• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Win backup files

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucien159

Gevestigd lid
Lid geworden
13 mei 2013
Berichten
234
Waarderingsscore
3
graag een beetje hulp
volgens avast zouden er 10 GB overtollige bestanden zitten in win backup files ( windows10 )
maar hoe kan ik deze verwijderen
automatisch backup is niet ingesteld
 
Het zou kunnen dat het om herstel punten gaat.
Kijk eens via schijf opruiming en klik dan systeem bestanden opruimen, dan op meer opties, want geeft hij daar aan?
 
dan geeft hij twee mogelijkheden
ofwel niet gebruikte programmas verwijderen
ofwel alle herstelpunten verwijderen
maar dat durf ik niet uitvoeren
 
omdat u spreekt van mogelijke herstelpunten
heb ik via ccleaner er vier laten verwijderen
en opnieuw avast laten controleren
en inderdaad nu blijkt er maar 1 GB 5 over te blijven
bedankt voor het idee, dit was het dus
 
Mooi dan weet je ook waar de melding van komt.
Had je bij Ccleaner wel gezien dat de laatste herstelpunt bleef behouden?
Anders kun je beter even een nieuwe aanmaken.
 
  1. Druk op de Windows toets en typ direct herstelpunt
  2. Klik op het herstelpunt maken pictogram wat verschijnt bovenin het startmenu
  3. Klik in het scherm systeemeigenschappen op het tabblad Systeembeveiliging



4. Heeft u meerdere schijven in uw computer? Selecteer dan de systeemschijf waar Windows 10 op staat en klik bij systeembeveliging op Configureren


Systeembeveiliging inschakelen

5. Selecteer het rondje bij Systeembeveiliging inschakelen
6. Onder schijfruimtegebruik kunt u eventueel instellen hoeveel ruimte u wilt reserveren voor de toekomstige herstelpunten (4% is ruim genoeg). Om het goed af te ronden klikt u tenslotte op toepassen.
7. Klik daarna op "verwijderen" om alle bestaande herstelpunten te verwijderen. Vervolgens weer op toepassen en OK.
8. Je komt terug in het vorige venster en klikt daar op maken (zorg dat je systeemschijf is geselecteerd in het overzicht. Geef nu een naam in (vb: jouw naam-2018-1-15) en klik op maken.

Je mag nu het venster sluiten via OK. Je hebt nu alle vorige herstelpunten verwijderd en 1 nieuw ingebracht = systeem opgekuist. Wanneer je de volledige schijfopruiming zou uitvoeren, kan je na de opruiming best bovenstaande nog eens herdoen (zo heb je steeds een mooi clean herstelpunt) alvorens te herstarten/af te sluiten.
Succes

Bron: de meeste bovenstaande informatie komt van www.windows-helpdesk.nl
 
bedankt voor de informatie
maar ik had de twee laatste herstelpunten laten staan
nogmaals bedankt
 
Dan heb je tenmiste iets om naar terug te gaan mocht het nodig zijn.
Ik zal dit topic op opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan