• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Win7 upgrade Win10, blocked => Win7 updates werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommy2479

Nieuw lid
Lid geworden
14 dec 2019
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Beste,

Ik wil upgraden van Win7 naar Win10, maar zoals ik lees heb ik daarvoor de laatste Win7 updates nodig. Helaas werkt Win7 updates niet. Als ik de laptop laat zoeken naar updates krijg ik de melding:

"Start de computer opnieuw op om belangrijke updates te installeren,
Belangrijke bestanden en services kunnen niet worden bijgewerkt wanneer deze door het systeem worden gebruikt. Sla geopende bestanden op en start de computer opnieuw en zoek vervolgens naar nieuwe updates"
(er staan geen bestanden of andere programma's dan Windows update "open".

Als ik dan de laptop opnieuw opstart gebeurt er niks, ook niet als ik opnieuw naar updates ga zoeken.

Ook op de Windows help pagina heb ik de Windows probleem oplosser voor Win7 gedownload en geinstalleerd, dan geeft deze aan wat problemen opgelost te hebben, maar als ik dan opnieuw opstart en opnieuw probeer gebeurt er niks.

Er komen ook geen foutcodes naar boven. Iemand enig idee hoe ik het update probleem kan oplossen, of een andere manier om naar Win10 te gaan.
 
Windows Update repareren met Windows Repair

Er zijn waarschijnlijk op dit moment nog steeds veel Windows 7 computers, waarin de Windows Update meldt​
dat deze niet actief is en dat dit mogelijk verholpen kan worden door het opnieuw opstarten van de computer.​
Ook andere Windows versies kunnen vervelende nukken hebben omdat de Windows Update weigert updates binnen te halen.​
Ik zelf heb positieve ervaringen met het repareren van Windows 7 computers met Windows Repair van Tweaking com.​
Het probleem dat speelt in Windows 7, is dat een CAB-bestand in de Software Distribution Map een​
einddatum in december 2017 heeft.​
Na de reparatie is die einddatum dan medio 2025 en dan werkt de Windows Update weer.​

Ik gebruik voor de reparatie bij voorkeur de actuele portable versie van Windows Repair: Tweaking.com - Windows Repair Free/Pro
Na het downloaden dient de map tweaking.com_windows_repair_aio.zip eerst uitgepakt te worden.


Belangrijk: de reparatie dient in Veilige Modus gedaan te worden.


Veilige Modus
Start in jouw normale werkomgeving Repair_Windows.exe op en klik vervolgens op de kop Reboot to Safe Mode
De reparatie van de Windows update:

Het makkelijkst is het de map Tweaking.com - Windows Repair op het bureaublad te plaatsen,
maar de map Downloads is ook goed.
In Veilige Modus klik je de map Tweaking.com - Windows Repair open en klik je met rechts
op Repair_Windows.exe en kies je voor "Als administrator uitvoeren".
Allereerst wordt daarna gecontroleerd of alle vereiste bestanden in de map aanwezig zijn; daarna start het hoofdvenster.

Klik nu meteen op de knop Jump to Repairs

5a5b27f9a46cd-Naamloos1.png


Klik nu op Open Repairs

5a5b2873bdfc2-Naamloos2.png

Jij bent nu in het reparatie hoofdvenster.

5a5b28c4d74e9-Naamloos3.png

Heb je meer problemen in Windows - dan kan je ervoor kiezen om een gehele reparatie uit te voeren.
Is het enkel de Windows update, die gerepareerd moet worden, zie dan het volgende venster hoe dat te kiezen.
Kies in het uitklapmenu voor Windows Updates en klik daarna op de knop Start Repairs.

5a5b298cd9d25-Naamloos4.png

Waar je ook voor gekozen hebt - de reparatie neemt altijd tijd in beslag - wees dus geduldig.
Is de reparatie klaar, dan wordt dit aangegeven in een nieuw venster, waarin staat vermeld, dat de computer opnieuw opgestart dient te worden.
Klik op de knop OK om het opnieuw opstarten te activeren.
 
Was het upgraden naar W10 dan al geprobeerd?
 
het volstaat al dat er op de W7 het service pack aanwezig is om te kunnen upgraden naar de Windows10... heb in het verleden en zelfs nog verleden week wederom een laptop binnen gekregen met Vista er op deze heb ik dan eerst voorzien van een W7 premium sp1 en vervolgens de update functie W7 uitgezet zodat dit systeem niet lastig gevallen werd met het ophalen van al de overige update's .... daarop heb ik dan de upgradeadviser W10 gestart en vervolgens de W7 geupgraded naar de W10 home deze werd digitaal geactiveerd en vervolgens bijgewerkt naar de 1909
 
Ik heb 3 Lenovo computers geüpgraded naar Windows 10, maar moest eerst de Sp2 installeren.
Ook moesten er 2 bepaalde updates geïnstalleerd worden, daarvan was er 1 al aanwezig.
Dus het zal voor elk merk net iets anders zijn om te upgraden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan