dan isWindows nog niet eens gestart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan