• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Win8 Error code: 0xc000000f

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jemali

Nieuw lid
Lid geworden
2 jun 2013
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Hallee,

Elke keer als ik mijn PC aan zet krijg ik een blauw scherm met daarop:


"The Boot Configuration Data for your PC is missing or containing errors.

File: \Boot\BCD
Error code: 0xc000000

You'll need to use the recovery tools on your installation media. If you don't have any installation media (like a disc or USB device),
contact your system administrator or PC manufacturer.
"

Ik heb een Windows Repair USB gemaakt (een werkende. lol) maar als ik op Reset of Repair klik dan krijg ik een scherm met daarop "Choose a target operating system." ,en daaronder krijg ik niks te zien.

Als ik op "continue" klik dan gebeurt er niks.-_-

Ik heb een Win 8 Pro 64-Bit, Intel core I7.

Wat moet ik doen!? ,Bedankt! :frusty:
 
je dient een repair op te starten met een installatie dvd ....

Als je niet kunt opstarten met de windows8.
En je krijgt het bericht , dat de bootloader ( MBR ) ontbreekt ...
Dan dien je te overwegen om deze te herstellen ...via de opdracht Prompt (CMD )
en je windows 8 installatie dvd .

1..plaats de windows 8 installatie dvd in het stastion.

2..zorg er voor dat nu je cd drive als eerste opstart media is ingesteld in de bios .

3..start de computer op met de windows8 installatie dvd.

4..als de hoofdpagina opent klik u op “Volgende” (NEXT).

5..vervolgens klik je verder op “ Uwe Computer Herstellen “

6..selecteer nu de optie “ Probleem oplossen “ Toubleshoot


7..klik verder op de “ Geavanceerde optie’s “

8..klik nu verder op de optie “ Opdracht prompt “

9..in de geopende opdrachtprompt type je nu de volgende regel ...
Bootrec /fixmbr “ ( let op de spatie na bootrec .. en zonder de haakjes ! )
Druk na het in geven van deze regel op “ Enter “

10.. dat was het dan ...en je ziet dan ook de vermelding “ Operatie succesvol afgesloten “
Herstart je systeem
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jemali,

Kun je op de volgende vragen antwoord geven? :)

- Was Windows 8 voorgenstalleerd op het systeem of zelf genstalleerd?
- Heb je Windows 8 via een UEFI installatie draaien?
- Heb je meerdere partities op de harde schijf of alleen maar Windows 8?
- Heb je geprobeerd om 'te rommelen' met de bootloader van Windows?

[Emi was me voor.]
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.

Ik had dit al gedaan en net ook weer voor de zekerheid maar ik krijg nog steeds een blauwe scherm met "The Boot Configuration Data for your PC is missing or contains errors.

---------- Bericht toegevoegd op 23:09 ---------- Vorige bericht was op 23:04 ----------

- Was Windows 8 voorgenstalleerd op het systeem of zelf genstalleerd? = Zelf geinstalleerd, hij werkte goed voor ongeveer een jaar.
- Heb je Windows 8 via een UEFI installatie draaien? = ? (noob)
- Heb je meerdere partities op de harde schijf of alleen maar Windows 8? = niet dat ik het weer
- Heb je geprobeerd om 'te rommelen' met de bootloader van Windows? = Ja, kheb echt alles gedaan wat ik kon doen.
 
tracht op te starten in de veilige modus ...zit je in de veilige modus ga je naar de pc instellingen en neem je de tap algemeen kies dan om de pc te herstellen met behoud van de bestanden ...
lees hier hoe je in de veilige modus komt ....
 
[/COLOR]- Was Windows 8 voorgenstalleerd op het systeem of zelf genstalleerd? = Zelf geinstalleerd, hij werkte goed voor ongeveer een jaar.
- Heb je Windows 8 via een UEFI installatie draaien? = ? (noob)
- Heb je meerdere partities op de harde schijf of alleen maar Windows 8? = niet dat ik het weer
- Heb je geprobeerd om 'te rommelen' met de bootloader van Windows? = Ja, kheb echt alles gedaan wat ik kon doen.

Windows 8 is op twee manieren te installeren. Simpel gezegd via het 'oude' BIOS of met het nieuwe UEFI.
Aangezien je aangeeft dat je dit niet weet, ga ik er vanuit dat Windows 8 via de eerste methode is genstalleerd.

Wat heb je precies geprobeerd qua rommelen/veranderen? Daar moet het waarschijnlijk ergens fout zijn gegaan.
 
Alles bleek goed te werken nadat ik mijn PC afsloot en vervolgens de stekker er te vroeg uit getrokken had (Wegens kamer inrichting). Daarna krijg ik dit beeld te zien, altijd....
 
de stekker uitgetrokken voor al leer deze uitgeschakeld was !
wel in dit geval is de bit locker stastions versleuteling op gesprongen en heeft jouw HD geblokkeerd ....
deze kun je terug vrij krijgen door hem aan te sluiten op een andere pc die ook voorzien is met bit locker stastions versleuteling.

hetzelfde heb ik al behandeld op een ander hulp forum...daar werd ook de stroom verbroken toen de pc nog niet afgesloten was !
nadat de HD aangesloten werd op een andere pc was de HD terug te gebruiken ...
 
Jemali,

Start de computer nog een keer op met de Windows 8 DVD. Ga na "De computer herstellen", zoals wordt aangegeven in #2 en kies voor 'Opdracht Prompt'.
Geef onderstaande commando's in:

- bootrec /fixmbr
- bootrec /fixboot
- bootrec /rebuildbcd
- bootrec /scanos

Welke melding(en) komt/komen er dan tevoorschijn? Of welke foutmelding eventueel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan